Güncelleme Tarihi:
En başta Serra Güven ve Özlem Atlıman kimdir ne okudular hangi bölümlerde eğitim aldılar, hangi şehirleri hangi yolları deneyimleyerek bu noktaya geldiler, öğrenerek başlayalım.
Serra Güven, 2011 yılında Koç Üniversitesi Matematik bölümünde tamamladığı Lisans eğitiminin ardından, Finans sektöründe başladığı kariyerine Pazarlama, Dijital Pazarlama, E-ticaret, İş Geliştirme ve Teknoloji alanlarında devam etti. 2013-2015 seneleri arasında Bilgi Üniversitesi İnteraktif Pazarlama Yüksek Lisans programını tamamladı. Çeşitli marka ve ajanslarda çalıştıktan sonra, markalara ve tasarımcılara İnteraktif Pazarlama alanında danışmanlık vermeye başladı. Şu anda içerik yönetimi, performans pazarlama, e-ticaret ve e-ihracat konularında çalışmalarına devam etmektedir. Aynı zamanda yeni bir girişim olan ev tekstili markası SG Premium’un kurucu ortağıdır.
Özlem Atlıman, İstanbul Kültür Üniversitesi’nde 2011 yılında tamamladığı Mimarlık eğitiminin ardından 1 yıl çalıştıktan sonra, Milano Domus Academy’de İç Mimarlık yüksek lisansı yaptı. 2013 yılının son çeyreğinden itibaren aktif olarak mimari / iç mimari ofislerde yer aldıktan sonra 2016 yılının sonlarında kurduğu COA Mimarlık altında çalışmalarına devam etmekte ve COA Mimarlık bünyesinde mobilya koleksiyonları tasarlamaktadır. Aynı zamanda ev ve ofis dekor ve aksesuarları markası Mil Design Pieces markasının kurucusudur.
Aslında cevabı içine sakladığımız bir soru soruyla devam edelim. Neden bordrolu bir çalışan olarak, bilmem kaç yılda tamamlanan sigorta pirim günlerinin ardından bir miktar emekli aylığıyla ve belki de artık pek de güvenli olmayan bir yoldan değil de batma ihtimali çok yüksek girişimcilik yolundan yürümeyi seçtiniz?
Girişimciliğin bir ruhu olduğuna ve girişimci ruhu sözüne inananlardanız… Biz karakterlerimize ve tecrübelerimize uygun bir yol seçtik kendimize. Hayat da bizi bu yolda birlikte yürümek için destekledi. Cesaretimizi ortaya koyarak hayallerimizin peşinde koşuyor ve inandığımız yolda yürüyoruz. Kurumsal hayattaki yıllarımıza göre şu anda daha mutlu, daha üretken, daha verimli ve her anlamda daha sağlıklı hissediyoruz kendimizi… Girişimcilik bize çok iyi geldi, ileriki zamanlarda birlikte çok daha büyük projeler hedefliyoruz. Özellikle girişimci kadınları çok takdir ediyor ve destekliyoruz.
Duo Creative Works’ten bahsedelim biraz da. Nasıl doğdu fikir, neler yapıyorsunuz ve amaç nedir bu girişimde?
Birlikte kreatif işler tasarlayan bir ofis yaratma hayallerimiz, üretkenliğe ve sanata olan tutkularımız ile birleştiği noktada doğdu DUO Creative Works… Aslında bizim beraber iş yapmaya başlamamız da hiç öngörmediğimiz bir durumdu. Serra hikayeyi şöyle anlatıyor, “Özlem ile tanışmamız 2014 yılına dayanıyor. Özlem’i ben çocukluk arkadaşım Cihan’ın kız arkadaşı olarak tanıdım, hatta şu anda evliler. İki yıl sadece arkadaş ortamında vakit geçirdik. Sonrasında Özlem’in benden bir iş için danışmanlık alması esnasında, aklındaki projeden bahsetmesi ile birlikte yollarımız farklı bir noktada kesişmiş oldu. Bir buçuk yıllık yoğun bir araştırma, planlama ve iş geliştirme sürecinin ardından böyle bir girişime imza attık, aslında bizim için kolay bir hazırlık süreci olmadı bu. Birlikte bir risk alarak bir buçuk yıl öncesinden geleceğe yönelik planlar yaptık, hatta birbirimizi de çok iyi tanımadığımız bir dönemde böyle bir kararı vermemiz bizim için en büyük cesaretti.”
