Oluşturulma Tarihi: Eylül 07, 2005 01:00
Mazda RX-7 denince akla modifiye kelimesinden başka birşey gelmiyor açıkcası. Bu araç safkan bir sportmen, güç için yaratılmış. Arkadan itişli, turbo beslemeli bir motorun, bu denli hafif bir aracın içinde neler yapabileceğini ancak yaşayarak anlayabilirsiniz. Araçta rotary motor bulunuyor.
İlk olarak işlemler bu noktada başlamış. Standart olan RX-7’lerde Rotor uçları normalde iki parça halindedir (Her rotora 3 tane, 2 parça). Ancak yeni model rotor uçlar üretilmiş. İki parçanın yerine, tek parça olarak takılmış. (Rx-8’lere benziyor ancak aynı değil çünkü Rx-8 motoru turbo beslemeli değil). Akın, daha fazla boost açabilmek için bu uçları takmış. Büyütülen intercooler, emme manifoldu, iridyum buji ve kabloları tamamen Greddy imzasını taşıyor. İkili hava filitreleri araca yeterli hava emişini sağlarken, 10 cm genişliğindeki egsoz sistemi, atık havanın kolayca dışarı atılmasını sağlıyor. HKS imzalı turbo timer ve aynı markanın ürünü olan blow-off, turbo’nun karakterini pekiştiriyor. Aracın gücünü yere daha iyi iletebilmesi için debriyaj değiştirilmiş. Yine aynı amaçla araçta hafifletilmiş alüminyum fly wheel bulunuyor. Bu kadar güçlü ve hızlı bir aracı durdurabilmek için fren diskleri büyütülmüş. Son olarak Akın, RX-7’sini, komple süspansiyon takımı ile 5 cm alçaltmış. Bu işlemle yol tutuşu iyileştirilirken, ön ve arka kule gergileri de aynı amaca hizmet ediyor. Tüm bu modifikasyonlardan sonra aracın gücü dyno’da 380HP’ye ulaşmış. Normal lastiklerle bile 0-100 hızlanması sadece 4.8 saniye olan aracın tahmini son sürati 280km!
Aracın dışı da motoru kadar havalı! Araçta kendini en fazla belli eden unsur komple body kit uygulaması. Aracın en çok dikkat çeken noktası marşipiyeller; araca wide-body havası verirken, aynı zamanda aracın agresifliğini de kat kat artırıyor. Ön tampon sade ve kusursuz. İntercooler’ı öne çıkaran ön tampon, agresifliğini motorun gücünden alıyor. Arka tampon çok sade tasarlanmış. Devasa egsoz ve iki katlı kanat, aracın arka kısmını tamamlıyor. Araca son noktayı şeffaf sinyaller, Amerikadan getirtilen lexus-style stoplar, 18’ jantlar ve büyük HKS stickeri koymuş.
Onbeş günde bir yayımlanan otomobil ve tuning dergisi Auto Max Tuning’in katkılarıyla hazırlanmıştır.