18’lik Hüsmen ‘707 Coupe’yi yarattı Peugeot’nun finalisti oldu

Güncelleme Tarihi:

18’lik Hüsmen ‘707 Coupe’yi yarattı Peugeot’nun finalisti oldu
OluÅŸturulma Tarihi: Ocak 05, 2005 00:00

Son dönemde dünyada otomotiv sektörüne damgasını vuran Türk tasarımcıların sayısında hızlı bir artış yaÅŸanıyor. Bu artış bir taraftan Türkiye’nin tanıtımı için önemli bir fırsat yaratırken diÄŸer taraftan baÅŸarılı tasarımcıları örnek alan genç Türk tasarımcıların sayısının da artmasını saÄŸlıyor.Volkswagen, Mazda ve Ford gibi dev otomotivcilere, Türk tasarımcıları damgasını vururken, son olarak 18 yaşındaki bir Türk genci, Peugeot’nun üçüncüsünü düzenlediÄŸi ve tüm dünyadan 2 binin üzerinden projenin katıldığı tasarım yarışmasında finale kaldı. Emre Hüsmen isimli Bursa’lı genç tasarımcı binlerce projeyi geride bırakarak ilk kez bu yarışmada 30 finalist arasında girme baÅŸarısını gösteren Türk oldu.Ä°LK GÃœNAK Ä°LE BAÅžLADIBugün bir çok uluslararası projeye imza atan Türk tasarımcıların ismi dünyada ilk olarak ÅŸu an Volkswagen’in Tasarım Bölümü BaÅŸkanı olan Murat Günak ile duyulmaya baÅŸladı. Peugeot ve Mercedes’te önemli tasarımlara imza atan Günak bu baÅŸarıların ardından Volkswagen’e transfer olarak Grubun 7 markasının başına getirildi. Daha doÄŸrusu Volkswagen Grubu, geleceÄŸini Günak’a teslim etti.Günak’ın elde ettiÄŸi baÅŸarıların ardından dünya Türk tasarımcılarının ismini ikinci olarak Mazda 3 modelinin tanıtımıyla duydu. Hasip Girgin isimli bir Türk tasarımcı Mazda için çok önemli olan bu modelin tasarımına imzasını atmıştı. Girgin’in hemen ardından Ford’un satış rekorları kıran modeli Focus’un ikinci jenerasyonuna da bir Türk’ün eli deÄŸdi. Murat Güler isimli Türk tasarımcı yeni Focus’un dış tasarımını gerçekleÅŸtirirken, hemen ardından Ford’un bir diÄŸer baÅŸarılı modeli Mondeo’nunda tasarımı için çalışmaya baÅŸladı.Fransız Peugeot firması da son üç yıldır özellikle genç yetenekleri keÅŸfetmek için internet üzerinden dünya çapında bir tasarım yarışması düzenliyor. Ä°lk yıl büyük ilgi görmesinin ardından yarışmayı devam ettiren Peugeot, bu yıl üçüncüsünü düzenleyerek, birinci seçilen tasarımı prototip olarak Eylül’de Frankfurt Otomobil Fuarı’nda sergileyecek.Türkiye’den büyük ilgi gören ilk iki yarışmaya, çok sayıda Türk’ün baÅŸvurmasına raÄŸmen bugüne kadar ilk 30’a hiç bir Türk kalmamıştı. Ancak, üçüncüsü düzenlenen ve geçtiÄŸimiz hafta ilk 30 finalistin belirlendiÄŸi yarışmada, ilk kez bir Türkün de adı geçti. Emre Hüsmen isimli 18 yaşındaki Türk genci, ‘707 Coupe’ isimli tasarımı ile Türk tasarımcıların artık her yaÅŸta ve her kulvarda var olduÄŸunu ispatladı. Kanada’da eÄŸitim gören 1986 doÄŸumlu Bursa’lı Türk gencinin bundan sonra ilk 10’a kalıp kalmaması ise internet üzerinden yapılacak seçimlere baÄŸlı.Bu yılki konsepti çok daha yakın, ulaşılabilir ve somut bir geleceÄŸe ait olan yarışmada, yarışmacılar bu kez, kendi