‘İkincilik formülü’ tuttu, Alonso ÅŸampiyonluÄŸa yaklaÅŸtı

Güncelleme Tarihi:

‘İkincilik formülü’ tuttu, Alonso şampiyonluğa yaklaştı
OluÅŸturulma Tarihi: Eylül 07, 2005 00:00

Sezonun 15’inci ayağı olan Ä°talya Grand Prix’sini McLaren Mercedes pilotu Juan Pablo Montoya ilk sırada tamamladı. Renault pilotu Fernando Alonso ise yarışı ÅŸampiyonluktaki en önemli rakibi Raikkonen’in iki sıra önünde ikinci sırada tamamlayarak ÅŸampiyonluk yolunda çok önemli bir adım daha atmış oldu.Alonso, son yarışlarda riske girmeden ikincilikle yetinmesi Raikkonen ile arasındaki puan farkını 27’ye çıkarmasını saÄŸladı. Ferrari’nin kendi evinden puan alamadan ayrıldığı Ä°talya Grand Prix’sinin en önemli yanı ise start alan 20 pilotun 20’sinin birden finiÅŸ görmesi oldu.SEZONUN 14’üncü ayağı olan ve büyük bir baÅŸarıyla tamamlanan Türkiye Grand Prix’sinin ardından gözler sezonun 15’inci ayağı olan Ä°talya Grand Prix’sine çevrildi. Türkiye Grand Prix’sinin son turlarında Montoya ve Alonso arasında yaÅŸanan müthiÅŸ çekiÅŸmenin bir benzerinin yaÅŸandığı Ä°talya Grand Prix’sinde gülen taraf Montoya oldu.McLaren Mercedes adına yarışan ve Türkiye Grand Prix’sinde ikinci sıradaki yerini son anda Renault pilotu Fernando Alonso’ya kaptıran Juan Pablo Montoya, Ä°talya Grand Prix’sinde de büyük bir heyecan yaÅŸadı. Yarışın tamamlanmasına üç tur kala Juan Pablo Montoya aracının sol arka lastiÄŸinde meydana gelen problem nedeniyle sorun yaÅŸamaya baÅŸladı. Durum böyle olunca Alonso ile Montoya arasındaki fark yarışın tamamlanmasına üç tur kala hızla azalmaya baÅŸladı. Bu sezon Ä°ngiltere Grand Prix’sini ilk sırada tamamlayan Kolombiyalı pilot ikinci zaferine rahat giderken yaÅŸadığı bu problem nedeniyle oldukça heyecanlı anlar yaÅŸadı. Ä°KÄ°NCÄ° BÄ°RÄ°NCÄ°LÄ°KYarışın tamamlanmasına iki tur kala iki pilot arasındaki fark 4.5 saniyeye düştü. Alonso rakibinden daha hızlı zamanlara imza atarken son tur aradaki fark 3.5 saniyeye kadar geriledi. Sol arka lastiÄŸi nedeniyle kritik dakikalar geçiren Montoya son turlarda yaÅŸadığı büyük heyecana raÄŸmen yarışı ilk sırada tamamlamayı baÅŸardı. Böylelikle Montoya 2005 yılının ikinci birinciliÄŸini ve Ä°talya Grand Prix’sinde de ikinci galibiyetine elde etmiÅŸ oldu. Montoya elde ettiÄŸi bu birincilikle Pilotlar Åžampiyonası’nda da puanını son yarışlarda gösterdiÄŸi performansla 50’ye çıkarmayı baÅŸardı.ALONSO ÅžAMPÄ°YON GÄ°BÄ°Renault ile 2005 sezonunun flaÅŸ ismi olmayı baÅŸaran Fernando Alonso ise Ä°talya Grand Prix’sinin start çizgisinde kendisine ikinci sırada yer buldu. Åžampiyonluk yolunda çok önemli bir avantajı elinde bulunduran ve en yakın rakibi Kimi Raikkonen ile arasındaki 24 puan farkına çok güvenen Fernando Alonso start sonrasında da ikinci sıradaki yerini korudu. Åžampiyonluk yolunda sezonun geride kalan beÅŸ yarışını ilk üç sırada bitirmesi sonucunda amacına ulaÅŸacak olan Alonso, Ä°talya Grand Prix’sinde bu tür bir sürüş stiliyle karşımıza çıktı. Ä°lk turlardan itibaren Montoya’nın hemen arkasında ve arkasındaki rakiplerden oldukça uzakta yarışı sürdüren Alonso, Ä°talya Grand Prix’sinin ardından sezonun geride kalan dört yarışı öncesinde avantajını daha da artırmak istiyordu.4 YARIÅž KALDIAlonso, Ä°talya Grand Prix’sinin sonunda ikinci sırada finiÅŸ görerek Pilotlar Åžampiyonası’ndaki en önemli rakibi Kimi Raikkonen ile arasındaki puan farkını 27’ye çıkardı. Alonso, böylelikle sezonun geriye kalan dört yarışında ÅŸampiyonluk yolunda çok ama çok önemli bir avantajı eline geçirmiÅŸ oldu. Alonso elde ettiÄŸi bu ikincilikle Pilotlar Åžampiyonası’ndaki puanını da 103’e çıkardı. Renault adına yarışan bir diÄŸer pilot olan Giancarlo Fisichella ise kendi evinde yarıştığı Ä°talya