Hanife BAŞ
Oluşturulma Tarihi: Ekim 11, 2007 00:00
Hilton’un ekonomik markaları Garden Inn ve Hampton’ı Türkiye’ye getirmek için anlaşma yapan gayrimenkul yatırım şirketi Amplio, beş yılda 20 otel için 100 milyon dolarlık yatırım yapacak.
Alman ortağı Erwin Walter Graebner’la Amplio’yu kuran Alaeddin Babaoğlu, "Anadolu’da iş hayatı canlanıyor, şehir oteline talep artıyor. İlk etapta Manisa, Gebze ve Diyarbakır’da otel açarız" dedi.
ULUSLARARASI otel işletmeciliği devi Hilton’un orta sınıfa hitap eden Garden Inn ve Hampton markalarını, büyük bölümü yurtdışında olmak üzere turizm sektöründe 25 yıllık deneyimi olan Mövenpick Otelleri’nin eski yönetim kurulu üyesi Alaeddin Babaoğlu Türkiye’ye getiriyor. Erwin Walter Graebner isimli Alman ortakla beraber Amplio Gayrimenkul Yatırım ve Geliştirme şirketini kuran Alaeddin Babaoğlu, beş yılda 100 milyon dolarlık yatırımla 15-20 Garden Inn kuracaklarını açıkladı. İlk arsaları satın almak için çalışmalar yaptıklarını ve ilk etapta Manisa, Gebze ve Diyarbakır’da otel açmayı hedeflediklerini açıklayan Babaoğlu, şehir otelciliği ihtiyacı olan Diyarbakır, Kocaeli, Gaziantep, Konya, Kayseri, Samsun, Trabzon, Rize, Manisa, Aydın, Adana, Bursa gibi şehirlerde açık gördüklerini kaydetti. 3 bin oda ve 6 bin yatak oluşacak otellerin yatırımını Amplio, yönetimini Hilton yapacak.
ORTALAMA 180 ODA: "Beş yılda 15-20 otel için 100 milyon dolarlık yatırım yapacağız" diyen Babaoğlu, otellerin ortalama 180 odalı olacağını belirtti. Mart-nisan ayında en az iki otelin temelini atacaklarını dile getiren Babaoğlu, bu sürede beş arsa almak istediklerini, otel olmaya elverişli arsa bulmakta desteğe ihtiyaçları olacağını kaydetti. Babaoğlu, otel yatırımı için gerekli olan arsa fiyatlarının çok arttığını da vurguladı.
ARZ TALEBİ YARATIR: Türkiye’de bin kişiye 28 otel odası düştüğü bilgisini veren Babaoğlu, "Türkiye’nin ekonomisi ciddi gelişiyor. Anadolu’daki şehirler daha çekici hale geliyor. Arz olunca talebi de yaratacak. İş hayatının Anadolu’daki canlanması, şehir otelciliğine talebi artırıyor. Ama Anadolu’da bu ihtiyacı karşılayacak oteller yok. Birçok şehirde şehir otelciliği için potansiyel görüyoruz" diye konuştu. Babaoğlu, Akfen’in Anadolu’ya yaptığı otel projelerinin pazarı hazırladığını da kaydederek, bu konuda Akfen’i rakip değil, müttefik olarak gördüklerini belirtti. Babaoğlu, bütün sektörde müttefik bilincinin olması gerektiğini vurgulayarak, yeni otellerin Accor Grubu’ndaki Novotel’in kalitesinde dört yıldızlı olacağını belirtti.
HİLTON TÜRKİYE’Yİ BİLİYOR: Hilton, Avrupa’da Hilton Family otellerini kurmayı planladığı ana stratejik bölgelerinden Rusya, İngiltere, İrlanda, İtalya, İberya yarımadası, Almanya ve Polonya’ya, Türkiye’yi de ekleyerek ülkeyi stratejik gelişim pazarlarından biri olarak belirledi. Hilton’un Garden Inn markasının ABD dışında ilk gireceği ülkelerden birinin Türkiye olacağını vurgulayan Babaoğlu, "Hilton, ABD dışında Madrid’den sonra ilk defa İstanbul’a gelmişti. Yine bir ilke imza atılacak. Hilton Türkiye şartlarını da iyi biliyor" değerlendirmesini yaptı.
Yatırımcı arıyorlardı
TÜRKİYE’yi büyümek için seçtiği stratejik ülkeler arasına ekleyen Hilton, Türkiye’de 20 otel kurma planı olduğunu daha önce de açıklamıştı. Ekonomik otel markaları Garden Inn ve Hampton Inn’i Türkiye’ye getirmek isteyen Hilton yatırımcılarla görüşmeler yapıyordu. Bu görüşmeler sonunda Amplio ile anlaşıldı. Dev otel zincirinin yeni otel işletmeciliği planları, otelin Türkiye’deki 8 otelinin genel müdürlerinin katıldığı bir toplantıda açıklanmıştı. Hilton İstanbul Genel Müdürü Andrew Jacobs, Türkiye’de kurulacak 25 yeni otel için yatırımcılarla görüşmelerin sürdüğünü, en kısa zamanda yatırımların start alacağını söylemişti. Hilton, şu anda Türkiye’de 7 Hilton ve 1 Conrad olmak üzere toplam 8 otel işletiyor. Amplio’nun yatırımlarıyla, Hilton’un bilinen orta sınıf markası Hilton Garden Inn ve Hampton by Hilton otellerinde konaklamak mümkün olacak.
Finansör Alman işadamı
AMPLIO Gayrimenkul Yatırım ve Geliştirme şirketi, iş amaçlı yolculuk yapan bir kitleye hizmet vermek amacıyla kuruldu. Özellikle uluslararası marka otel zincirlerinin Türkiye’deki büyümelerine odaklanan Amplio, ilk anlaşmasını Hilton’la imzaladı. Amplio’nun en büyük hissedarı, dünya çapında otel sahibi veya geliştirme alanında hizmet vermiş olan Alman Erwin-Walter Graebner. Şirketin diğer ortağı Alaeddin Babaoğlu, uzun yıllar Almanya’da çalıştığı 68 yaşındaki Graebner’i Türkiye’de yatırım yapmaya ikna etti. Babaoğlu, Graebner’in Türkiye’yi çok sevdiğini ve tatillerini de Türkiye’de geçirdiğini anlattı.