2009’da ülkeyi bilinçli motorcular basacak

Güncelleme Tarihi:

2009’da ülkeyi bilinçli motorcular basacak
Oluşturulma Tarihi: Aralık 17, 2008 00:00

Evet koca bir sene daha arkamızda kalıyor. 2008’i motosiklet sektörü adına çok parlak bir yıl olarak geçirmesek de, "Allah daha kötüsünden korusun" deyip önümüzdeki 2009’a umutla bakmaya çalışacağız. Ama hemen şunu eklemem lazım, evet 2008 pekçok konuda, özellikle de ekonomik konularda hem motosiklet sektörü hem de dünya için verimli bir yıl olmadı ancak motosiklet kullanımı konusunda bilinçlenme açısından oldukça yol kat edildiğini söyleyebilirim.

Nerden mi çıkardım bu yorumu? Mesela önceden trafikte bir Allahın kulu motoru araçtan sayıp yol vermezken artık yolda motosikletle giderken bazı taşıtların ben geçeyim diye yol verdiklerini, arkamdan gelen bazı araçların bana bilinçli olarak çok fazla yaklaşmadıklarını görüyorum. Sonra önceden aldığım e-postalarda çoğunluk ’İlk motor olarak Honda RR alacağım ne dersin?’ konulu iken artık daha fazla, "125’lik bir makine ile başladım, şuşuşu eğitimleri aldım, kaskım, montum hepsini özenle seçtim aldım.." şeklinde bilinçli okurlar

Tarafından yazılmış postalar almaya başladım. Ne mutlu, ne güzelÖ Buyurun hoşuma giden bilinçli bir Rüzgarın Kızı okurunun yazdıklarını beraberce okuyalımÖ Okhan kendini bilinçlendirmek adına Yamaha’nın ve Honda’nın motosiklet eğitimlerine katılmış. Yaşadıklarını da kısaca bizimle paylaşmış. Hem bu eğitimleri merak edenler için kısa bir ön bilgi hem de bilinçli motorcu olmak isteyenlere güzel bir örnek bu yazıÖ Okhan Onan on numara bir motorcu olmak konusunda hızla gaz çeviriyorÖ Dileğim 2009’da Okhan gibi nice bilinçli motor sevdalılarının türemesi ve bu ülkeyi bilinçsiz motorculara karşı işgal etmesi

BİLİNÇSİZ MOTORCU ÇOK FAZLA

"Sayın Ayşe Hanım, motosikleti en güvenli ve sağlıklı bir şekilde kullanmamız için hiç yorulmadan, sıkılmadan bize sunduğunuz bilgiler için size sonsuz saygılarımı sunuyorum. Gün geçtikçe bilinçli sürücüler artıyor fakat bu bilgilerin farkında olmayanlarda bir o kadar fazla. Ben rüyasında bile motosiklet kullanan biriyim. Size bu yazıyı yazmamdaki amaç motosiklet eğitiminin ve kültürünün ne kadar önemli olduğudur. Yayınlarsanız bir çok hayat kurtaracağımıza inanıyorum. Ben Süleyman Memnun Yamaha eğitimi, vitesli motosikletlerin ilk aşaması, sonrada Honda Motosiklet eğitimi güvenli sürüş 2 ye katıldım.

Öncelikle her iki firmada katılanlar ile oldukça ilgililer. Eğitmenler motosikletleri tabiri caizse yemiş bitirmiş adamlar. Size aktardıkları bilgileri, yollarda uzun süre kullansanız bile kendi tecrübenizle yeteri kadar öğrenemeyeceğiniz türden. Yamaha eğitiminde; ilk gün skuter ikinci gün vitesli (ybr 125) motosiklet. Eğitmen hoca daha önce önce hiç binmediğiniz gibi kabul edip motosikleti baştan sona anlatıyor. Sonra akşama kadar pratik yapıyorsunuz. İçerik şöyle; motosikleti sehpaya alma, vites değiştirme, devrilen motosikleti doğru biçimde kaldırma, slalom parkurları, doğru viraj dönme, motosiklet ile bütünleşme, ani fren gibi.. Sitelerinde de açıklamalı olarak yazıyor.

