Nurten ERK TOSUNER
Oluşturulma Tarihi: Temmuz 09, 2008 00:00
61 yıldır başta diş fırçası olmak üzere kişisel bakım, ağız sağlığı ve endüstriyel temizlik ürünleri üreten Banat, 50 milyon YTL'lik prezervatif pazarına 'Şey' markasıyla girdi.
Banat Genel Müdürü Önder Kaya, "Türkiye’de yılda 75 milyon adet prezervatif kullanılıyor. İlk yıl pazar hedefimiz yüzde 5" dedi.
TÜRKİYE’de 61 yıldır kişisel bakım, ağız sağlığı ile ev endüstriyel temizlik ürünleri kategorilerinde üretim yapan Banat, ’Şey’ markası ile prezervatif sektörüne adım attı. Banat Genel Müdürü Önder Kaya, 50 milyon YTL’lik prezervatif pazarından ilk yıl yüzde 5, ikinci yıl yüzde 10 pazar payı almayı hedeflediklerini söyledi. Türkiye’de yılda 75 milyon adet prezervatif kullanıldığını belirten Önder Kaya, "4 milyon civarında potansiyel kullanıcı var. Bunların yüzde 13’ü de düzenli kullanıyor" dedi.
Yarışta biz de varızEczacıbaşı’nın OK, İngilizler’in Durex gibi markalarının yarıştığı pazarda Şey markasına çok güvendiklerini söyleyen Önder Kaya, şöyle konuştu: "Pazarda markalı ürünlerin yanısıra başta Çin olmak üzere Uzakdoğu’dan getirilen kayıt dışı prezervatifler de var. Ancak burada dağıtım ağı çok önemli ve biz bu konuda rakiplerimize göre oldukça güçlüyüz. Ayrıca rakiplerimize göre yüzde 20-30 daha ucuz satacağız."
Tüketici rahatlıkla alacak
"Türk tüketicileri artık rahatlıkla prezervatif alabilecek" diyen Önder Kaya, şöyle konuştu: "Prezervatiflerin yüzde 60’ı eczanelerde, yüzde 40’ı da marketlerde satılıyor. İnsanlar eczanelerden prezervatif istemeye utanıyor. Bazı insanların bu ürünü almak için eczanenin önünden defalarca gelip geçtiği tespit edilmiş. Biz de bunu göz önüne alarak markanın adını ’Şey’ koyduk. İlk ürünlerimizi de haziran ayından itibaren pazara sunduk."
Türkiye’de üretim düşünmüyoruzPrezervatifin ana hammaddesinin doğal lateks olduğuna işaret eden Önder Kaya, bu ürünün de en büyük üreticisinin Malezya olduğunu belirterek, şunları söyledi: "Biz ürünlerimizi Güney Kore’den ithal ediyoruz. Gerekli bütün kontrol onayları tarafımızdan yapılıyor. Yatırım için büyük bir teknoloji gerekiyor. Ürünün ana hammaddesi de Malezya’da. Bu yüzden üretim üsleri bu bölgelerde. Biz de bir yıl üzerinde çalıştık. Hammaddeye yakın bölgelerde 3-4 üretim tesisi dolaştık."
Şey’i ihraç da edeceğizHalen 39 ülkeye ihracatı bulunan Banat, Şey’i de ihraç etmek için çalışmalara başladı. Yurtdışındaki distribütörlerine örnek ürün yolladıklarını söyleyen Önder Kaya, şöyle konuştu: "2007 yılında 25 milyon dolar ciro gerçekleştirdik. Bunun yüzde 15’ini ihracat gelirleri oluşturdu. 2008 yılı sonu için hedeflediğimiz 33 milyon dolarlık ciromuzun da yüzde 17’sinin ihracattan gelmesini bekliyoruz. Bu yüzden Şey’i de ihraç etmek istiyoruz. İhracat yapmak istediğimiz ülkelere ürün numunelerini yolladık ve izin için başvurduk. Türkçe ’Şey’ markası iyi oldu ama yabancı dilde biraz zor olacak."
Banat’ın yelpazesinde 400 çeşit ürün varBANAT’ın yelpazesinde ağız bakım, ev bakım, endüstriyel ve kişisel bakım kategorileri kapsamında 400 çeşit ürün bulunuyor. Ağız bakım ürünleri kategorisinde diş fırçasının yanısıra arayüz temizleyicileri ve diş macunu ürünleri yer alıyor. Ev bakım ürünleri kategorisinde temizlik bezi, süngerler ve ovucu fiberleri, temizlik aparatları, çöp torbaları, çeşitli özelliklere sahip temizlik eldivenleri, klozet kokuları, cam ve yer silecekleri, çeşitli temizlik fırçaları ve plastik ürünler yer alıyor. Endüstriyel ürün kategorisinde temizlik bezi, süngerleri ve ovucu fiberleri, çöp torbaları, folyo streç
filmler, klozet kokuları bulunuyor.