Sibel ARNA
Oluşturulma Tarihi: Mayıs 30, 2009 00:00
Silvia Damiani, bu yıl 85. yılını kutlayan ünlü mücevher markası Damiani’nin üçüncü kuşak temsilcisi. Tasarım ekibinin lideri, markanın uluslararası imaj ve pr aktivitelerini yönetiyor. Isabella Rossellini, Milla Jovovich, Jennifer Aniston, Gwyneth Paltrow, Sophia Loren gibi ünlülerle yakın arkadaş. İlişkileri sıcak tutup bu isimlerin özel günlerinde Damiani takmasını sağlamak onun görevi. Sharon Stone’lu son reklam kampanyası da onun elinden çıktı. Silvia Damiani hafta içinde, Damas-Collection’un davetlisi olarak İstanbul’a geldi ve sorularımızı yanıtladı.
? Damiani markası, 1924’de büyükbabanız Enrico Grassi Damiani tarafından kuruldu. Aile içinde büyükbabanızın hikayesi nasıl anlatılır?
- Aristokrat ve mücevherden çok iyi anlayan biriymiş. İşçiliğe ve kaliteye büyük önem verirmiş.
? Nasıl bir temel atmış ki, Damiani bugünlere gelmiş?
- İlk günden beri tasarım, işçilik ve üretim bize aitti. Bu en önemli farklılığımız. Bulgari bile ilk zamanlar üretimini fason olarak yaptırıyordu. Dedemin kurduğu bu zemini, babam markalaştırdı. Konsepti yaratan, markaya ruhunu veren babamdır.
? Ailenizin bu kadar lüks bir işle uğraştığını ilk idrak ettiğinizde kaç yaşındaydınız?
- Çocuk denilemeyecek kadar büyüktüm. Çocukken bana içinde bulunduğum ortam çok normal geliyordu. Okuldan dönerken annemle babamı görmek için ofislere, mağazalara uğruyordum. Gördüğüm mücevherler benim için sıradan şeylerdi. Onlar annemle babamın işiydi. Kasap olsalardı et, manav olsalardı karpuz satacaklardı. Ergenliğe adım attığımda mücevherler benim oyuncaklarım oldu. Ancak genç kız olduğumda annemle babamın yaptığı işin ciddiyetini anladım.
? Bu işin bir parçası olmaya nasıl karar verdiniz?
- Küçük bir kızken en büyük hayalim doktor olmaktı. Özellikle de psikiyatr. Ama babama olan aşkım yüzünden bu işi devam ettirdim.
? Nasıl yani?
- Babam işine çok büyük bir tutkuyla bağlıydı. Fiziken benim yanımda olduğu anlarda bile aklı işinde olurdu. Ben de babama yaklaşmak için onun aklının içindekileri paylaşmak istedim. İşin içine girince de onun tutkusu bana geçti.
? Bu konuda bir eğitim aldınız mı?
- Hem İtalyan Taş Enstitüsü’nden hem de Amerikan Taş Enstitüsü’nden diplomam var. Ayrıca on yılı aşkın bir süre Japonya’dan inci satın alma sorumlusu olarak çalıştım. Mastırımı iş yönetimi alanında yaptım ama boş zamanlarımda Londra’da St. Martins’de tasarım dersleri aldım. Tasarım ekibinin başındayım.
ALTIN ÇAMURA DÜŞSE DE ALTINDIR? Kaç yıldır reklam kampanyalarınızda ünlü isimleri kullanıyorsunuz?
- 90’lı yıllarda Isabella Rossellini ile başladık. Sadece güzellikleri değil, kişilikleri de bizim için çok önemli. Nastasia Kinski, Milla Jovovich, Jennifer Aniston, Gwyenth Paltrow, Sophia Loren ve Penolope Cruz gibi birbirinden tamamen farklı kişilikleri seçtim. Ama hepsi koleksiyonlarımızla ve temsil ettiğimiz kadınlarla uyumluydu.
? İsimleri seçerken bir skandala karışma ihtimallerini hesaplıyor musunuz?
- Böyle bir ihtimale uzak isimleri seçiyoruz ama hayat bu. Kimin başına ne geleceği hiç belli olmaz. Bir insan hayatı boyunca iyi şeyler yaptıysa, bir noktada yaptığı hata onun iyi özelliklerini gölgelemez. Altın çamura düşse de altındır!
? Sharon Stone’la çalışmaya nasıl karar verdiniz?
- Kendisiyle yedi yıl önce de çalışmıştık. Güçlü bir bağ oluştu aramızda.
? Bazılarına göre çok yaşlı ve fazla tüketilmiş bir isim...
- Ben kişisel olarak her zaman ona hayrandım. Tanıdıkça daha da hayran oluyorum. 52 yaşında onun gibi gözüken kaç kadın tanıyorsunuz? Sharon Stone zamansız bir kadın. Çok zeki, çok güçlü. Dışarıdan sert gözüküyor ama ona yaklaştıkça içindeki duygusal kadını görüyorsunuz.
OSCAR TÖRENİNDE MÜCEVHERLERİ KORUMAK İÇİN BİR KORUMA YETİYOR ? Oscar ve Altın Küre gibi ödül törenlerinde yıldızların mücevherlerine sponsor oluyorsunuz. Mücevherlerle birlikte bir koruma ordusu mu gidiyor?
- Hayır. Bir güvenlik görevlisi yeterli oluyor. Çünkü zaten bu tarz törenlerde çok yoğun bir güvenlik oluyor.
? Kime sponsor olacağınıza nasıl karar veriyorsunuz?
- Herkese olmak gibi bir telaşımız yok. Aksine beş kişiyi geçmemesini istiyoruz. Yıllardır tanıdığımız ve çalıştığımız isimlere sponsor oluyoruz.
? Kimin hangi mücevheri takacağına kim karar veriyor?
- Bazıları kendileri seçiyor, bazıları için tasarım ekibimiz özel bir şeyler tasarlıyor, bazılarının ise modacıları devreye giriyor. Son Oscar törenlerinde Gwyneth Paltrow ve Tilda Swington kendisi seçti.
? Bu yıldızlarla ilişki kurmak ve ilişkiyi hep sıcak tutmak sizin göreviniz. Nelere dikkat ediyorsunuz?
- Öncelikle bunu iş olarak görmüyorum. Özel hayatlarının içine girmemeye özen gösteriyorum. Onları önemsediğimi, bizim için önemli olduklarını hissettiriyorum. Ve artık uzun yıllar geçtiği için kimin neyi sevdiğini çok iyi biliyorum.
BU SENE ROZE ALTIN ÇOK MODA
Mücevherleri set halinde takma trendi var. Ama ayrı ayrı da kullanabilirsiniz. Pembe ve sarı altın detaylar öne çıkıyor. Roze neredeyse koleksiyonun tamamında var. 85. yılın anısına Damiani’nin klasik yüzüğü Gaminolo’nun renklilerini çıkardık. .