OluÅŸturulma Tarihi: AÄŸustos 19, 2005 00:00
Formula 1 Ä°stanbul ile Türkiye tarihinin en büyük tanıtımını da yapacak. 3 gün boyunca 203 TV kanalı ile 2.5 milyar kiÅŸiye ulaÅŸacak olan Formula 1 Ä°stanbul’un uluslararası reklam tarifelerine göre tanıtım deÄŸeri 10 milyar dolara ulaÅŸacak. Bu da yıllık tanıtım bütçesi 100 milyon dolar olan Türkiye için 100 yıllık tanıtıma bedel bir rakamı ifade ediyor. SON dönemde Eurovision ve Åžampiyonlar Ligi Finali gibi uluslararası dev organizasyonlara ev sahipliÄŸi yaparak dikkatleri çeken Ä°stanbul, bugün baÅŸlayan Formula 1 ile ismini 2.5 milyar kiÅŸinin beynine kazıyacak. 133’ü canlı olmak üzere toplam 203 TV kanalında yayınlanacak Formula 1 yarışı, Ä°stanbul’un dünya çapında parasal deÄŸeri 10 milyar doları bulan tanıtımının yapılmasını saÄŸlayacak. Türkiye’nin yıllık tanıtım bütçesinin 100 milyon dolar olduÄŸu dikkate alındığında, Formula 1 ile yapılacak tanıtım deÄŸeri 100 yıllık tanıtım harcamasına bedel düzeye çıkıyor. Ä°stanbul, Euorovision, Åžampiyonlar Ligi Finali ve Formula 1 ile bir yılda 17 milyar dolara bedel bir uluslararası tanıtım yapmış olacak. 7 YILDA 70 MÄ°LYAR DOLAR: Dünyanın en büyük motorsporları organizasyonu olan Formula 1, Ä°stanbul’a 2.2 milyar dolarlık tanıtıma bedel Eurovision ve 5.5 milyar dolarlık tanıtıma bedel Åžampiyonlar Ligi finalinin çok üzerinde bir katkı saÄŸlayacak. Formula 1’in her yıl yapılacağı da göz önüne alındığında Türkiye’ye sadece tanıtım olarak 7 yıllık kontrat baz alındığında 70 milyar dolarlık bir katkı saÄŸlayacak.EN BÃœYÃœK TANITIM: Bugün ısınma turlarıyla baÅŸlayan, yarın sıralama turları, pazar günü de büyük yarışın gerçekleÅŸmesiyle devam edecek 3 günlük Formula 1 organizasyonu, hem Ä°stanbul hem de Türkiye için çok önemli bir tanıtım ÅŸansı yaratıyor. Gerek Türkiye ve Ä°stanbul logaları gerekse pilotların ve takımların yaptıkları röportajlarda hem Ä°stanbul ve Türkiye ismi geçecek. Ayrıca yarışlar öncesinde yabancı basında çıkan Türkiye ve Ä°stanbul haberlerinin de tanıtıma büyük katkısı olacak.ÅžAMPÄ°YONLAR LÄ°Gİ’NÄ° KATLAYACAK: Ä°stanbul, geçen yıl Eurovision Åžarkı Yarışması’nın finaline ev sahipliÄŸi yaparak tüm otoritelerden geçer not almıştı. 41 ülkeden 100 milyonun üzerinde kiÅŸinin canlı olarak seyrettiÄŸi yarışmayla Türkiye’nin ve Ä°stanbul’un 2.2 milyar dolarlık tanıtımı gerçekleÅŸmiÅŸti. Mayıs ayında Ä°stanbul Olimpiyat Stadı’nda gerçekleÅŸen ve penaltılarla birlikte 130 dakikanın üzerinde canlı olarak yayınlanan Avrupa Åžampiyonlar Ligi finali ise Ä°stanbul’un 5.5 milyar dolarlık parasal büyüklüğe bedel tanıtım yapmış oldu. Formula 1 pilotların formaları Türkiye’denFORMULA 1’de BMW, Ferrari, Renault F1 ve Sauber takımlarının pilotları, bir Türk tekstil ÅŸirketinin ürettiÄŸi giysilerle boy gösteriyorlar. Bu takımların sponsorluÄŸunu yapan Puma adına, ülkemizde üretilen giysiler bütün dünyaya ihraç ediliyor. Sporcuların kullandığı giysiler aynı zamanda pazarlanarak, binlerce kiÅŸinin bu giysileri alması saÄŸlanıyor. Ä°mteks Formula 1 için, bu takımlar adına 284 bin adet üretim gerçekleÅŸtirerek ihraç etti. Bu üretimin dağılımı; 225 bin adet Ferrari, 53 bin adet BMW, 2 bin 500 adet Renault F1 ve 3 bin 500 adet Sauber takımları adına