zevklerine hitap eden, kendi ihtiyaçları doÄŸrultusunda, kendi rüyalarını süsleyen bir otomobil yaratma mücadelesine girdi. Tasarımlar, yaratıcılarının beklentilerinin, ilgi alanlarının ve kullanım tercihlerinin birleÅŸmesinin sonucunda ortaya çıkarken, Peugeot markasının temel deÄŸerleri olan mükemmellik, dinamizm, dizayn ve yaratıcılık ise tasarımlarda vurgulanan diÄŸer özellikler.Final için internetten oy verinÄ°lk 30’a kalarak binlerce projeyi geride bırakan Emre Hüsmen’in, ilk 10 finalist arasına kalması ise bundan sonra internet üzerinden verilecek oylara baÄŸlı. www.peugeot-concours-design.com isimli siteye girip, Emre Hüsmen’in projesini seçtiÄŸiniz takdirde, Türk gencini ilk 10, belki de yarışmanın birincisi olarak görme ÅŸansını yakalayabiliriz. Çin’den Amerika’ya, Avusturalya’dan Taiwan’a 30 tasarımcının finale kaldığı yarışmada üçer projeyle Hollanda ve Rusya en fazla finalist çıkartan ülke olurken, Emre Hüsmen’in eÄŸitim aldığı Kanada adına yarışmaya katılması ise açıkçası benim dikkatimi çekti. Çünkü internette Emre Hüsmen ile ilgili yaptığım araÅŸtırmada, geçtiÄŸimiz yıla kadar Bursa’da yaÅŸayan gencin daha önce de amatör olarak tasarımlar yaptığı ve Ford’un dikkatini çektiÄŸini öğrendim. Hatta, Oto Haber dergisinin tasarım yarışmasına da katılmış.10 finalist Ocak sonunda belli olacak16-23 Aralık tarihleri arasında, ilk 30 proje seçilerek jüri üyelerine sunuldu ve daha sonra bu tasarımlar, 20 Ocak 2005 tarihine kadar internet kullanıcılarının ve basının oylamaları için internet üzerinden sergilenmeye baÅŸlandı. Ocak sonunda ise ilk on proje toplu olarak internette sergilenecek. Åžubat ayı ortasında sonuçlar internet sitesinden açıklanacak ve 2005 Mart ayında Cenevre Otomobil Fuarı’nda kazanan tasarımcı basına tanıtılacak. Mart-Eylül 2005 tarihleri arasında tasarım orjinal boyutlarında üretilecek. Konsept otomobil, Eylül ayında gerçekleÅŸtirilecek olan Frankfurt Otomobil Fuarı’nda sergilenecek.Amatör çizimlerin çok fazla ÅŸansı yokBugüne kadar bir çok Türk gencinin baÅŸvurduÄŸu yarışmada finale kalan 30 proje, yarışmanın amatör çizimlere ÅŸans tanımadığını ortaya koyuyor. Åžu an otomotiv ÅŸirketlerinin tasarım merkezlerinde kullanılan çizim tekniklerini kullanan finalistlerin projeleri, ünlü tasarımcıların çizimleri ile yarışır düzeyde. Bu yüzden özellikle Türkiye’deki genç ve yetenekli tasarımcıların bu konuda eÄŸitim alıp, tasarımlarını iyi bir perspektif anlayışı, teknik çizim ve boya tekniÄŸi ile gerçekleÅŸtirmesi gerekiyor. Bilgisayara sahip genç tasarımcıların da tasarımlarını tamamladıktan sonra bunu bilgisayar ortamına sokup özellikle, ‘ölçü’ ve ‘doku’ konusunda daha gerçekçi ve profesyonel hale getirmeli. Bunları, finale kalan çizimleri gördükten sonra söyleme gereÄŸi duydum. KuÅŸkusuz finale kalanlar da amatör ama teknikleri profesyonel.Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!