Güncelleme Tarihi:
Türk toplumunun tüketim seçkilerini tarihsel bir süreçte mizahi bir dille irdeleyen, geçmişte edebiyata dair konu ve sembollerin günümüzde çağdaş bir ressam tarafından farklı bir bakış açısıyla tekrardan güncellendiği bir sergi konsepti, "…Nar, Gül, Lale, Karpuz".
Sanatçı; Nar, gül, lale ve karpuzun toplumca tüketimdeki öneminden çok, o toplumun bu formlar üzerinden çıkartacağı sembolleri sorguluyor. Bu sergide sanatçı Side tapınaklarındaki nar sembolleriyle 21.yy. Amerikasında çağdaş sanatçıların ençok tüketilen campllbel’s soup sembolü arasındaki bir benzerlikten yola çıkarak farklı bir ironiye dikkat çekmeye çalışıyor.
Uygarlık sembolleri o uygarlıkta yaşamış toplulukların ortak değerlerinin seçkisel bir yansımasıdır.
Bu semboller Din ve güç sembolleri olabildiği gibi, bazende doğadan ve yaşamdan çıkan bir sembol olabilir. Örneğin: Bizansın erguvan rengi ve palamutu gibi...
Sergide elde edilecek gelirin bir kısmı Aralık Derneğinin “10 bin çocuk tiyatroya” projesine aktarılacak.
İsmail Acar, 1971 yılında Sivas-Suşehri’nde doğdu.1988 yılında Marmara Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Resim bölümüne girdi. 1992 yılınında Marmara Üniversitesi.Resim Bölümü Ergin İNAN atölyesini birincilikle bitirdi.1993 yılında Teknoloji ve Sanat, Postmodernizm tezini verdi.Aynı yıl Marmara Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesinde doktorasına başladı.1993 yılında akademik kariyerini yarıda bırakarak bireysel sergi çalışmalarına başladı.
Sanatçının 1993-2002 yılları arasındaki yurt içi ve yurt dışındaki sergi ve aktivitelerinden bazıları:
Ankara.İstanbul,Antalya,İzmir,Sivas,Londra,Chicago, (Art institute)NewYork.(Stephen Gong Gallery, Studio 44 Project) USA. Paris (instit & Français) Cannes (Gallerie Eforco) Franc. Madrid (Fundacim pensones)Spain.Milan (Padigliem D Arte)İtaly.Muich (Gallery Tanit) Germany, sergilerinin yanı sıra,1999 ylında 1600 yıllık tarihinde ilk kez Ayasofya müzesinde bir resim sergisi gerçekleştirdi.2005 Venedik Bienali’nde yer alan sanatçı İsmail Acar, 2006 ya kadar tarihi mekanlarda, galerilerde ve vakıflar yararına 200 ü aşkın resim sergisi düzenledi. 2000 yılında Antalya Kaş limanında Dünyanın en Büyük açık hava duvar resim uygulamasını gerçekleştirdi, Temiz Doğa Temiz Dünya adlı eser 350mt.uzunluğunda 5-km.alandan izlenebilen bir büyüklüktedir. Sanatçı zaman tarih ve coğrafya üçgeninde; Kaftanlar, Üç İstanbul, Ayasofya, Nar, Hat, Kaligrafi, Milli Mücadele Kadınları, Sultan Portreleri, Bizans, Anadolu’nun Tanrıları ve Kralları konularını resimlerinde işledi.