gerçekleÅŸti. Ä°mteks Genel Müdürü Abdurrahman Kansu, Ferrari, Renault, BMW gibi takımların taraftar ve pilot formalarını 1 yıldır ürettiklerini söyledi. Puma aracılığıyla 1 yılda 300 bin adet formayı üreterek dünyanın her tarafına ihraç ettiklerini belirten Kansu, ‘Bu formalar sezon başından bu yana bütün dünyada satılıyor. Bu durum Ä°mteks ve ülkemiz açısından haklı bir gurur kaynağı. Bu üretimlerde çeÅŸitli pamuklu kumaÅŸtan ileri teknoloji içeren bir çok farklı materyal kullanıldı’ dedi.Brisa’ya 190 milyon dolarlık yatırım SABANCI Holding ve Japon lastik devi Bridgestone’un ortaklığı olan lastik üreticisi Brisa, 190 milyon dolarlık yatırımla üretim tesislerinde kapasite artırımına gidiyor. Bridgestone’la ortaklıklarının 1988’de baÅŸladığını ve kısa sürede büyüdüğünü belirten Brisa Genel Müdürü Bülent SavaÅŸ, satışlarını 7 kat, pazar paylarını da 5 kat artırdıklarını söyledi. 21 Eylül’de BaÅŸbakan Tayyip ErdoÄŸan’ın da katılımıyla açılması amaçlanan Brisa’nın ek üretim tesisleriyle halen yıllık 6.5 milyon adet olan lastik üretimi 10 milyon adede çıkacak. F1’de yemekler Divan’danDÄ°VAN Grubu, 2005 Formula 1TM Turkish Grand Prix’inin izleyici yiyecek ve içecek tedarikçisi Divan Grubu seçildi. 19, 20 ve 21 AÄŸustos tarihlerinde Ä°stanbul Park Pisti’nde gerçekleÅŸecek yarışlarda Divan Grubu, izleyicilere toplam 22 servis istasyonunda hizmet verecek. 2005 Formula 1TM Turkish Grand Prix’de, 300 Divan personeli servis saÄŸlayacak.Schumacher: F1 yatırımı turizmle geri döner FORMULA 1’in yaÅŸayan efsanesi ve son dünya ÅŸampiyonu Michael Schumacher, Ä°stanbul’da düzenlenecek yarışın Türk turizmine büyük katkı saÄŸlayacağını belirterek, ‘İnsanlar benim burada gördüğüm güzellikleri televizyon aracılığıyla izleyecekler. Bu, Türkiye’nin tanıtımı açısından çok önemli olacak’ dedi. Alman pilot, dün Sabancı Holding Yönetim Kurulu BaÅŸkanı Güler Sabancı, Brisa Genel Müdürü Bülent SavaÅŸ ve Ferrari’ye lastik saÄŸlayan Bridgestone’un teknik yetkilileriyle birlikte düzenlenen basın toplantısına katıldı. Schumacher, ‘Ben Alman kanallarından biliyorum. Formula 1 sırasında yalnızca pisti deÄŸil, yarışa ev sahipliÄŸi yapan ülkenin güzelliklerini de gösteriyorlar. Daha önce Ä°stanbul’a gelmeyi düşünmemiÅŸ kiÅŸiler için burada güzellikler var. BaÅŸka ülkeler de Formula 1’e yatırım yaptılar ve baÅŸarılı oldular. Sizin fırsatlarınıza ve turistlere sunacağınız ÅŸeylere bakınca, bu konuda baÅŸarılı olacağınıza inanıyorum’ diye konuÅŸtu. Türkiye’ye ikinci defa geldiÄŸini de hatırlatan Michael Schumacher, ilk geliÅŸinde Ä°stanbul’un tadını çıkaramadığını, ancak önceki gece eÅŸiyle birlikte mehtaba karşı yediÄŸi akÅŸam yemeÄŸinden büyük zevk aldığını dile getirdi. SABANCI ZATEN FORMULA’DA: Güler Sabancı da, Bridgestone’un 1997’den beri lastik saÄŸladığı Formula 1 aracılığıyla dünyanın gözünün 3 gün boyunca Türkiye’de olacağını söyledi. Türkiye Grand Prix’sine neden sponsor olmadıkları konusunda bir soruya da yanıt veren Sabancı, ‘Biz, Formula 1 ana sponsorlarından Bridgestone’la olan ortaklığımızdan dolayı bu organizasyonun bir parçasıyız’ diye konuÅŸtu. Lastiklere ilgim Prost’u ÅŸaşırtmıştı SABANCI Holding Yönetim Kurulu BaÅŸkanı Güler Sabancı, daha önce hiç Formula 1 yarışı seyretmediÄŸini, ancak eski dünya ÅŸampiyonu Alain Prost’la tanıştığını hatırlattı. Sabancı, ‘Ben 27 yıllık kariyerine lastikle baÅŸlayan ve lastikle devam eden biriyim. Prost’a lastiklerini sormuÅŸtum. O da, ‘İlk kez hobisi lastik olan bir hanımefendiyle tanışıyorum’ demiÅŸti’ diye konuÅŸtu.Bilet satışları 74 bine ulaÅŸtıŞİMDÄ°YE kadar satılan Formula 1 bileti sayısı 74 bin adete ulaÅŸtı. 