100 dakikalık filmin 90 dakikasını müzikle döÅŸedim

Güncelleme Tarihi:

100 dakikalık filmin 90 dakikasını müzikle döşedim
OluÅŸturulma Tarihi: Åžubat 26, 2005 00:00

Ä°skender PaydaÅŸ, adını duyurduÄŸunda beÅŸ yaşında, sarı saçlı bir veletti. ‘Bizim oÄŸlanın çocuk yıldızlardan nesi eksik’ diye düşünen babası, oÄŸluna ‘Büyük Ä°skender’ adı ile bir plak yapmıştı. Profesyonel olarak isminin göründüğü ilk yer Kayahan albümleri.Neredeyse bütün Türk pop ve rock yıldızlarına aranjmanlar yaptı ama Mirkelam ile birlikte yaptıkları albümlerin yeri baÅŸka. GeçtiÄŸimiz günlerde bir de film müziÄŸi ekleyiverdi kariyerine. Film, ‘Türk Ä°ÅŸi Ekşın’ diye lanse edilen Hırsız VarNasıl girdi müzik hayatınıza?-Babam Muhittin PaydaÅŸ orkestra ÅŸefiydi. O zamanlar provalar evlerde yapılırdı, dolayısı ile evimizde hep müzik vardı. Salondan org, davul, bas, gitar eksik olmazdı. Ben de tencere tavadan davul yapıp, anneannemin divanını sahne olarak kullanırdım. BeÅŸ yaşında piyano dersleri almaya baÅŸladım. Ä°lk sahneye çıkışım Ä°stanbul GeliÅŸim Orkestrası’nın bir konseriyle oldu. O zamanlar bana oyun gibi geliyordu her ÅŸey.O yaÅŸlarda yayınlanmış iki plağınız var ‘Büyük Ä°skender’ diye. O nasıl bir hikaye?-Babam yapmıştı o plakları bana. Çocuk yıldızlar çok popülerdi. Babam da bizim çocuÄŸa da bir ÅŸey yapalım diye düşünmüş Babamın bestelediÄŸi çocuk ÅŸarkılarıydı bunlar. Babamın orkestrası çaldı, eÄŸlenceli bir ÅŸeydi benim için. O dönemlerde Beyaz Kelebekler’den 3 Hürel’lere, herkesin bir arada olduÄŸu toplu konserler yapılırdı. Öyle bir ekiple birkaç turneye ve 140 kere sahneye çıktım. Filmlerde de oynadım. Biri bir AyÅŸecik filmiydi öbürü de Kara Murat. Sonra neler oldu?-Babamın öğretmenliÄŸini baÅŸka hocalarla sürdürdüm. Konservatuvarda piyano eÄŸitimi alıyordum ama aklım fikrim beste ve kompozisyon yapmaktaydı. Hocalar da beni teÅŸvik ediyorlardı. Ama bir süre sonra bu bana çok ağır geldi ve konservatuvarı bıraktım. Ä°ki sene müzikle hiç ilgim yokmuÅŸ gibi davrandım. Ortaokul son sınıfta arkadaÅŸlardan biri ‘Biz bir rock grubu kurduk, gel bizimle çal’ dedi. Sonra bir gün Kayahan’la tanıştım.PATLAMANIN ARKASINDA 9 SENE VARKayahan hikayenizdeki dönüm noktası oldu deÄŸil mi?-Yaptığı ÅŸey bana çok farklı ve özgün geliyordu. Klavyecileri ayrılmıştı, öyle tanıştık. Zor bir tanışmaydı, önüme feci notalar geldi. Bir gün ‘Yanlış çalıyorsun’ diyen bir ses duydum, Kayahan karşımdaydı. Çok azmettim bu iÅŸi baÅŸarmak için. O da benim bu çabamı gördü, destekledi. Uzun sarı saçlarınızla orkestrada dikkat çekmeye baÅŸladığınız dönem geliyor sonra deÄŸil mi?-19 yaÅŸlarında olduÄŸum dönemdi o. Kayahan’la profesyonel bir iÅŸbirliÄŸi baÅŸlamıştı. Ona ÅŸarkı düzenlemeye, Nilüfer albümleri için de bir ÅŸeyler yapmaya baÅŸlamıştım. Kayahan müziÄŸi, ister istemez sınırları belli olan bir ÅŸeydi ve kendime ait bir ÅŸeyler de yapmak istiyordum. Kayahan’ın Marmaris’teki bir konserinde Fergan’la (Mirkelam) tanıştım. Yapmak istediklerimiz bizi birbirimize yakınlaÅŸtırdı.Ve böylelikle o meÅŸhur bir gecede patlama hikayesine geliyoruz...