25 yılda 4 kez isim değiştirdi her yerde Jetta olsun dendi

Güncelleme Tarihi:

25 yılda 4 kez isim değiştirdi her yerde Jetta olsun dendi
Oluşturulma Tarihi: Ağustos 31, 2005 00:51

Volkswagen’in 25 yılda 6.6 milyon adet satan modeli ‘Jetta’ tamamen yenilendi. Amerika’da Jetta, Türkiye ve Avrupa’da Bora ismiyle satılan model bundan böyle tüm dünyada Jetta ismini kullanacak. Piyasaya çıktığı 1980 yılından bu yana Avrupa’da ismi dördüncü kez değişen Jetta, Eylül ayından itibaren 34 milyar liradan başlayan fiyatlarla Türkiye’de satışa sunulacak.

2.2 milyon adetlik satış rakamıyla Amerika’da en çok satan Avrupalı otomobil olan ‘Jetta’ tamamen yenilendi. İlk kez 2005 başında Los Angeles’da düzenlenen otomobil fuarında vitrine çıkan beşinci jenerasyon Jetta, Ağustos sonunda başta Almanya olmak üzere Avrupa’da satışa sunuldu. Jetta, Eylül’ün ilk haftasında ise 34 bin 300 YTL’den başlayan fiyatlarla Türkiye’de satışa sunulacak.

Aslında Jetta yakından tanıdığımız Bora’nın yenilenmiş hali. Zaten Jetta da VW’nin yeni bir modeli değil. Çünkü, ilk kez 1980 yılında piyasaya çıkan Jetta, daha sonra farklı isimlerle piyasada yer almıştı. Bu otomobil 1998 yılından bu yana Avrupa ve Türkiye’de Bora olarak tanınıyordu. Amerika’da ise durum biraz farklı... Meksika’da VW fabrikasında üretilen Jetta, bu isimle uzun yıllardır Amerika’da satılıyordu.

EN BÜYÜK PAZAR TÜRKİYE

Amerika’da en çok satan ve tanınan Avrupa otomobili olan Jetta’nın Avrupa’daki en büyük pazarları arasında ise İngiltere, Fransa, İspanya ve Türkiye bulunuyor. Sedan pazarı olarak bilinen Türkiye’de bugüne kadar 42 bin Bora satışı gerçekleşti. Yeni haliyle Jetta’nın orta sınıf sedan pazarına hareket getireceği çok açık.

Jetta, Türkiye’de 1.6 102 beygir, 1.6 FSI 115 beygir, 2.0 FSI 150 beygir ve 2.0 TDI 140 beygir motor seçenekleri ve Primeline, Midline, Comfortline donanım seçenekleri ile satışa sunulacak.

YÜZDE 30’U PASSAT UYUMLU

Parçalarının yüzde 70’i Golf ve Passat’la uyumlu olan Jetta ilk bakışta bir VW havası hakim. Arkadan yeni Passat, önden Golf’e benzeyen Jetta’nın tasarımındaki farklılık detaylarda bulunuyor. Ancak, tüm tasarım çizgileri değerlendirildiğinde otomobilin tüm bu benzerliklere rağmen, farklı bir havaya sahip olduğunu söylemek yanlış olmaz.

Jetta, V şeklinde A sütununa kadar uzayan yeni bir ön yüze sahip. Krom radyatör ızgarası, gövde rengi tampon darbe çıtaları, yan aynalara entegre LED sinyaller, yeni dizayn LED arka farlar, Jetta’yı farklılaştırıyor.

BOYUTLAR BÜYÜMÜŞ

Yepyeni bir görünüme sahip olan Jetta’nın tasarımı dışında boyutları da büyümüş. Bora’ya göre daha uzun ve geniş olan Jetta’nın uzunluğu 17.8 santimetre artarak 4.55 metreye ulaşmış. Genişliği 2.58 metre olan Jetta’nın yüksekliği ise 1.46 metre. Boyutlarındaki değişiklikle birlikte bagaj hacmi de büyüyen Jetta, Bora’dan daha fazla yükleme kapasitesine sahip. Bagaj hacmi 72 litre büyüyerek 527 litreye ulaşmış. Jetta, büyüyen boyutlarıyla sürücü ve yolcularına daha geniş ve ferah bir iç mekan hale gelmiş.

Donanım zenginleşti seçenekler artırıldı

Jetta Primeline modelinde; katlanabilir arka koltuk sırtlığı, 3 kollu direksiyon simidi, ABS, arkada 3 adet 3 noktalı emniyet kemeri, LED farlar, arkada 3 adet koltuk başlığı, bağımsız dört kollu arka süspansiyon, elektrikli ön ve arka camlar, elektrikli ve ısıtmalı yan aynalar, elektronik Fren Güç Dağılımı (EBD), elektronik şifreli kontak anahtarı (Immobilizer), gövde rengi tampon, darbe çıtaları, yan aynalar ve kapı kolları, hıza duyarlı elektromekanik servo direksiyon, kapı içi aydınlatmalar, klimatik (yarı otomatik klima), ön kapı içlerinde 1 litre şişe koyma gözü, Piroteknik ön emniyet kemerleri, radyo-CD çalar, 6 hoparlör, sürücü ve yolcu makyaj aynaları, sürücü ve yolcu ön hava yastıkları, yolcu hava yastığı deaktivasyon özelliği, sürücü ve yolcu yan hava yastıkları, tam boy stepne, tavanda baş hava yastıkları, torpido gözünde soğutma, uzaktan kumandalı merkezi kilit, yükseklik ayarlı sürücü koltuğu, yükseklik ve derinlik ayarlı direksiyon standart olarak yer alıyor.

Midline modelinde ise Primeline’daki donanımlara ilave olarak, 3 kollu çok fonksiyonlu direksiyon, deri direksiyon simidi, el freni ve vites topuzu, Klimatronik ‘dual zone’ (tam otomatik klima) ve yol bilgisayarı bulunuyor. Jetta’nın en üst donanıma sahip olan Comfortline modelinde ise ek olarak şu aksesuarlar yer alıyor:

‘Arka koltuklardan bagaja ulaşma bölümü, ayak bölgesi aydınlatma, bagajda 12 V soket, bel destek ayarı, ön koltuklarda ‘Comfort’ döşeme, eve geliş-evden çıkış fonksiyonu (Coming home-Leaving home), hız sabitleyici (Cruise Control), kendiliğinden kararan iç dikiz aynası, lastik basınç göstergesi, ön kol dayama, ön koltuk altında eşya gözleri, ön koltuk arkasında cepler, ön sis farları, park mesafe sensörleri, yağmur sensörü, yükseklik ayarlı ön yolcu koltuğu.’

6.6 milyon sattı

1980 yılında piyasaya çıkan Jetta, bugüne kadar geçen 25 yıl içinde toplam 6.6 milyon adet satış rakamına ulaştı. İkinci jenerasyon Jetta’dan sonra 1991 yılında isim değişikliğine giden Volkswagen, 1998 yılına kadar Vento ismini kullandı. 1998’de orta sınıfta yeralan sedan aracın ismi Bora olarak değiştirdi. VW, bu ismi 2005 yılına kadar kullandı. VW, beşinci jenerasyonla birlikte bir taraftan otomobili baştan aşağı yenilerken, diğer taraftan isim yeniden Jetta olarak değişti. Jetta güçlü bir hava akımı anlamına geliyor.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!