10 bin Euro’luk bu saati sadece SLR sahipleri alabiliyor

Güncelleme Tarihi:

10 bin Euro’luk bu saati sadece SLR sahipleri alabiliyor
Oluşturulma Tarihi: Aralık 01, 2004 00:00

OtoBil yarışmasının sponsorlarından, 12 yıl boyunca Formula 1’in resmi zaman tutuculuÄŸunu yapmış olan TAG Heuer, Ä°sviçre’nin en eski saat firmalarından biri. Tüm zamanların en yakışıklı aktörlerinden Steve McQueen’i de reklamlarında kullanan markayı Türkiye’ye getiren LPI firmasının Genel Müdürü Cent UÄŸurdaÄŸ, TAG Heuer’in motorsporlarından mücevherli kadın saatlerine uzanan öyküsünü anlattı.TAG Heuer uzun yıllar F1’in resmi zaman tutucusuydu. Formula 1 ile baÅŸka bir baÄŸlantı var mı?TAG Heuer 12 yıl boyunca F1 yarışlarının resmi zaman tutuculuÄŸunu yaptı. Bu sene itibariyle bu iÅŸten çıktı. Ama F1 baÄŸlantısı bitmedi. McLaren’in hala sponsoru. Ayrıca Amerika’daki Indi 500 yarışlarının da resmi zaman tutucusu. Hatta teknolojik olarak Indi 500 daha ileri düzeyde bir yarış. Şöyle ki orada 1/1000 saniye ölçülüyor. Halbuki F1’de 1/100 saniye ölçülüyor. F1’i bu yüzden bırakmadınız herhalde. Neden bıraktınız F1’in zaman tutuculuÄŸunu? Parasal sebeplerden mi?Hayır, parasal birÅŸey deÄŸil. Bir kere zaman tutuculuÄŸu iÅŸinin firmalara iki türlü faydası var. Bir tanesi hem teknolojik olarak kendilerini geliÅŸtiriyorlar, hem de marketing, tanıtım süreci yaÅŸanıyor. Her yarışı 300 milyon kiÅŸi izliyor. Yılda 16-17 tane yarış oluyor. Fakat 12 yıldır bu iÅŸi yapıyor zaten TAG Heuer ve ÅŸu an TAG Heuer Ä°sviçre’nin kendi fiyat grubunda yani lüks saat grubunda dördüncü büyük markası. Artık tanınmayla da ilgili o kadar büyük kaygı yaÅŸamıyor, 12 yıldır bu iÅŸi yapıyorlar.F1, Dünya Kupası’ndan ve olimpiyatlardan sonra en çok izlenen spor müsabakası. Şöyle düşünün Dünya Kupası da Olimpiyatlar da dört yılda bir yapılıyor. Halbuki Formula 1’de her sene 17-18 yarış yapılıyor. Tekrar etkisi de çok ama zaten TAG Heuer Formula 1’den tam kopmuyor. McLaren’la olan iÅŸbirliÄŸi devam ediyor. Çünkü aynı gruba baÄŸlılardı eskiden. Åžimdi TAG Heuer Louis Vuitton Moet&Chandon Henessy Grubuna (LVMH) baÄŸlı. Ama yine McLaren’la geçmiÅŸten gelen baÄŸlılığını sürdürüyor. O yüzden hem F1’deki baÄŸlantısı devam ediyor hem de Indi 500 yarışlarındaki resmi zaman tutma iÅŸini de yapıyor. Motorsporlarıyla bu yakın temas nereden geliyor? Marka 1860 yılında Heuer isimli bir kiÅŸi tarafından kurulmuÅŸ. Ve o dönemde ağırlıklı olarak spor müsabakalarında özellikle 1860’dan sonra 1900’a kadar olan dönemde hep atletizim yarışları var. Spor müsabakalarının zaman tutma iÅŸi yapılmış. Ondan sonra da 20’nci yüzyılda da olimpiyatlarda zaman tutuculuÄŸu yapılmış ve geleneksel olarak firma hep yarışlarda, spor müsabakalarında zaman tutma iÅŸini yapmış. 1985 yılında TAG Grubu satın almış Heuer’i. TAG Grubu’nun özelliÄŸi hep teknolojik iÅŸler yapmış ve yapmakta olan bir firma olması. TAG Grubu da McLaren’la baÄŸlantıya geçiyor ve 1970’lerde McLaren için çok özel bir F1 arabası yapıyor. O yıllarda çok ciddi baÅŸarı elde ediyorlar.TAG Grubu’nun McLaren için ürettiÄŸi F1 aracında kimler yarıştı? 