50 yıllık anne markası gençleşti

Güncelleme Tarihi:

50 yıllık anne markası gençleşti
Oluşturulma Tarihi: Mayıs 12, 2006 00:00

Türkiye’de 2500 noktada satılıyor. Amerika, İtalya, Yunanistan, İspanya, Hollanda, Polonya, Belçika gibi ülkelere ihraç ediliyor. Ülke genelinde 15 mağazası var, yakında Atina, Moskova, Milano ve Kiev’de de mağaza açılması planlanıyor. Bu yıl 50. yaşını kutlayan Ten markası kendini yeniledi.

Markanın sahibi Deha Orhan yenileme sürecini şöyle anlatıyor: "Biz sutyen ve korse ile tanınırız. Türkiye’deki kadınların ilk sutyeninin markası Ten’dir. Çünkü anneleri Ten giyer. Son dört-beş yıldır markayı gençleştirmeye çalışıyoruz. Genç kızlar için ise Loliten’i yarattık."

Ten markası bu yıl 50. yılını kutluyor. 1965 yılında Atilla Orhan’ın kurduğu şirketi bugün oğlu Deha Orhan (33) yönetiyor. 10 yıldır şirketin farklı departmanlarında çalışan Deha Orhan, son üç yıldır Yönetim Kurulu Başkanı.

Bu üç yılda Ten’de çok şey değişti. Eskiden Victoria’s Secret, Parah, Ralph Lauren gibi markalar için üretim yapan şirket, fason üretimi tamamen durdurdu. Deha Orhan bu kararı nasıl verdiklerini şöyle anlatıyor: "Bizim butik bir yapımız var. Bir külottan 50 bin adet üretemeyiz, üretmek de istemeyiz. Herkesin yapabildiği temel malların peşinde değiliz. Tencerede pişirelim, kapağında yiyelim mantığına karşıyız. Ten şimdi, yapılamayan ürünleri yapmak için fasonculuğa son verdi. Amacımıza da ulaştık. Kimsede olmayan özel kalıplara sahibiz. 60 farklı model sutyen üretiyoruz. Alt grup daha da fazla. İddia ediyorum, piyasadaki iç çamaşırı firmalarının çok azı bu rakama ulaşabilir."

15 GÜNDE BİR YENİ GRUP
/images/100/0x0/55ea4618f018fbb8f8755869


Sutyen ve külot dışında çorap, gecelik, korse, pijama da üreten Ten markasının bir işi de mayo. Deha Orhan mayo işinin çok geri planda kaldığını söylüyor. Nedenini açıklıyor: "Mayo keyifsiz bir iştir, sezonu kısadır. Yapacaksan yüksek adet yapman gerekir. Biz tercihimizi iç çamaşırından yana kullandık. Mayoda da az ama öz bir üretim yapıyoruz."

Ten yaklaşık bir yıldır mağazacılığa yatırım yapıyor. Deha Bey yeni bir sistem geliştirmiş. Mağazaya her 15 günde bir yeni grup giriyor. Gruplar iki sutyen, iki külot, bir gecelik, bir sabahlık ve bir body’den oluşuyor. Her mağazada en az 60 farklı grup yer alıyor. 61. grup geldiğinde, ilk gelen grup indirime giriyor.

Ten’in tasarım ekibinin başında Deha Orhan’ın kız kardeşi Seba Orhan var. Seba Hanım İtalya’da Maragoni moda okulunda moda tasarımı eğitimi almış. Mezun olduğu günden beri Ten markasıyla haşır neşir. Loliten’in o yarattı diyebiliriz. "Ten, korse ile sutyen ile ünlenen bir marka. Bundan dört yıl evvel Ten deyince genç neslin aklına annelerinin sutyeni geliyordu. Ben annemin sutyenini giymek istemiyorum diyenler için Loliten’i yarattık. Loliten ’çıtır’ markası. Genç ve yaramaz. Ama orta yaş grubu da tercih ediyor. Hedef kitle 18-22 ama 42 yaşında müşterimiz de var."

Dantel fisto kurdelefırfır

Ten 2006 koleksiyonu dış giyime paralel olarak şekilleniyor. Dantel, fisto, kurdele, fırfır, tül, çiçek brode, saten ve taşlar kullanılmış. Seba Orhan, tasarladığı atletlerin rahatlıkla bluz olarak giyilebileceğini söylüyor. Dantel boleroların da çok satacağını düşünüyor. Şort don modası devam ediyormuş, ona bir de etekli külotlar eklenmiş. Renkler siyah, pembe, turkuvaz ve ekru ağırlıklı. Seba Orhan’ın tasarımları zarif ve seksi.

Kelebek payetler gümüş sim baskılar

Ten 2006 Plaj Koleksiyonu’nda 24 farklı tema bulunuyor. Desenlerde; kır ve amazon çiçekleri, çizgiler, meyve, zebra ve leopar desenleri, puanlar, kelebek payetler, gümüş sim baskılar, boncuk, deniz kabuğu, yıldız, renkli taş ve antik altın aksesuvarlar kullanılmış. Mayo, mayokini, bikini, pareo gibi ürünlerin yer aldığı koleksiyonun renkleri siyah, vizon, pembe, turkuvaz, beyaz ve kahve.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!