Hanife BAŞ
Oluşturulma Tarihi: Aralık 05, 2007 00:00
İstanbul’daki ilk, Türkiye’deki üçüncü mağazasını Bakırköy’de açmaya hazırlanan Electro World, açılış için özel fiyatlar uygulayacak.
Capacity Alışveriş Merkezi’ndeki mağazanın açılışında 165 güvenlik görevlisi çalışacak. Electro World Türkiye Ortağı Demir Sabancı, "Kampanyaların huzurlu ve medeni ortamda sunulması önemli" dedi.
ULUSLARARASI elektronik mağaza zinciri Electro World, Bursa ve Konya’nın ardından İstanbul’daki ilk mağazasının kampanyalı açılışını yarın yapmaya hazırlanıyor. Bakırköy’deki Capacity Alışveriş Merkezi’ndeki mağaza yarın sabah 07:00’da açılacak. Electro World, açılışa özel indirimli ürünlerini satışa sunacak. Türkiye’de; DSG International, Esas Holding ve Odesa ortaklığıyla faaliyet gösteren Electro World, İstanbul’daki mağazayla beraber üç mağazaya ulaşacak. Şirket, mağaza sayısını iki ay içinde beşe çıkarmayı hedefliyor.
165 GÜVENLİK GÖREVLİSİYLE AÇILACAK: Electro World Türkiye Genel Müdürü Ali Serhan Şahin, İstanbul’daki ilk mağazalarının açılışı için 165 güvenlik görevlisinin çalışacağını ve kamu görevlilerinden de yardım alacaklarını söyledi. Mağazadaki ürünlerin fiyatlarını gösteren bir reklam kampanyasını da çarşamba günkü (bugün) gazetelerde yayınlayacaklarını belirten Şahin, "Açılışa yönelik özel teklifler olacak. Gazetelerde olan fiyatlar ve adetler mağazada yer alacak. Binlerce çeşit ürün sunacağız. Bizdeki uygun ve düşük fiyat politikası sadece açılışa özel değil. Açılışta mümkün olduğunca indirim yapmak için elimizden geleni yapacağız" dedi. Ali Serhan Şahin, etik ve yoğun reklam kampanyası da düzenleyeceklerini kaydederek, tüketicilere ürünlerini en düşük fiyattan sunmayı amaçladıklarını vurguladı.
KAMPANYALAR ’MEDENİ’ SUNULMALI: Electro World Türkiye Ortağı ve Yönetim Kurulu Üyesi Demir Sabancı ise, elektronik mağaza zincirlerinin müşterinin ayağını alıştırmak için açılış günlerine özel ekstra promosyonlar yapması gerektiğini vurguladı. Demir Sabancı, "Bu gibi kampanyalar yapılması faydalı. Ama kampanyaların huzurlu ve medeni ortamda sunulması da önemli. Electro World olarak kampanya öncesinde emniyet yetkililerini ziyarete gidiyoruz. Nasıl kampanya yapacağımızı anlatıyoruz. Yurtdışından güvenlik elemanları gelerek inceleme yapıyor. Güvenlik birimleri uyarılıyor. Diğer şehirlerdeki açılışlarımız kalabalık oldu. Ama Bursa ve Konya’da, her zaman düzeni sağlayıp izdihamları önledik. Mağazalardaki kasa sayılarını o güne özel olarak artırdık" diye konuştu.
MODERNLEŞME GEREKİYOR: Demir Sabancı, sadece Türkiye’de değil, dünyanın her yerinde tüketicilerin en kaliteli ürünü, en iyi fiyata, en az zamanı harcayarak, kıyaslayarak ve güven duyarak bir arada görmek istediğine işaret ederek, perakende zincirlerinin de bu beklentilere göre hizmet sunduğunu söyledi. Demir Sabancı, Türkiye’de elektronik mağazacılık anlayışında, özellikle de satış kanallarında acil bir modernleşmeye ihtiyaç duyulduğunu kaydetti.
Sportmence rekabete herkese katkı sağlar
TEKNOSA’yla ilgili bir soruyu yanıtlayan Demir Sabancı, yönetim kurulu üyelerinin Teknosa’da da kurucu ortak olduğunu ama Electro World’de ortak olanların Teknosa’da yöneticilik yapmadığını belirterek, "Rekabet sportmence olunca iyidir. Savaş rekabeti olmamalı. Sportmence rekabet tahribat değil, zindelik katar. Rekabete ve müşteriye ve ülke ekonomisine katkısı var" dedi.
Hız kesmeye niyetimiz yok
ELECTRO World Türkiye Genel Müdürü Ali Serhan Şahin, 2008’de hız kesmeye niyetlerinin olmadığını, gelecek yıl hızlı mağazalaşmaya devam edeceklerini kaydetti. Şahin, sektörde konsolidasyon olup olmayacağı konusunda ise, "Türkiye’de elektronik perakendeciliğinde büyümek için geniş alan var. Ama belli noktalarda her sektörde yaşandığı gibi bir konsolidasyon olabilir" yanıtını verdi.
Hedefimiz liderlik
TÜRKİYE’de lider olma konusunda hedefleri olduğunu hatırlatan Electro World Türkiye Yönetim Kurulu Başkanı Per Bjorgas, "Türkiye’nin dinamizmine, ayrıcalığına ve potansiyeline olan güvenimiz, bu ülkeye yatırım yapma kararı almamızda aracı oldu. Türkiye, elektronik perakendecilik açısından sayısız yatırım fırsatı sunan büyük bir pazar. Yatırım kararı alırken hiç tereddüt etmedik. Türkiye’nin potansiyeline inandık ve güvendik. Tüm operasyonumuzu bu dinamik ülkede lider olma vizyonuyla oluşturduk ve çalışmalarımızı bu vizyon çerçevesinde sürdürüyoruz" açıklamasını yaptı.
Etlik ve Esentepe’de mağaza açılacak
ELECTRO World Türkiye Genel Müdürü Ali Serhan Şahin, iki ay içinde Ankara Etlik ve İstanbul Esentepe’de iki yeni mağaza daha açacaklarını söyledi. Mağazaların konumuyla ilgili bir soruyu da cevaplayan Şahin, "Merkezi caddelerde mağaza açmamız mümkün değil. Kalabalık caddelerde büyük boyutlu alan bulmak zor. Yurtdışında alışveriş merkezleri dışında da mağazalarımız var. Türkiye’de de ileride bu olabilir" dedi.