Kapıdan satışlarla hala kandırılıyoruz

12 MAYIS günü 2 genç bayan, üzerlerinde beyaz önlükleri ile kapıyı çalıp fizik tedavi cihazlarını pazarladıklarını söylüyorlar.

Kapıyı açan evde bizimle birlikte yaşayan 86 yaşındaki teyzemiz. Evde ayrıca 83 yaşındaki kayınvaldem de bulunuyor. Onlara bakmak için bulunan kadın ise içerde işlerle meşgul olduğu için zili ve kapının açıldığını o an duymuyor.

Bayanlar Sağlık Bakanlığı’ndan yetkili olduklarını ve sitemizde görevlendirildiklerini ve fizik tedavide kullanılan cihazları sattıklarını söyleyip tanıtım için içeriye giriyorlar. Evdeki 2 yaşlı ve hasta insana (ikisi de alzheimer hastası) kendilerinde kilo problemi ve eklem ağrıları olduğunu ve bu cihazları kullanmaları gerektiğini anlatıyorlar. Bakıcı kadın evde benzer cihaz olduğunu söyleyip getiriyor ancak satıcı bayanlar kendi cihazlarının başka özelliklerini olduğunu söyleyip cihazları almamız için anlatımlarına devam ediyorlar. Bu arada bakıcı kadın öğretmen olan eşime telefon edip durumu izah ediyor. Eşim ders arasında olayı telefonda anlamaya çalışıyor. Ancak satıcılar aynı ikna kabiliyetlerini telefonda tekrar gösterip cihazları pazarlamayı başarıyorlar.

Her iki cihaz için tek bir senedi alzeheimer hastalığından raporu olan kayınvaldeme imzalatıp, taksit kartlarını ve cihazları bırakıp gidiyorlar. Akşam evde cihazlarla birlikte verilmiş ne bir satış sözleşmesi ne de fatura olmadığını görüyorum. Üstelik cihazların peşin satış fiyatları da taksit kartlarında yazılmamış. Sadece 10 ay boyunca ödenecek miktar ve vadeleri yazılmış. Taksitli satıştan dolayı ne kadar vade farkı ödediğimiz belli değil. İnternetten Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanun’u (4077 sayılı kanun) indirip, bilgi sahibi oluyorum.

Yapılan uygulamanın tümünün kanuna aykırı olduğunu anlıyorum.

Ertesi gün cihazları vermek için taksit kartında yazılı olan adrese telefon ediyoruz ve çıkan sekretere durumu izah ediyoruz. Amaçlarının 7 günlük süreyi geçirtip itiraz hakkımızın bitmesini sağlamak olduğu anlayınca cumartesi günü cihazları alıp adreslerine gidiyorum. Bu arada taksit kartında yazılı olan adreslerinden taşındıklarını öğreniyorum. Yeni adreslerinde bulduğum şirket sahibi kişiye durumu anlatıp cihazları geri vermek istediğimizi bildiriyorum. Ancak şirket sahibi kişi cihazları geri almaya yanaşmayıp bizim cihazları isteyerek aldığımızı ileri sürüyor. Kendilerine kanun maddesini hatırlatıp ’cayma hakkımızı’ kullanmak istediğimi belirtim, firma sahibi yaptıkları satışın kanunlara uygun olduğunu ve kendilerinin ’kapıdan pazarlama’ yapmaya yetkili olduklarını gösteren belgeleri dahi olduğunu gösterip istediğim yere şikayet edebileceğimi, cihazları da Tüketici Hakem Heyeti’nin kararı olmadan geri almayacağını söyledi. Biz de 18 mayısta Yenimahalle Kaymakamlığı Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Başkanlığı’na dilekçe ile müracaat ettik. Şimdi oradan çıkacak sonucu bekliyoruz.

Firmanın adı Naturel Medikal (Ataç 1 Sokak No: 5/4 Kızılay-312-432 56 02)

Kanunda belirtildiği üzere 7 gün içinde gerekli yasal girişimlerde bulundum. Olumlu sonuç alacağıma inanıyorum. İsteğim; vatandaşların bu tür kapıdan satışlarda daha dikkatli olması için bilgi edinmeleri, bilinçlenmeleri ve satıcıların taktiklerine, sağlıkçı imalarına ve doktor gibi konuşmalarına kanmamalarının sağlanmasıdır. Üstelik benzer cihazların internet yoluyla satış yapan ciddi firmalarda bile yarı fiyatına gene taksitle satıldığını da eklemek isterim. Fahiş fiyatla üstelik faturasız satış yapmak bu kadar kolay olmamalı. Ercan EROL

Hayır, o et lokantası değil

HÜRRİYET’in geçen cumartesi ekinde yayınlanan Türkiye’nin en iyi 10 et lokantası listesinde 8. sırada yer alan ve listedeki tek Ankara lokantası olan Big Chefs lokanta zincirinin Çankaya’da Filistin Sok. No. 21 adresindeki lokantasına eşimle birlikte gittik.

İzlenimlerimizi aşağıda bilgilerinize sunuyorum:

1- Konu lokanta özel bir et lokantası değil, bir lokanta zincirine bağlı birçok lokantadan biri. Mönüsünde Türk, Çin, İtalyan, Fransız vb. yemekleri yer alıyor. Mönüdeki ’Steak-House’ bölümünde yalnız 4-5 çeşit var.

2- Gazetenizde bu lokanta ile ilgili bölüm ’etler 3 cm kalınlığında’ başlığını taşıyordu ve açıklama metninde ’Etler 3-3.5 cm kalınlığında. Suyunu kaybetmemesi için az ve orta pişmiş olarak servis ediliyor ’ deniliyordu. Ancak ısmarladığımız etler 1 cm kalınlığında geldi. Orta pişmiş olarak ısmarladığımız etler ince oldukları için iyi pişmiş ve kuru olarak servis edildi. Tüm itirazlarımıza karşın geçerli bir açıklama yapılmadı. Yalnız ’bu durumu düzeltmeye çalışıyoruz ’ diyebildiler.

3-
Gazetenizde ’Etler Celal Bayramoğlu ustanın elinden çıkıyor’ denilmekte. Doğrusu Celal Usta’nın hangi lokantada olduğunu bilmek isteriz. Bizim gittiğimiz lokantada olmadığı kesin.

’Türkiye’nin en iyi 10 et lokantası’ seçen ve gazetenizde isimleri yazılı 10 kişilik büyük jüri üyelerinden kimler Big Chefs zincirine ait hangi lokantada yemek yediler acaba? Haberli mi gittiler, habersiz mi?

Bu konuları gerçekten merak ediyoruz. Ayrıca mönüsünde olan yaklaşık 50 çeşit yemekten yalnız 5 tanesi 1 cm kalınlığında ’steak’ olan bir lokantaya ’et lokantası’ denilebilir mi?

Başkalarının da bizim gibi akşamlarının rezil olmaması için, yazımın köşenizde yayınlanmasını rica ediyorum.

Azize ECEVİT


GÜNÜN SÖZÜ

"Namuslu birisini aldatmak kadar kolay bir şey yoktur."

(La Fontaine)
Yazarın Tüm Yazıları