Oluşturulma Tarihi: Şubat 21, 2008 00:00
Türkiye’de 450 bin Euro’yu bulan Ferrari’lere talep yoğun olunca, Ferrari’nin Türkiye temsilcisi FerMas, müşterilerinden aldığı kaparoyu 100 bin Euro’ya çıkardı.
2008’de satılacak 32 Ferrari’nin 24’ü için şimdiden kaparo aldıklarını belirten FerMas’ın Genel Müdürü Orhan Ülgür, "Bugüne kadar 30-40 bin Euro kaparo alıyorduk" dedi.
İTALYAN Ferrari, yüksek vergiler nedeniyle Danimarka’dan sonra en pahalı araçlarının satıldığı Türkiye’ye otomobil yetiştiremiyor. Türkler, ortalama fiyatı 450 bin Euro’yu bulan Ferrari’nin yeni modeli 430 Scuderia görmeden satın almak için kuyruğa girerken araç piyasaya çıkmadan 9 kişi kaparo yatırdı. Ferrari ve Maserati’nin Türkiye temsilcisi FerMas’ın Genel Müdürü Orhan Ülgür, bugüne kadar aracın toplam bedelinin yüzde 10’u kadar yanı 30-40 bin Euro kaparo aldıklarını belirterek, "Ancak, bundan sonra araç başına 100 bin Euro kaparo almayı planlıyoruz" dedi.
32 FERRARI’NİN 24’Ü SATILDI: Ferrari’nin dünyadaki ilk tanıtımı 2007 Frankfurt Uluslararası Otomobil Fuarı’nda yapılan yeni modeli Ferrari 430 Scuderia dün Türkiye’de piyasa sunuldu. FerMas Genel Müdürü Orhan Ülgür, geçen yıl 29 adet Ferrari satışı gerçekleştirdiklerini bu yıl ise bu rakamı 32’ye çıkarmayı hedeflediklerini söyledi. Ülgür, şöyle konuştu: "3 yılda Ferrari ve Maserati’nin toplam satışları 127’ye ulaştı. Geçen yıl ise Ferrari ve Maserati’den toplam 57 adet sattık. Lüks otomobil segmentinde FerMas’ın pazar payı yüzde 11.5’den yüzde 14’e yükseldi. Bu yıl ise 32 Ferrari, 38 Maserati olmak üzere toplam 70 lüks spor otomobil satmayı planlıyoruz. Ferrari cephesinde şimdiye kadar toplam 24 araç için kaparo aldık. Yeni modelimiz 430 Scuderia’nın yıllık satış kotalarını aştık. Bu yıl ancak 5 adet 430 Scuderia teslim edeceğiz. Kaparo veren diğer 4 kişi en az 1 yıl bekleyecek."
36 AY TAKSİTLE SATIYORUZ: Ferrari müşterilerinin kredi kullanımıyla ilgili bir soruya Ülgür, "Satışların yüzde 90’ı kredi ile gerçekleşiyor. Kredi vadeleri ise en fazla 3 yıl, en az 2 yıl" yanıtını verdi. Ülgür, Türkiye’de lüks otomobil satışlarının pazardaki daralmaya rağmen arttığını belirterek, Ferrari’nin Türkiye’de büyük potansiyeli olduğuna değindi. Türkiye’de özellikle lüks otomobiller üzerindeki vergi yükünün yüksek olduğundan şikayet eden Ülgür, "Danimarka’dan sonra en yüksek vergi Türkiye’de. Vergi ağır olmasa, iki katı Ferrari satılabilir" dedi.
Kadınlar Ferrari’ye bomba gibi bakıyorTürkiye’deki Ferrari müşterilerinin profilini yüzde 80’i evli ve 40 yaşın üzeri işadamları olarak tanımlayan Orhan Ülgür, Türkiye’de sadece bir tane kadın Ferrari sahibi olduğunu tesbit ettiklerini kaydetti.
Türkiye’de kadınları Ferrari’ye bindiremediklerini söyleyerek, "Ferrari etkinliklerine gelen kadınları Ferrari koltuğuna oturtamıyoruz. Ferrari’den korkuyorlar, kadınlar bomba gibi bakıyorlar" dedi.Ülgür, "Ferrari alıcılarında üç çekinceleri vardı. İlki lüks araç alana yönelik vergi denetimi. İkincisi araçla dolaşırken protestoyla karşılaşmak, bir diğeri ise çekici renk ve tarzla ailede sorun yaratmasıydı" dedi.
Koç, Maserati kullanıyor, Ferrari’ye ilgi duyuyor
ORHAN Ülgür, Koç Holding Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Koç’un Fer-Mas’a büyük destek verdiğini ve makam aracı olarak Maserati Quattroporte kullandığını kaydetti. Mustafa Koç’un Ferrari’ye de ilgi duyduğunu söyleyen Ülgür, "Kendisine şimdi 430 Scuderia’yı test ettirmek istiyoruz" dedi.
Türkiye’yle birlikte dünyada yüzde 15 büyüdük430 Scuderia’nın tanıtımı için Türkiye’ye gelen Ferrari Avrupa Bölge Müdürü Massimo Gallotta, Ferrari için 2007’nin üç nedenden önemli bir yıl olduğunu ifade etti. Gallotta, nedenleri şöyle sıraladı: "Biri Ferrari’nin Formula 1’de Mercedes McLaren’i geçip şampiyon olması. İkincisi pazarda yüzde 15 büyüme göstermesi. Son olarak Michael Schumacher’in de desteğiyle ortaya çıkan Ferrari 430 Scuderia’nın Frankfurt lansmanı" diye konuştu. Geçen yıl 6 bin 500 Ferrari teslim ettiklerini belirten Gallotta, Ferrari satışlarının artmasında büyüyen pazarların katkısının büyük olduğunu söyledi.