-Herkes öyle sandı ama öncesinde o kadar uzun zaman çalıştık ki! 86’da tanıştık, Her Gece albümü 95’te yayınlandı. Aslında albüm yapalım gibi bir düşüncemiz de yoktu. Canımızın istediÄŸi gibi müzik yapıyorduk ve çok mutluyduk. Ä°lk albümüne müzik yönetmeni olduÄŸum Nazan Öncel, ‘Ya çocuklar siz bir albüm yapsanıza’ dedi. Biz de dönüp birbirimize baktık ‘Hakikaten, niye yapmıyoruz’ dedik ve giriÅŸtik iÅŸe. Hayalimiz Tears for Fears gibi bir ikili olmaktı.FÄ°LM MÃœZİĞİ YAPMAK ÇOK KEYÄ°FLÄ°YMÄ°ÅžAma bir grup olduÄŸunuz anlaşılamadı pek. Mirkelam öne çıkarılıp Tarkan’a rakip yeni pop star ilan ediliverdi.- O günkü ÅŸartlara göre Mirkelam’ı öne çıkarmak daha kolayına geldi herkesin. Aslında ‘Mirkelam Grubu’ olarak takılmak istiyorduk. Gerçi çok da önemli deÄŸil, önemli olan Fergan’ın baÅŸarısıydı. Çevremizden duyduklarımız yüzünden arkadaÅŸlığımız bir dönem zarar gördü, neredeyse birbirimize selam vermez hale geldik. Ama iki albümdür yeniden birlikteyiz.Hırsız Var projesi nasıl çıktı?-Yönetmen OÄŸuzhan Tercan eski arkadaşım. Yıllardır ‘Bir film projem var, müziklerini senin yapmanı istiyorum’ diyordu. Benim de daha önceden yapmış olduÄŸum ‘Ya Allah’ diye bir ÅŸarkı vardı. OÄŸuzhan ÅŸarkıyı biliyordu ve bana filmin nasıl bir ÅŸey olacağını anlatmak için ‘Tam bu ÅŸarkı gibi bir film çekiyorum’ dedi. Filmin içindeki kontrasları, Türkler action yaparsa nasıl oluru en güzel anlatan ÅŸarkı ‘Ya Allah’. Yüz dakikalık filmin doksan dakikasını müzikle döşedim.Nasıl müzikler yazdınız bu film için?-Filmin yükselen bir temposu var. Ortalara doÄŸru sakinleÅŸiyor, sonra doruklara çıkıyor. Final çok keskin hatlarla çizili, yaptığım müziklerle o geçiÅŸleri yumuÅŸatmaya çalıştım. OÄŸuzhan müzikleri ilk dinlediÄŸinde ‘Bunlar olmamış’ dedi. Ben de ‘Nasıl olmazmış’ deyip üsteledim. Sonunda ikna oldu. Dikkat ettiÄŸim bir diÄŸer nokta da, müziklerle görüntülerin kontrast olmasıydı. Çok ciddi ve gerilimli bir sahnede, arka planda oyun havası var. Film zıtlıklar içinde olduÄŸu için, müzikleri de öyle oldu. Filmde Ayça ve Göksel de birer ÅŸarkı seslendiriyor...-Ayça’nın seslendirdiÄŸi ÅŸarkının adı Çekicem Kulaklarını. Gamze Özçelik’in canlandırdığı uçarı Ceren karakteri için yapıldı. Bir de söz ve müziÄŸi Özdemir ErdoÄŸan’a ait olan eski bir ÅŸarkı var ‘Paranın Ne Önemi Var’. Sözleri itibarıyla protest bir duruÅŸu var ama çok sakin bir ÅŸekilde düzenledim. Bunu da ancak Göksel söyleyebilirdi.Film müziÄŸi yapmak nasıl bir ÅŸey?-Çok zevkli ve özgür olduÄŸunuz bir ÅŸey. Ne yapmak istiyorsam onu yaptım. Deli gibi çalıştık, uykusuz kaldık ama hiç ÅŸikayetim olmadı. Sonuçtan da çok memnunum.Kimlerle çalıştı?Harun Kolçak, AÅŸkın Nur Yengi, Ajda Pekkan, Orhan Gencebay, Åžebnem Ferah, Kurban, Kibariye, Mustafa Sandal, Popstar Abidin.Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!