Güncelleme Tarihi:
Atilla Dorsay
TAMAM MIYIZ?
‘Ağlatan filmler’ modasına bir Çağan Irmak katkısı. ‘Babam ve Oğlum’ ve Issız Adam’dan esinler içeren ama sonra sinemada anlatılagelmiş en özgün aşk hikâyelerinden birine dönüşen görkemli bir melodram. Ve iyi oyuncular geçidi. Gözyaşlarınızı hiç utanmadan koyvereceğiniz filmlerden, bizim Yağmur Adam’ımız...
DANIŞMAN
Yasadışılık, şiddet ve ölümün egemen olduğu bir ülkede (Meksika) uyuşturucu işine bulaşan insanların, bu arada tutkulu bir aşk yaşayan bir çiftin hikâyesi. Üzerinden yer yer bir deha rüzgârı geçse de, genelde geveze, narsist, sağlıksız, soğuk ve itici bir film. Bu yönetmen ve bu kadrodan bekleneni veremiyor.
RUHLAR BÖLGESİ: BÖLÜM 2
James Wan, ünlü korku klasiğinin yeni bölümünü sunuyor. Ve perili ev, hayalet ve öteki dünyayla iletişim temalarına görkemli bir halka ekliyor. Her şey biraz abartılmış ama türün sevdalıları bayılacak.
Ömür Gedik
DANIŞMAN
Danışman, iyi bir yönetmen ve A sınıf oyuncuların sıradan, yeşermeyen bir senaryonun kurbanı olmalarının bir örneği.
BİR VAMPİR HİKÂYESİ
Neil Jordan, yine başarılı bir vampir hikâyesine imza atmış. İki ölümsüz kadının ve aşklarının hikâyesi etkileyici sekanslarla, gotik bir atmosferle görsel bir şölene dönüşüyor. Filmin bir başka vurucu özelliğiyse geçmiş ve bugünün gelgitleri, içiçe geçişleri.
Uğur Vardan
BİR VAMPİR HİKÂYESİ
Kadrajları, atmosferi, dokusu ve akıp giden anlatımıyla enfes çalışma. Belki finale itiraz edilebilir.
DANIŞMAN
Ridley Scott 76’sında bile sinemasal enerjisinden bir şey kaybetmiyor.
TAMAM MIYIZ?
Sinemamızın ‘gözyaşı geleneği’ne sahip çıkarken modern olmayı da başarabilen Çağan Irmak, yine izlenmeye değer ama son dönem yapıtlarının gerisinde bir çalışmayla karşımızda.
Berke Göl
DANIŞMAN
McCarthy’nin geveze senaryosuna dayanan filmde karakterler şiddete, vicdana, hayata ve ölüme dair ahkâm kesiyor. Kuvvetli oyuncu ve gösterişli sahneye rağmen yolunu şaşırmış bir film.
TAMAM MIYIZ?
Irmak, ‘herkesten farklı’ iki karakterin birbirlerinde buldukları hayata tutunma gücünü anlatıyor. Ama bu ‘farklılıkları’, tuhaf bir kararsızlıkla, sözünü net bir şekilde ortaya koymaktan kaçınarak anlatıyor.
Gülhan Düzgün
YARIM KALAN ŞARKI
Fazlasıyla duygusal, sıcacık, aşka, dostluğa, hayata dair bir hikâye anlatan filmde, Cannes Film Festivali’nden iki kez en iyi kadın oyuncu ödülünü alan Oscar ödüllü Vanessa Redgrave’e, Michelangelo Antonioni’nin Blow-Up’ından beri hayranız.
BİR VAMPİR HİKÂYESİ
Vampir filmi külliyatını takip edenler için ilginç bir deneyim. Bu kez Plüton’da Kahvaltı’ya değil Bizans Oteli’nde gece âlemlerine konuk oluyoruz.
Murat Erşahin
TAMAM MIYIZ?
Irmak, bu kez iki erkeğin, dostluk, dayanışma ve sevgi öyküsünü işlemiş. Sorun, meselenin satıhta kalması. Daha direkt, derin ve cesur olabilse...
DANIŞMAN
Ridley Scott usta, enfes senaryoya, müthiş kadrajlarıyla artı değer katıyor. Yıldızlarla dolu kadro, pastanın kreması.
BİR VAMPİR HİKÂYESİ
Neil Jordan, bildiğiniz gibi! Fedakârlık, aşk ve birlikte kalma öyküsünü, anne-kız vampirler üzerinden izliyoruz. Gotik bir korku ve romantizm. Hüzünlü ve tutku dolu!
RUHLAR BÖLGESİ: BÖLÜM 2
‘Ruhlar Bölgesi’nin devam filmi, hafif zorlama öyküsüne rağmen, yine epey ürkütücü. Saf korku arayanlara!
Esin Küçüktepepınar
BİR VAMPİR HİKÂYESİ
Neil Jordan’dan ‘vampir külliyatından’ yararlanarak bir büyüme öyküsü... Hollywood’un gişe için vampirlerin kanını emdiği bir dönemde Jordan’ın ‘namuslu’ tavrı alkışı hak ediyor.
TAMAM MIYIZ?
Çağan Irmak, iki insanın birbirine tutunarak var olma çabasını iyimser bir atmosferde anlatıyor. Film, yönetmenin filmografisinde üst sıralarda yer almasa da dört başı mamur, umutlu bir yapım olarak değerlendirilebilir.
Şenay Aydemir
TAMAM MIYIZ?
Irmak, arkadaşlıkla/aşk arasında gezinen iki erkek hikâyesi anlatıyor. Ama elmalarla armutları aynı kefeye koyarak birbirine benzeştirmeye çalışmış.
DANIŞMAN
Ridley Scott, uzun zamandır mutlu edecek bir film çekemiyor. Buna ‘Danışman’ı da ekleyebiliriz. Usta oyuncular cazibeyi arttırsa da Cameron Diaz’ın ışıltısının yanına hiçbirinin yaklaşamadığını söylemek gerek.
Nil Kural
TAMAM MIYIZ?
Diyalogları ve karakterlerindeki zayıflığın bağ kurmayı zorlaştırdığı filmde, burjuva ailesine atfedilen kurtarıcı rolü inandırıcılıktan uzaklaştırıyor.
BİR VAMPİR HİKÂYESİ
Geçmiş ve şimdiki zaman arasındaki geçişlerdeki uyumsuzluk, filmin orijinal çıkış noktası olan kadın vampirler hikâyesini zedeliyor.
DANIŞMAN
Yazar, yönetmen ve başrol oyuncuları kâğıt üzerinde başarılı bir filme işaret etse de sonuç bir hayalkırıklığı.