Güncelleme Tarihi:
1v1y.com’un en önemli özelliği şüphesiz kurucuları: Abdullah Kığılı (Kığılı), Ahmet Can Tarkan (Dilasima Group), Melih Çelet (Desa), Burhan Özkan (Ommedya), Yomi Kastro (Inveon), Yüksel Başesgioğlu (Zeki Triko), Kerem Gözalan (Converse/Asport) Mehmet Hotiç (Hotiç ayakkabı), Ramazan Kaya (Saat & Saat), Sedef Orman (Derimod), Ali Tahsin Özlenir (Diesel Özlenir Giyim), Tekin Acar (Tekin Acar Kozmetik), Nejdet Ayaydın (İpekyol), Yılmaz Yılmaz (Koton), Aysel Balkan Sancaktar (Göz Grup) ve Mehmet Rıza Aytek (Vitrin Grup). Sektörde duayen 16 isim bu projeye markalarının gücüyle değil, kendi güçleri ve isimleriyle girdiler. Yani bu projede Koton yok Yılmaz Yılmaz’ın kendisi var. Neden böylesini tercih ettiklerini grubun sözcüsü Mehmet Hotiç anlatıyor: “Hepimiz iş hayatında bir yerlere geldik çünkü. Artık farklı alanlarda başarılar hedefliyoruz. Bunu da markalarımızı değil, kişisel gücümüzü ve becerimizi ortaya koyarak yapıyoruz. 1v1y bizim markalarımızdan bağımsız tek başına marka olacak bir oluşum.”
Projenin ilk fikri Burhan Özkün ile Yalçın Ayaydın’dan çıkmış. İkili daha sonra Genel Müdür Gizem Burteçin’e ulaşmışlar. Sonra da yavaş yavaş bu 16 kişi toplanmış.
NE FARKLARI VAR
Peki ne gereği vardı böyle bir site kurmanın derseniz... Cevabı yine Hotiç veriyor: “Perakende mega trendlerin üzerine inşa ediliyor. Bundan 10 sene önce mega trendlerin bir tanesi alışveriş merkezleriydi. Şimdi internet. Önümüzdeki 10 yıl içinde de e-ticaret yeni bir müşteri bulma kanalı olacak. Biz cadde ve alışveriş merkezindeki işimizi artık burada devam ettireceğiz. Her birimizin kendi internet sitesinde bu işi yapması zor. Birlikten kuvvet doğar dedik ve giriştik.1v1y’ sitesinin kapılarını başka markalara da açık. Ürün çeşitliliğini ne kadar artırırsak o kadar iyi olur diye düşünüyoruz.”
Gelelim bu 1v1y.com’un piyasadaki mevcut internet sitelerinden farklarına... Fark bir tane değil. Hepsini tek tek sıraladılar:
- Modayla teknolojinin nasıl bu kadar uyumlu çalıştığına herkes şaşıracak.
- Ürün çeşitliliğinin en bol olacağı site bu site. Şu anda 40 markadan 100 bin çeşide yakın ürün depolarda. ‘En’lere ve ‘an’lara hizmet edeceğiz. ‘Günün Fırsatları’ bölümünde markaları büyük indirimlerle satacağız.
- Hedef kitlemiz 20-40 yaş arası, çalışan kişiler.
- Son günlerde internetten alışverişin en çok sorgulanan noktası güvenilirlik. Müşteri internetten bir ürün alınca ‘Sağlam gelecek mi’, ‘Gerçekten seçtiğim şey mi gelecek’ diye endişeleniyor. En önemlisi de ‘Orijinal gelecek mi’ sorusu. Sahte ürün almak herkesin korkulu rüyası. Nihai tüketici bizi tanıyınca kafasında böyle bir soru işareti olmayacak. Çünkü bu sitenin sahibi olan kişiler, mevcut markaların yarısını yaratmış ya da ithal eden kişiler.
- Çok hızlı teslimat ve taksiitli alışveriş fırsatı var. Memnun kalınmayan ürün 30 günde iade edilebilecek.
NASIL KAVGA ÇIKMIYOR
Bu kadar çok duayen, bu kadar çok tecrübe nasıl aynı potata eriyebildi? Nasıl her kafadan bir ses çıkmadı derseniz, onlar çok önceden antrenmanlı. Yıllardır alışveriş merkezlerinde uyum içinde komşuluk yapıyorlar. Son 10 yıldır birçok projede, dernekte birlikte toplam fayda için çalışıyorlar. Birleşmiş Markalar Derneği en doğru örnek mesela. Dolayısıyla bu projede de teknoloji kısmını profesyonellere emanet edip, modayı tüketiciyle buluşturma kısmında el ele hareket ettiler.
SEKTÖRÜN KİMLİ?İNE GÖNDERME YAPIYOR
1V1Y’nin yönetim kurulu başkanlığını Mehmet Hotiç, başkan yardımcılığını Abdullah Kığılı üstleniyor. ‘Bir Varmış Bir Yokmuş’ isminin seçilmesinin nedeni; 1V1Y’nin sadece bir e-ticaret şirketi olarak değil, aynı zamanda bir marka olarak algılanması. ‘Bir Varmış Bir Yokmuş’ ismi aynı zamanda sektörün kimliğine de bir gönderme yapıyor. İnternet ortamında sabah başlayan kampanyayla kısa bir sürede ürünler tükenebililiyor. Yani bir varlar, bir yok...