25 bin kapasiteli ana tribünde yer alan Super Gold ve Gold biletler neredeyse tükendi. Fiyatları 250-350 Euro arasında deÄŸiÅŸen bu biletlerin 24 bin adetten fazlası satın alındı. Böylece, Formula 1 yarışları için en fazla ilgi en pahalı biletlere oldu. Ana tribündeki biletlerin neredeyse tamamının satılmış olmasında firmaların yaptıkları alımlar da etkili oldu. Toplam adedi 54 bini bulan Silver ve Bronz biletlerin ise 30 bin adedi satıldı. Kombine fiyatları 220 ile 130 Euro arasında deÄŸiÅŸen bu biletlere olan talebin bugün daha da artması bekleniyor. 60 bin kapasiteli açık alandan ise yaklaşık olarak 20 bin bilet satışı gerçekleÅŸti. Böylece, 80 Euro’luk fiyatla en ucuz kombine bilet olan açık alanın 3’te 1’i tükendi. Toplamda 74 bin adedi bulan bilet satışlarının 20 bini ise yabancılara yapıldı. Toplam tribün kapasitesi 79 bin seyirci olan Ä°stanbul Park pistindeki yarışlar için Super Gold, Gold, Silver ve Bronz olmak üzere 54 bin tribün bileti satıldı. Alper YOLDAÅž Ä°TO: Karaborsaya düşen bilet yok FORMULA 1 Dünya Åžampiyonası’nın 14. ayağını oluÅŸturan Türkiye Grand Prix’si öncesi geri sayım sürerken, yarışseverlerin karaborsa bilet söylentilerine raÄŸbet etmemesi istendi. Ä°stanbul Ticaret Odası (Ä°TO) Yönetim Kurulu BaÅŸkanı Murat YalçıntaÅŸ, yarışın baÅŸlangıç ve bitiÅŸ çizgisine en yakın tribüne ait Süper Gold biletlerinin karaborsada satıldığı haberlerinin gerçeÄŸi yansıtmadığını belirterek, ‘Karaborsa söylentilerine raÄŸbet etmeyin’ dedi.Ferrari’de talebi karşılayamıyoruzFÄ°YATLARI 400 bin Euro’yu bulan Ferrari otomobillere gelen talep, Ferrari’nin Türkiye’ye ayırdığı kontenjanı iki kat artırmasına neden oldu. TofaÅŸ CEO’su Alfredo Altavilla, ‘Ferrari olarak Türkiye’deki en büyük sıkıntımız talebi karşılayacak kadar aracımızın olmaması’ dedi. Kurdukları FerMas Oto Ticaret A.Åž. ile dünyaca ünlü lüks spor otomobil markaları Ferrari ve Maserati’nin Türkiye temsilcisi olduklarını belirten Altavilla, Türkiye pazarına güvendiklerini söyledi. Altavilla, Ferrari markasıyla ilgili olarak da Türkiye’deki en büyük sorunlarının gelen talebi karşılayamamak olduÄŸunu vurgulayarak, ‘İtalya’dan önümüzdeki yıl için 15 araçlık bir kontejyan alabildik. Oysa, Ferrari’ye olan talep bunun iki katından fazla. Sırada bekleyen birçok müşteri var. Maalesef hepsinin beklentisini ÅŸu an için karşılayamıyoruz’ diye konuÅŸtu. Altavilla, ‘Türkiye olgun bir pazar ve lüks spor otomobillere önemli oranda bir ilgi söz konusu. Dolayısıyla, tüketici Ferrari markasını çok iyi tanıyor’ dedi. Maserati modellerinin anahtar teslim satış fiyatları 160 ile 170 bin Euro arasında deÄŸiÅŸiyor. Ä°talyan’ın en ünlü markası Ferrari’de ise bu rakam 268 bin Euro’dan baÅŸlayıp 400 bin Euro’ya ulaşıyor. Halen Türkiye’de trafiÄŸe kayıtlı 100 adet Ferrari ve 150 adet Maserati bulunuyor. Â
button