Güncelleme Tarihi:
İstanbul Bilgi Üniversitesi Sosyoloji ve Eğitim Çalışmaları Uygulama ve Araştırma Merkezi (SEÇBİR), Toplumsal Haklar ve Araştırmalar Derneği (TOHAD) ile Eğitim Reformu Girişimi (ERG) ortaklığında yürütülen ve Sabancı Vakfı Hibe Programları kapsamında desteklenen “Eğitime Eşit Katılım Projesi” başladı. Engellilerin eğitime eşit katılımı için eğitimcilerin güçlendirilmesini amaçlayan proje kapsamında, 1. sınıftan 12. sınıfa çeşitli branşlardan 37 farklı ders kitabında engelliliğe ilişkin yaklaşımlar incelenecek. Sabancı Vakfı Toplumsal Gelişme Hibe Programı 2016 kapsamında desteklenen projede yapılan incelemelerin ardından, engelliliğin ders kitaplarında nasıl ele alınması gerektiğine dair öneriler ortaya konacak. Ayrıca, projede alternatif eğitim materyalleri geliştirilecek.
“TAVSİYELER RAPORU” BAKANLIKLARA SUNULACAK
Kapsayıcı eğitime ilişkin yapılan araştırmaların da ortaya koyduğu gibi engellilerin eğitime eşit katılımının sağlanması için ders kitaplarında engelliliğe ilişkin yaklaşım oldukça önemlidir. Bu doğrultuda projenin ilk adımı olarak “Ders Kitaplarında Engellilik Araştırması” yapılacak. Araştırma bulgularının derleneceği “Tarama Raporu”nun ardından ders kitaplarında engelliliğin nasıl ele alınması gerektiğine dair somut önerilerin yer aldığı “Tavsiyeler Raporu” da yayımlanacak. Tavsiyeler Raporu, Milli Eğitim Bakanlığı, Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı yetkililerinin yanı sıra Avrupa Komisyonu ve Birleşmiş Milletler’in ilgili komiteleriyle de paylaşılacak.
ALTERNATİF EĞİTİM MATERYALLERİ GELİŞTİRİLECEK
“Eğitime Eşit Katılım Projesi” kapsamında, engelliliğin eğitimde nasıl ele alınabileceğini örnekleyen alternatif materyaller de geliştirilecek. Engelliliğe ilişkin temel kavramları ve bilgileri içeren dört kısa video üretilecek. Atölye çalışmaları yoluyla, 500’den fazla eğitimci ile paylaşılması planlanan bu videoların, sosyal medya kanalıyla yaygınlaştırılması hedefleniyor.
Projenin sosyal medya hesaplarına facebook.com/EgitimeEsitKatilim ve twitter.com/EKatilim adresleri üzerinden erişilebilir.