25 bin Euro’yu göze alan banyoya ‘Porsche’ çekiyor

Güncelleme Tarihi:

25 bin Euro’yu göze alan banyoya ‘Porsche’ çekiyor
OluÅŸturulma Tarihi: Nisan 03, 2005 00:00

Otomobil markası olarak bilinen Porsche, banyo armatür serisine de girdi. Porsche Design Studio, banyo sistemleri firması Grohe ile birlikte ‘F1’ armatür serisi tasarladı. Tüm banyo takımının ‘F1’ olmasını isteyenlerin 25 bin Euro’yu gözden çıkarması gerekiyor.PORSCHE Design Studio, dünyanın önde gelen batarya ve banyo-duÅŸ sistemleri ihracatçısı ‘Grohe’ için özel bir armatür serisi olan ‘F1’i tasarladı. Porsche bağımlıları ve dizayn meraklıları için üretilen, minimalist klozet, lavabo, ayna, küvet, bide ve aksesuvarlarla tamamlanan tasarımın toplam fiyatının 25 bin Euro (43.7 bin YTL.) civarında olması bekleniyor. Sadece F1 lavabo armatürünün fiyatı ise 610 Euro (1000 YTL.) olarak belirlendi.Ä°KÄ° YILLIK TASARIM: F1’in mimarı Porsche Design Studio Direktörü Christian Schwamkrug, yeni banyo tasarımının iki yıl süren bir çalışmanın sonucu olduÄŸunu söyledi. Minimalist ve geometrik çizgilere sahip ürünün Alman mühendislik anlayışıyla tasarlandığını ifade eden Schwamkrug, ‘Yüksek gelirli, kentli ve estetik kaygısı olan insanları hedeflediÄŸimiz bu tasarımda fonksiyonelliÄŸi estetikle buluÅŸturduk. KiÅŸilere 10 yıl sonra bile modası geçmeyecek bir ürün sunuyoruz’ dedi.BANYODA DEVRÄ°M: Ana temasını armatürün oluÅŸturduÄŸu tasarımın sektörde devrim niteliÄŸinde olduÄŸunu söyleyen Schwamkrug, ‘Çalıştırma kollarının hep yukarıda ya da ayrı ayrı saÄŸ ve solda bulunduÄŸu geleneksel bataryanın aksine, F1’de musluÄŸa takılı kollar, birbirinin üzerine monte edildi. Böylelikle kullanıcı tek bir elle kolları ayrı ayrı oynatarak hem musluÄŸu açıyor, hem de istenilen su sıcaklığını ayarlayabiliyor’ diye konuÅŸtu.OTOMOBÄ°L DÄ°ZAYNI YOK: Schwamkrug, ‘Kendimizi kullanıcıların yerine koyarak ve ihtiyaç ve gereksinimlerinin ne olduÄŸunu anlamaya çalıştık. Böylece estetiÄŸi yüksek ve herkesin kullanabileceÄŸi bir ürün ortaya çıktı’ dedi. ‘Porsche’ marka otomobillerin tasarımıyla hiçbir ilgileri olmadığını vurgulayan Schwamkrug, tasarım stüdyosunda ‘otomobil’ dışında herÅŸeyi dizayn ettiklerini söyledi. Schwamkrug, ‘Porche imzası bu ürüne ilgiyi artıracaktır. Ama tek neden bu olmaz. Çünkü tüketiciler Porsche imzasının bulunduÄŸu her ürünün aynı zamanda mükemmel olduÄŸunu biliyorlar’ dedi.GROHE’NÄ°N 8 FABRÄ°KASI VAR: Dünya genelinde 8 fabrikası ve 130 ülkedeki satış temsilcilikleriyle üst segmente hitap eden tasarım odaklı ürünler üreten Grohe, armatür serisinin ‘amiral gemisi’ni oluÅŸturan ‘F1’i Almanya’nın Frankfurt kentindeki sıhhi tesisat fuarı ISH’da inÅŸaat sektörüne tanıttı. Temmuz 2004’te Amerikan Texas Pasific firması tarafından satın alınan Alman markası Grohe’nin yeni CEO’su David Haines, Porsche’la ortaklığın bilinçli ve stratejik bir seçim olduÄŸunu söyledi. Haines, ‘Devamlılık, kalite ve iÅŸlevsellik, markamızın ayrılmaz unsurları. F1’in bu baÄŸlamda da yeni standartlar belirlemesi amaçlanmıştı. Porsche Tasarım, bu fikri uygulamaya dökmek konusunda en uygun ortaktı. Porsche Tasarım, deÄŸerini kolayca yitirmeyen, hayatı kolaylaÅŸtıran sayısız lüks tüketim ürününün tasarımını yapmıştı. F1 de bu kapsam içerisinde’ diye konuÅŸtu. Türkiye’de banyoya harcanan para boÅŸa gidecek sanılıyorGrohe, 1989 yılından beri Türkiye’de 58 bayisi ile faaliyet gösteriyor. Grohe Türkiye’nin Genel Müdürü Hayri Bali, ‘F1’ serisi banyoların Türkiye’de de ilgi göreceÄŸini tahmin ediyor. Bali, ‘Dizayn olayı Türkiye’de güç ve statünün sembolü. Ama ne yazık ki banyo buna dahil deÄŸil. Ä°nsanlar banyoyu mahrem alanları olarak görüp misafir için ayrı bir banyo düzenlediklerinden, kimseye göstermeyecekleri için harcayacakları paranın boÅŸa gideceÄŸini düşünüyorlar. Ancak yine de F1’in satışından ümitliyim’ dedi.Grohe’nin ürünleri nerelere girdiGROHE’nin ürünleri, Ä°stanbul Hilton, Ritz Carlton, Mövenpick, Ceylan Intercontinental, Crown Plaza, Sheraton, Holiday Inn ve Four Seasons otelleri; Alman, Amerikan ve Acıbadem Hastaneleri, Askeri Yargıtay Binası, Katar BüyükelçiliÄŸi, Atatürk Havalimanı Dış Hatlar Terminali, Sabiha Gökçen, EsenboÄŸa, Dalaman, Adnan Menderes ve Alanya havalimanları, Metrocity Residence ve AlışveriÅŸ Merkezi, Ä°ÅŸ Bankası Genel Müdürlüğü, Tefken Tower, Ä°MKB, Bayer Türk Yönetim Binası gibi bir çok projede kullanılmış.Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!