Güncelleme Tarihi:
14 Şubat Sevgililer Günü eskiden böyle kutlanmazdı. Sevgililer birbirine küçük bir hediye, bir çiçek alır, pek azı o akşam başbaşa bir yemeğe çıkardı.
Derken devreye “marketing uzmanları” girdi. Ve 14 Şubat’ı Noel, Yılbaşı, Anneler Günü gibi bol alışveriş yapılan bir “tüketici bayramı” haline getirdiler tez zamanda.
Bu arada, 14 Şubat’ta sevgililer, adet yerini bulsun diye çiçekleşir, öpüşür ve hatta koklaşırken... bekârlar havasını alırdı tabii ki...
İşin normal düzeni de buydu. Zaten bekâra her gün bayram.
Ama “dünyanın en eski mesleği” olan pazarlamacılık bu kadarla yetinir mi!
14 Şubat günü evlilere ve evli olmayan çiftlere mal ve hizmet sattık, tamam, ama bunca bekârı elimizden kaçıracak değiliz ya...
14 Şubat sevgililer günü vesilesiyle bekârlara ne satabiliriz peki?
Eureka: Bekârlara niye diğer bekârları satmıyoruz?
Böylece bir taşla iki keriz vururuz : bu sene iki bekârı birbirine satarız, bir dahaki 14 Şubat’a da mal alacak iki sevgili yaratmış oluruz...
Buyrun size “14 Şubat Pezolar Bayramı” !
*
MESKELİ BAYO YERİNE ÇET
Çok eskiden maskeli balolar yapılırmış, bekâr kadınlar ve erkekler yüzlerini gizleyerek “yakınlaşır” ve eğer aralarında bir “elektriklenme gerçekleşirse” (Tanrım, dolunay mı var, magazincileşmeye başladım ben de!), yüzlerini birbirlerine gösterip görüşmeye devam ederlermiş.
Avrupa köylerinde “panayırlar” yakın zamana kadar aynı işi görürdü. Gençler bu eğlenceler sırasında bir araya gelir, tanışırdı.
Şimdi internet çetleri, e-postalaşmalar, SMS filan, maskeli balo yerine geçiyor. Hani motive etmeler, tostum bitti odaya geller... Sonra çöpçatan internet siteleri, internette tanışıp evlenenler.
Ama “pezo’s marketing” böyle pasif metodlarla yetinmiyor. Aktif pazarlamacılık da yapıyor.
Speed dating (hızlı buluşma) denilen toplantılar mesela.
Metod : Aynı yaş grubundan ve eşit sayıda bekâr kadın ve erkek önce çok kısa bir süre başbaşa, sonra topluca bir araya geliyorlar. Her birinin göğsününe iğnelenmiş bir kartta (küçük) adı yazılı. Herkes, ilgilendiklerinin adını “organizatörlere” bildiriyor. Eğer “karşılıklı ilgilenenler” varsa (elektriklenme) organizatörler (pezos) bu çiftleri birbiriyle “tanıştırıyor.” (aganigi)
Zaten “gündüz kulüpleri” her pazar bu hizmeti veriyor bekârlara. Pazartesi sabahı işe dinç gidebilsinler diye, pazar öğleden sonra açılan “gündüz kulüpleri”nde “organizatörlük” işini barmenler üstleniyor. Herkesin göğsünde bir numara, garson 22 no.lu delikanlının yazdığı notu 8 no.lu sarışına taşıyor, mesela...
Fransa’nın en meşhur büyük mağazalarından Galeries Lafayette 13 şubat günü bekârlara böyle bir hizmet verdi işte, hani 14 şubatı yalnız geçirmesinler hesabı.
Büyük bir bekârlar balosu organize edildi, katılanlara yarım kalp şeklinde kocaman birer kolye verildi, herkes “kolyesinin diğer parçasını” arayıp, talihine kim çıktıysa, onunla tanıştı. “Mutlu çiftler” birer hediye aldı, hatta içlerinden biri, bir hafta sonu tatiline bile hak kazandı.
Bitmedi. Galeries Lafayette bir de speed dating patlattı ardından. Muhteşem cinsinden. 35 Euro toslayan bekârlar, Paris’in en şık lokanlatarından birinde 7’şer dakika boyunca karşı cinsten 7 kişiyle bir araya geldi.
*
ŞİRKETİ BİLEM KURULDU
Hatta bu “hizmet” o kadar önemli bir ihtiyaca cevap veriyormuş ki, mesela Fransa’da çalışan Select & Perfect adlı şirket, son 10 ayda bu metodla 3.500 bekârı buluşturmuş!
Bu hizmetlerden yararlanan kadın ve erkek oranı 30-35 yaşına kadar dengeli gidiyormuş. Yani ne kaa erkek o kaa kadın. Ama 40 yaşın üzerinde, kadınlardan çok daha fazla talep geliyormuş. Özellikle “diplomalı ve çalışan kadınlara...”
İletişimin bu kadar hızlandığı-anonimleştiği, kadınların ve erkeklerin artık her zaman ve her yerde bir arada olduğu, kadın-erkek ilişkilerinin bu kadar kolaylaştığı bir dünyada, okumuş yazmış, çalışan kadınların, gençlerin karşı cinsle tanışmak için hâlâ internete, SMS’ye, olmadı “hızlı buluşma” seanslarına ihtiyaç duymaları....
*
ÖNCE BİR TARTIŞALIM BU KONULARI İSTERSENİZ, BEN SONRA KENDİ FİKRİMİ VE UZMAN YORUMLARINI AKTARACAĞIM SİZE.
Bu konudaki görüşlerinizi ve varsa tecrübelerinizi aşağıdaki “YORUMLAR” bölümüne yazabilirsiniz.