25 ülkede yapılan araÅŸtırmaya göre yüz gerdirme ve botoks outcilt bakımı in

Güncelleme Tarihi:

25 ülkede yapılan araştırmaya göre yüz gerdirme ve botoks outcilt bakımı in
OluÅŸturulma Tarihi: Nisan 17, 2004 00:00

Her yıl Ä°talya’nın Bologna kentinde düzenlenen uluslararası Cosmoprof Fuarı, kozmetik sektörünün en önemli fuarlarından biri. 2-5 Nisan tarihleri arasında 37.’si gerçekleÅŸtirilen fuarda, güzellik ve kozmetik alanındaki yeni trendler, önemli geliÅŸmeler ilk kez duyurulup, basına tanıtılıyor. Bu yıl bir de araÅŸtırma sonucu açıklandı fuarda.Cosmoprof 2001 sırasında kurulan Dünya Güzellik AraÅŸtırmaları birimi, 25 ülkedeki araÅŸtırmalarında elde ettiÄŸi sosyo-kültürel güzellik anlayışına iliÅŸkin verileri duyurdu. Sonuçlara bakılırsa bugünün insanı artık güzellik denince ruh ve bedeni bir arada algılıyor. Bu nedenle de SPA’lar ve spor salonları sosyalleÅŸme ortamları olarak öne çıkıyor. ArkadaÅŸlarla iÅŸ sonrası gidilen spor salonlarında buluÅŸuluyor. Ä°nce ve saÄŸlıklı bir vücuda sahip olmak için bol bol spor yapılırken, SPA’larda vücut ve akıl arasındaki uyum saÄŸlanmaya çalışılıyor. Bunun için DoÄŸu’nun meditasyon yöntemlerinden de faydalanılıyor. Biz de bünyesinde Max Factor, Pantene, Wella ve Olay gibi markaları barındıran Procter & Gamble’ın Cilt Bakım Ãœrünleri BaÅŸkan Yardımcısı Gina Drossos ile piyasadaki kozmetik ürünleri ve etkileri üzerine konuÅŸtuk.Kadınlar sonsuz gençlik ve güzellik peÅŸinde koÅŸtukça, kozmetik teknolojisi de her geçen gün ilerliyor. Gençlik vaat eden kremler, serumlar hatta kozmetik haplar var. ABD’de kiÅŸinin genetik haritasına bakılarak özel bakım kremleri üretiliyor. Sırada ne var, kozmetik teknolojisi nereye gidiyor?- Sorunuzu birkaç ÅŸekilde cevaplamak mümkün. Gelecek planlarımızı belirleyen iki etken var. Biri tüketici ve onun istekleri. Artık kadınlar yaÅŸlanmaya karşı kendilerine sunulan alternatifler hakkında daha fazla bilgililer. Ortalama bir kadın serum nedir, haplar ne iÅŸe yarar, estetik cerrahi ne durumda, hepsini biliyor. Beklentileri de çok yüksek artık kadınların. Yaptığımız son araÅŸtırmalardan birine göre kadınların yüzde 80’i ‘Cildinizin daha genç görünmesini ister miydiniz?’ sorusuna evet diyor. Buna karşılık kadınların yüzde 90’ı yüz gerdirme ve veya Botoks gibi müdahalelere tamamen karşı. Bu da bizi büyük bir mücadele içine sokuyor. Yeni geliÅŸtirdiÄŸimiz bir krem var. Bilim adamlarımız cildin yaraları nasıl kapattığını inceledi ve bu ürünü yarattı. Amino-peptid içeriyor ve aynı yöntemle çalışıyor. Kırışıklıklar üzerinde etkisi büyük. Bizi yönlendiren diÄŸer bir etken ise iç ve dış güzellik arasındaki baÄŸlantı. SaÄŸlıklı bir beden saÄŸlıklı bir cilde sahip olur. Bu yediklerinizle de ilgili.Cilt bakım ürünleri gittikçe kafa karıştırır olmaya baÅŸladı. Kırışıklık için, saÄŸlıklı görünüm için, berrak cilt için, nefes alan cilt için farklı ürünler var. Bunları tek üründe toplamak mümkün deÄŸil mi? Tuvalet masalarının üzeri krem kutularıyla dolmaya baÅŸladı da...