1983 yılında TAG Grubu turbo beslemeli bir motor üretiyor ve o yıllarda McLaren sürücüleri Nikki Lauda ve Allen Prost 16 yarışın 12’sini kazanıyorlar. TAG’ın geliÅŸtirdiÄŸi McLaren otomobiliyle. Bu ÅŸekilde de TAG Grubuyla McLaren arasında bir baÄŸlantı oluÅŸuyor. Sonra TAG Grubu Heuer’i alınca diyorlarki biz Formula1’e bakalım. O yıllardan beri Formula 1 baÄŸlantıları devam ediyor. Ayrıca geçmiÅŸte de 1964 yılında Carrera isimli bir saat modeli yapıyorlar. GeçmiÅŸte yaptıkları modeller hep otomobillerle ilgili. LeMans filminde Steve McQueen uÄŸurlu saati olarak Monaco isimli saati takıyor. Bu sene de ÅŸu an Mercedes’le bir baÄŸlantıları var. Mercedes’in çok özel bir saati var, SLR. Bu arabanın alıcıları için özel bir saat yaptılar onun da ismi SLR Chronograph diye geçiyor. Ve arabadaki birtakım detayları saate yansıtmışlar. Sadece bu arabayı alanlar satın alabiliyor ve en fazla iki tane alabiliyor ve fiyatı da 10 bin Euro. Saat sektörünü nasıl deÄŸerlendirirsiniz? Ä°sviçre, deÄŸersel olarak, dünyadaki saat sektörünün yüzde 60-70’ini kontrol ediyor. Yıllık ihracatı aÅŸağı yukarı 10 milyar Ä°sviçre Frangı ki, bu bugünkü kurla da 8-9 milyar dolar ediyor. Türkiye’ye baktığımız zaman, Türkiye Ä°sviçre’den yılda 100 milyon dolarlık ithalat yapıyor. Bu rakamları karşılaÅŸtırdığımız zaman aÅŸağı yukarı Yunanistan’la aynı. Yunanistan’ın nüfusunu düşünecek olduÄŸunuz zaman 1/10’umuz kadar ya da yüzde 15’imiz kadar. Bu baÄŸlamda baktığınız zaman da Türkiye’deki saat sektörünün de önümüzdeki dönemde ciddi boyutta büyümesini bekliyoruz. Satışını yaptığınız modeller hep klasik ve spor mu?Bütün dünyadaki koleksiyonun aynısını buraya getiriyoruz. TAG Heuer ağırlıklı olarak erkek saati yapıyor. Tabii birçoÄŸunun bayan modelleri de var, ama maskülen bir marka olduÄŸu çok doÄŸru. Yani dünyada baktığınız zaman erkekler biraz daha fazla saat alıyorlar.Erkekler sizce neden kadınlardan daha fazla düşkün saate?Çünkü alacağı baÅŸka bir ÅŸey yok erkeÄŸin. Aksesuvar olarak bir gözlük takabiliyor erkekler bir de saat takabiliyor. Saat erkek için önemli bir aksesuvar. Öyle olunca onda da çok kuvvetli TAG Heuer ama tabi kadınlarda da baktığımız zaman orda da çok ciddi bir piyasa var. TAG Heuer mücevherli olan saatte bile yine spor saati özelliklerini kullanıyor. Kolay açılmayan bilezik, su geçirmezlik, çizilmez cam, saÄŸlamlık... Onun da kendisine göre belirli bir alıcısı var. TAG Heuer’in gelecekteki planlarından bahsedebilir misiniz? Tag Heuer’in bir kere planlarını ikiye ayırmak gerekiyor. Biri TAG Heuer’in dünyadaki planı, diÄŸeri de bunun Türkiye operasyonu. Genel olarak TAG Heuer’e baktığımız zaman dünyada iki iyi yönüyle tanınıyor. Bir tanesi spor saat ve klasik saatler. Klasik saatler de deri kayışlı, 50’lerde, 60’larda yapılmış olan saatlerin tekrar yapılması. Ãœrün olarak baktığımızda geçmiÅŸ deÄŸerleri kullanılıyor. Bu kadar eski firmalar olduÄŸu zaman hep bu geçmiÅŸle de ilgili bağı asla koparmak istemiyorlar. Ama bunun tabii günümüze uyarlanması gerekiyor. TAG Heuer’in tanıtım ayağına geldiÄŸimiz zaman ise sıradışılık baÅŸ rolde. Hep farklı olmak... Otomobil sporlarıyla olan baÄŸlantısı gibi. Türkiye’de 50 satış noktası varTürkiye’de ne kadar satış noktanız var?Türkiye’de bizim ÅŸu an ağırlıklı olarak hedefimiz, network’ümüzü geniÅŸletmek deÄŸil, geliÅŸtirmek. Yani ÅŸu an aÅŸağı yukarı Türkiye’de turistik bölgeler dahil 50 satış noktamız var. Bunun aÅŸağı yukarı 20-25’i turistik bölgelerde, 20-25’i de büyük ÅŸehirlerde. Bugün Ä°stanbul, Ankara, Ä°zmir, Adana, Bursa, Antep, Mersin ve Antalya’da bayilerimiz var. Bir de bunun dışında turistik bölgelerde bayilerimiz var. Sergileme, satışın düzgün yapılması, halka doÄŸru bilgi verilmesi gibi konular bizim en büyük konsantrasyonumuz. Sonuç olarak belli bir dağıtım ağımız var onların geliÅŸmesini saÄŸlamak, dükkanların daha iyi olmasını saÄŸlamak, servisin kalitesini artırmak bizim kısa vadedeki hedefimiz.Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!