Grand Prix’sinde üçüncü olarak podyuma çıkmayı baÅŸardı. Fisichella bu sonuçla sezonun ilk yarışı olan Avustralya Grand Prix’sinde elde ettiÄŸi galibiyetin ardından ikinci kez podyuma çıkmış oldu.Raikkonen yine ÅŸansızlık kurbanıSezonun 15’inci ayağı olan Ä°talya Grand Prix’sinde McLaren Mercedes pilotu Kimi Raikkonen sıralama turlarında yine motor problemi yaÅŸadı. Daha önceki birkaç yarışta da olduÄŸu gibi Kimi Raikkonen sıralama turlarının ardından motor deÄŸiÅŸtirdiÄŸi için arka sıralara gerilemekten kurtulamadı. Aslında Kimi Raikkonen, Ä°talya Grand Prix’sinin sıralama turlarında en iyi zamanı yaparak önemli bir avantajı eline geçirdi ama daha sonrasında motor deÄŸiÅŸtirdiÄŸi için start çizgisinde kendisine 10 sıra cezalı olarak 11’inci sırada yer buldu. Sıralama turlarında ikinci iyi zamanı yapan McLaren Mercedes’in bir diÄŸer pilotu Juan Pablo Montoya ise takım arkadaşının yaÅŸadığı bu olayın ardından kendisini start çizgisinde ilk sırada buldu. Yarışta start verildiÄŸinde kontrollü bir sürüş gerçekleÅŸtiren Kimi Raikkonen bu sırada da 11’inci sıradaki yerini koruyarak Ä°talya Grand Prix’sinin kalan turlarına devam etti. GeçiÅŸ imkanının çok fazla olmadığı Monza Pisti’nde koÅŸulan yarışta Raikkonen ÅŸampiyonluk için önemli bir sonuç elde etmek istiyordu. Yarış içinde stratejilerle bir anda bunu elde edebilecek gibi görünen Kimi Raikkonen ilk pit-stopunun ardından büyük bir ÅŸok yaÅŸadı. Yarışın tamamlanmasına 26 tur kala sol arka lastiÄŸinde problem yaÅŸayan Raikkonen hiç beklemediÄŸi bir pit-stop daha yapmak zorunda kalınca beklediÄŸi çıkışı yapamadı. Ancak Raikkonen yaÅŸadığı bu ÅŸanssızlığa raÄŸmen üst sıralara tırmanmayı baÅŸardı. Raikkonen bundan sonra yaÅŸadığı spine raÄŸmen yarışı dördüncü sırada tamamladı ama Alonso ile arasındaki puan farkının artmasına engel olamadı.Kendi evlerinde sıfır çektilerBu sezon en büyük hayal kırıklığını yaÅŸayan ve yaÅŸatan Ferrari pilotu Michael Schumacher takımının evinde de beklenen çıkışı yapamadı.Yarış öncesinde de bu yarışta baÅŸarılı bir sonuç elde etmek istediklerini ama bunun için çok umutlu olmadıklarını dile getiren Michael Schumacher sıralama turlarında yedinci iyi zamanı yaptı. Önümüzdeki sezondan itibaren BAR Honda Takımı adına mücadele edecek olan Ferrari’nin bir diÄŸer pilotu Rubens Barrichello ise sekizinci iyi zamana imza atarak yarışa baÅŸladı. Yarışta start verildiÄŸinde de iki Ferrari pilotu önlerinde start alan Toyota pilotu Jarno Trulli’yi geride bırakmayı baÅŸardı. Yarışın ilerleyen turlarında da yerlerini koruyan Ferrari pilotları yine Renault ve McLaren Mercedes pilotlarının arkasında kaldı. Ä°lerleyen turlarda Ferrari pilotları diÄŸer rakiplerine de geçilmekten kurtulamadı. Schumacher yarışı 10’uncu sırada tamamlarken, Barrichello ise 12’nci sırada finiÅŸ gördü. Durum böyle olunca Ferrari Takımı kendi evinden puansız ayrılmış olmanın üzüntüsünü yaÅŸadı.F1’de Türkiye’nin yankıları sürüyorÄ°talya Grand Prix’sinde de büyük bir baÅŸarı ile gerçekleÅŸtirelen Türkiye Grand Prix’sinin yankıları devam etti. Özellikle Ä°stanbul Park Pisti’ne yöneltilen övgülerle gündeme gelen Türkiye Grand Prix’si ile ilgili en önemli açıklama Uluslararası Otomobil Federasyonu (FIA) BaÅŸkanı Max Mosley’den geldi. Max Mosley yaptığı açıklamada son teknoloji ürünü olan Ä°stanbul Park Pisti’nde muhteÅŸem bir çekiÅŸme yaÅŸandığını dile getirdi. Yepyeni bir pistte yaÅŸanan bu çekiÅŸmenin aslında Formula 1’de nasıl bir heyecan yaÅŸandığının en önemli göstergesi olduÄŸunu dile getiren Mosley, diÄŸer pistlerinde böyle olması durumunda Formula 1’de müthiÅŸ bir çekiÅŸmenin izlenebileceÄŸini belirtti.Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!