Mekanı kendi ofisimiz olarak kullanmanın yanı sıra, tasarım odaklı atölyelerin düzenleneceği bir alan olarak kurguladık. Serra hikayenin devamını şöyle anlatıyor, “Özlem (COA Mimarlık) mekanı amaçlarımız doğrultusunda, sade, işlevsel ve gelen misafirlerin kendilerini pozitif hissedebilecekleri, yaratıcılık ve üretkenliklerini destekleyebilecekleri bir şekilde tasarladı. Ben de kendi markam olan SG Premium masa örtüleri ile bu atmosferi tamamladım.” Atölye konularını ve eğitmenleri belirlerken, oldukça seçici ve hassas davranıyoruz. Eğitmenlerimizin de bizimle aynı frekansta ve enerjide olmalarını önemsiyoruz. Konularında uzmanlaşmış kişilerle çalışma amacındayız. Ayrıca kendimiz de atölyeler vermeye başladık. Özlem şöyle anlatıyor, “Ben zaten işim dolayısı ile tasarımın her ölçeği ile ilgileniyorum ve malzemeleri tanıyorum. Bunun sayesinde, değişik içerikler üretme üzerine çalışıyoruz. Serra da kendi uzmanlığı ile tüm bu yaptığımız çalışmaları dijital platformlar üzerinden içerik ve performans pazarlama yöntemlerini kullanarak en iyi şekilde yansıtıyor. Özetle, biz aslında güçlerimizi birleştirdik ve Temmuz 2018’den bu yana misafirlerimize hizmet veriyoruz.”
Bununla beraber, mekanda atölye eğitmenlerinin ve farklı tasarımcıların ürünlerinin satılacağı bir konsept bölümümüz var. Ayrıca kurumsal firmalara ve kapalı gruplara özel atölyeler tasarlıyor ve düzenliyoruz. Markalara özel toplantı alanı sağlamanın yanında, organizasyonlara ev sahipliği yapıyoruz. DUO’yu bir platform, misafirlerimizi de bir topluluk olarak düşünüyoruz ve amacımız bu topluluğu en iyi ve en doğru şekilde yönetmek… Atölyeye katılan kişilerin mutlu ve pozitif enerji ile dolmuş bir şekilde mekandan ayrılmaları ve bir araya gelmekten keyif alan bir topluluk oluşması, mekanımızda kendilerini evlerindeki gibi rahat hissetmeleri bizim için en önemlisi.
Girişiminin yarası da yara bandı da şehir, şehirlilik aslında. Şehir hayatının boğucu atmosferinde bir nefes aralığı arayanlar ve o nefeslik aralık bırakan şehir hayatı olmasa gerçekleşemeyecek bir girişim olarak Duo Creative Works. Nasıl yorumlarsınız bu anomaliyi?
Şehir hayatı bu platformu geliştirmek için bize cesaret verdi ve ilham kaynağı oldu. Bu, çıktığımız yoldaki yapı taşlarından biri sadece. Kişisel gelişim odaklı bir girişim olan DUO Creative Works, misafirlerin sosyalleşerek huzurlu ev sıcaklığında birlikte üretmesini, buradan kazandıklarıyla hayatlarında yeni bir farkındalık oluşturmasını hedefliyor. Kısacası, DUO Creative Works, şehir hayatının etkilerinden sıyrılmak fikri ile insanların kişisel gelişim ihtiyaçlarından doğmuş bir girişim. Türkiye’nin farklı noktalarından da bize ulaşıyorlar ve oralarda da böyle bir oluşuma ihtiyaç olduğunu söylüyorlar. Dolayısıyla, ihtiyacın sadece şehirlilik ile alakalı olduğunu düşünmüyoruz.
Atölyeleri en çok kimler ziyaret ediyor. Üniversite öğrencileri ile iletişiminiz nasıl ve bundan sonrası için planlar, hedefler neler?
İlk açıldığımız zaman, lokasyonumuz itibariyle hedef kitlemizin beyaz yakalılar olmasını öngörüyor ve hedefliyorduk. Ancak zamanla farklı içeriklere de yer vermemiz ile, DUO herkesin ilgisini çekti. Atölyeleri 25 yaş ve üzeri, kendine zaman ayırmanın önemini kavramış, üretmeye meraklı, kişisel verimliliğini artırmayı hedefleyen, zamanını verimli geçirmek, yenilikler deneyimlemek ve burada kazandıklarını işe dönüştürmek isteyen misafirler ziyaret ediyor. İş kurma amacıyla atölyelerimize katılan misafirlerimizden hedeflerini gerçekleştirip girişimlerini hayata geçirenler oldu, bu bizi çok mutlu ediyor. Yetişkin atölyeleri dışında ebeveyn&çocuk atölyeleri de düzenlemeye başladık. Çocuklarıyla kaliteli vakit geçirmek isteyen anne-babaları atölyelerimize bekliyoruz. Üniversite öğrencileri ile birlikte üretmek de yeni yıl hedeflerimiz arasında. Üniversitelerle iş birlikleri yapmak istiyoruz. Geri dönüşüm, ileri dönüşüm, sosyal sorumluluk ve fayda konularını önemsiyoruz. Bir araya gelmekten keyif alan daha büyük bir topluluk oluşturmak en büyük hayalimiz… Bize Instagram hesabımız üzerinden veya mail adresimizden ulaşabilirsiniz.
Röğortaj: Erkmen Özbıçakçı