40 milyon dolarla siyah çaya girdi, talebi görünce yeni fabrikayı planlıyor

Güncelleme Tarihi:

40 milyon dolarla siyah çaya girdi, talebi görünce yeni fabrikayı planlıyor
Oluşturulma Tarihi: Temmuz 07, 2008 00:00

Türkiye’de altı ay önce siyah çay üretimine Altınyaprak ve Gizlibahçe markalarıyla giren Doğadan, siyah çayda hedef büyüterek üretimini yüzde 50 oranında artıracağını ve ikinci bir fabrika kurmayı planladığını açıkladı.

40 milyon dolar yatırımla günde 70 ton siyah çay üretimi yapan firma, premium ürünleriyle bu kategoride liderliğe oynamayı hedefliyor. Doğadan Genel Müdürü Cem Pasinli, yıl sonu hedeflerini yüzde 50 oranında artırdıklarını belirterek, Rize Gündoğdu’da yaptıkları 70 tonluk üretimi 140 tona çıkaracaklarını söyledi. İkinci bir fabrika açmayı planladıklarını bu yeni fabrikanın 2009 yılı içinde faaliyete geçirileceğini belirten Pasinli, kendileri için çay üretenlerin sayısının da 2 binden, 4 bine çıkacağını aktardı.

Sri Lanka’dan uzman getirdi

Türkiye pazarında oturmuş birçok siyah çay markası olduğuna da değinen Pasinli, "Türkiye’de siyah çayda 57 markayla rekabet ettiklerini dile getirdi. Pasinli, "Hedefimiz siyah çay pazarında Premium adı verilen yüksek kalite kategorisinde liderliğe ulaşmak" dedi. Cem Pasinli, üst segmentte yer alma stratejileri doğrultusunda, Sri Lanka’dan getirdikleri uzmanın yardımıyla iri yapraklı Seylan çayı üretimi yaptıklarını kaydetti.

Çayda İkinci Hayat projesi

Coca Cola’nın, 2007 yılının ekim ayında bitki-meyve çayı pazarının yüzde 50’sine hakim Doğadan’ı satın almasının ardından ’Çayda İkinci Hayat’ projesi hayata geçirildi. Bölgede kaliteli ürüne prim vermek amacıyla gerçekleştirilen projenin Rize’de bir markaya dönüştüğünü belirten Cem Pasinli, üreticiler tarafından kısa sürede benimsenen bu projenin bölgede kalite simgesi haline geldiğine dikkat çekti. Pasinli, "2008 hasat döneminde yaş çayın ton fiyatı 737 YTL iken, biz 957 YTL veriyoruz. Çayın kalitesini belirleyen 2.5-3 yaprağı toplamak için üreticilere eğitim veriyoruz. Bahçede iyi ürün toplanmadıkça üretim de iyi olmuyor" açıklamasını yaptı.

30 ülkeye bitki ve meyve çayı satıyoruz

DOĞADAN’ın bitki ve meyve çaylarında 30 ülkeye ihracatı olduğunu aktaran Doğadan Genel Müdürü Cem Pasinli şunları söyledi: "Firma olarak siyah çayı öncelikle Türkiye pazarında konumlandırmayı düşünüyoruz. Şu anda ihracat yapılamamasının nedeni Türkiye’deki yaş çay fiyatlarının dünyaya oranla yüksek olması. Türkiye’de bu yıl yaş çayın tonu 737 YTL’ye alındı. Destek primiyle birlikte üreticiye ödenen para 850 YTL."

Çayda kaliteyi iri yapraklar belirliyor

DOĞADAN, siyah çay üretiminde, yıllık 440 bin ton ile dünyanın en büyük çay ihracatcısı olarak bilinen Seylan çayının anavatanı Sri Lanka’da çay profesörü olan Bernard Holsinger’den yardım alıyor. Siyah çayda kaliteyi iri yaprağın belirlediğini söyleyen Holsinger, "Doğadan’ın teknolojisi ile Seylan’ın üretim tarzını bir araya getirdik. Türkler çayın her türlüsünü çok seviyor. Ama kaliteyi arıyor" dedi.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!