NEREYE BAKARSAN ORAYA GİDERSİN

Honda güvenli sürüş 2 eğitiminde (Yamaha’nın bir üst kuru kabul ediyorum); ilk gün bir kaç saat teorik eğitimden (yine motosikletin her şeyini anlatıyorlar) sonra direk cbf150 ile başlıyorsunuz, bir arkadaşımız vitesleri bilmiyordu hemen öğrettiler ve aramıza katıldı. (Açıkçası bende vites değiştirmeyi Yamaha da öğrendim.) Parkurlar çok çeşitliydi, kukalar sayesinde çok dar virajları (atıyorum 320 derece gibi) 10 km ile 20 km hızla dönmeyi bile öğreniyorsunuz. Hızlı gelip yavaşlıyor ardından viraja yatırıyorsunuz motoru. Hepsini eğitmenler anlatıyor. 15 kişiydik ve tek tek ilgilendiler. 2. günde, bir önceki günün hataları belirgin bir şekilde yok olmuştu. Size bol bol viraj döndürecekler ve başınızı nereye çevirmeniz gerektiği konusunda oldukça söylenecekler çünkü çok önemli bu kural!

Denge parkuru vardı, yokuşta motosikleti hareket ettirme, değişik slalomlar. Yani Yamaha’da öğrendiğimi burada bir üst seviyede kullandım. Güvenli sürüş 3 için eğitmenler, mevcut motorunuzla 2000 3000 kilometre yapın, öğrendikleriniz iyice otursun, çok daha fazla verim alırsınız, hemen katılırsanız bir faydasını görmezsiniz dediler.

Eğitimin son günü son saatlerde önce Cbf 500 kullandık.. Ardından Cbf 600 kullandık.. Ve Cbf 1000 kulandık.. Parkurda 3 tür attı herkes. Harika makinalar, çok seri çok güçlü, çok rahat.. Fakat onlara geçmeden önce mutlaka küçük bir motorla tecrübe edinmeli insan. En ufak bir hatayı kabul etmeyebilirler özellikle 1000 lik bir motor. Motosiklete yeni başlayanlar, sakın ama sakın! 500 lük ve üstü motosikletlere heves etmesinler! "Ya nolcak ben yarışçıyım abi, karizmamı yaparım elimde kaskım altımda CBR1000 kızlar bana hasta" modundaysanız zaten bir an önce bu hevesten vaz geçiniz. Sizi sevenleri düşününüz.. Eğitimin son saatleri bana bunları hatırlattı.

EĞİTİMDE EKSİKLER FARK EDİLİYOR

Unutmayın motosiklet bir kültürdür. Her durumunu öğrenmeye çalışmalı ve tecrübe etmeli, zamanla öğrendiğiniz bilgiler zaten bilinçaltınıza yerleşecek. İster istemez motora verdiğiniz tepkiler zamanla reflex halinde olacak. Fakaaat! İlkokul öğrencisi üniversite kitaplarından birşey anlar mı?? Önce kendi derslerini vermesi ve öğrendiği temel bilgileri hayatında tecrübe edinmesi gerekir. Zamanla üniversite, öğrenci istiyorsa o zaten gelir. Kaç kilometre yapmışsanız yapın, kaç sene kullanmışsanız kullanın bu eğitimlerde kendi eksiğiniz olduğunu mutlaka fark ediyorsunuz. Lütfen katılınız, parayı hayatınızdan daha önemli görmeyiniz!

HAYALLER GERÇEĞE ZAMANLA DÖNER

Her iki eğitimde de inanılmaz keyif aldım. Arkadaşlıklar ve geçirilen zaman verdiğiniz ücretin tamamına değer.

Buradan hayatımda her zaman kullanacağım bilgileri bana ısrarla öğretmek için can atan hocalarıma sonsuz saygılarımı ve sevgilerimi gönderiyorum. Bir an önce büyük motosikletler ile başlamak isteyenler! İnsanız işte, isteğimiz hayallerimiz hemen gerçekleşsin diyoruz. Koşullar bir bir yerine oturmadan gerçekleşen hayaller sahibine hüsran verir. Neden mi? Bir özdeyiş vardır," Krallık, sen kral olduktan sonra gelir, eğer zamanından önce gelseydi seni ezip geçerdi"

Yani, Hayallerimiz elbet gerçekleşecektir, zamanından önce gerçekleşen hayaller acı sonuçları beraberinde getirir. Yeteri kadar bilgi, tecrübe, hayallerimiz somutlaştığında zevk almamızı ve onları kontrol etmemizi sağlar...

Her insanın yaptığı gibi bir an önce olsun istiyoruz.. Motoru hemen almış olduğunuzu varsayalım günün birinde bir olay yaşamanız kaçınılmaz olurdu. Büyük hacimli motor almak isteyip de hep aksilikle karşılaşırsanız, belki de bu sizin için, eğitim almanız ve yeteri kadar tecrübe edinmeniz için bir şanstır.."

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!