- Farklı ihtiyaçları olan kadınlar ve farklı ciltler olduÄŸu sürece bu pek mümkün deÄŸil. Bazı kadınlar tek bir krem kullanarak her ÅŸeyin çaresine tek seferde bakmak istiyor. Bazıları da örneÄŸin güneÅŸ lekelerim yok olsun, ama kırışıklık gibi bir derdim yok diyor. Bir de aynı amaca hizmet eden, sunumu farklı olan ürünler var. ÖrneÄŸin piyasada kırışıklıklara karşı krem, serum veya hap bulmak mümkün. Neden aynı amaca hizmet eden farklı ürünler üretiliyor?- Bunun sebebi de farklı ciltler ve farklı ihtiyaçlar. Bir ürünü satın almadan önce hangisinin size en uygun olduÄŸunu bilmeniz gerekir. Hepsinin amacı aynı ama etki etme yöntemleri farklı. Avrupa’da kadınlar günlük bakım için ağırlıklı olarak kremleri tercih ediyorlar. Daha yoÄŸun ve tedavi edici bir bakım gerekiyorsa serumlar öne çıkıyor. Haplara karşı mesafeliler. YaÅŸlanmaya veya kırışıklıklara karşı kullanılan ürünlere baÅŸlama yaşında bir düşüş var mı? Kadınlar kırışıklıkları sanki daha erken dert etmeye baÅŸlıyor gibi.- Evet haklısınız, düşüş var. Bir de bölgelere göre neyin yaÅŸlılık belirtisi olduÄŸu deÄŸiÅŸiyor. Asyalı kadınlar cildinin yaÅŸlandığını ancak güneÅŸ lekesi de denen yaÅŸlılık lekeleri çıkmaya baÅŸladığında anlıyor mesela. Avrupa’da bu artık yaÅŸlılığın son belirtisi olarak kabul ediliyor. 50’li yaÅŸlarda ortaya çıkıyor. Japonya, Çin ve Tayvan gibi ülkelerde ise güneÅŸ lekeleri 25 yaşından sonra görünmeye baÅŸlıyor. Avrupalı kadınlar eskiden yaÅŸlanmaya karşı ürünleri 35 yaşında kullanmaya baÅŸlardı. Åžimdi bu sınır 20’li yaÅŸlara kadar düştü. Neden?- Çünkü kadınlar ciltleri konusunda bilinçlendi. Eskiden güneÅŸin altında saatlerce yatardık. Artık bunun çok yanlış olduÄŸunu biliyoruz. Çünkü yaÅŸlılık bardağın dolması gibi bir ÅŸey. TaÅŸana kadar bir ÅŸey anlamıyorsunuz. Ama son damla birdenbire yaÅŸlanmayı ortaya çıkarıyor. Mesela güneÅŸ o bardağı yavaÅŸ yavaÅŸ dolduran etkenlerden biri. 15 yaşında cilde uygun bir nemlendirici ve temizleme ürünü kullanmaya baÅŸlamak lazım. Artık erkekler için de yoÄŸun biçimde cilt bakım ürünleri üretiliyor. Bunların kadınlar için olanlardan farkı var mı? Yoksa deÄŸiÅŸen sadece ambalaj mı?- Bazılarının gerçekten de kadın ürünlerinden bir farkı yok. Ancak erkek cildi kadından çok farklı. Daha kalın, daha yaÄŸlı ve daha iri gözenekli. Buna karşılık kadınlardan daha az kırışıklıkları var. Bu nedenlerle ürünlerin farklı olması gerekiyor. Erkeklerin ÅŸansı her gün tıraÅŸ oluyor olmaları. Böylece ciltlerini sürekli yeniliyorlar. Bu nedenle yaÅŸlanmaya karşı ürünleri kadınlardan daha geç kullanmaya baÅŸlayabilirler.Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!