Güncelleme Tarihi:
TÜRKİYE’de mobilya ve ev aksesuarları sektörüne yeni bir bakış açısı kazandıran ve bir Maya Grubu şirketi olan IKEA Türkiye büyümeye devam ediyor. Yeni mağazalarla Türkiye’deki sektöre yön vermeye devam eden IKEA Ankara mağazasını Haziran’da açıyor. Halen 38 ülkede 321 mağazası ile hizmet veren IKEA yılda 700 milyon ziyaretçiyi ağırlıyor. Bunun 12 milyonunu ise Türkiye’deki ziyaretçiler oluşturuyor. Her mağazaya 50 milyon dolar IKEA Türkiye her mağaza için yaklaşık 50 milyon dolar yatırım yapıyor. IKEA Türkiye’de Haziran’da hizmete girecek olan IKEA Ankara mağazası ile birlikte toplamda 2 bin kişilik istihdam sağalayacak. Ankara ağazası için halen işe alımlar devam ediyor. IKEA’ya iş görüşmesinde bulunmak isteyenler www.IKEA.com.tr internet sitesinden kariyernet.net adresine başvurabiliyor. 8 bin çeşit ürün bulunuyor Çoğunluk için daha iyi bir günlük yaşam yaratmak vizyonunu benimseyen IKEA’nın iş fikri; güzel tasarımlı, kaliteli, kullanışlı binlerce çeşit mobilya ve ev aksesuarını düşük fiyata sunarak, olabildiğince çok kişiye ulaşmak. Bir evin ihtiyacı olan tüm ürünleri tek bir çatı altında toplayan IKEA, koltuktan yatağa, masadan sandalyeye, mutfaktan, banyoya, sofra ve pişirme aksesuarlarından ev tekstiline, aydınlatmadan çocuk mobilya ve aksesuarlarına kadar her zevke ve her bütçeye uygun 8 bin çeşidi aşkın bir ürün gamına sahip. Türkiye genç ve dinamik Genç ve dinamik bir pazar olan Türkiye için tasarım, kaliteli ve kullanışlı ürünler ön plana çıkarken IKEA, bu ürünleri düşük fiyatlara tüketicilere ulaştırıyor. IKEA’nın tüm dünyadaki ürün alımı ve ürün tedariği IKEA Dış Ticaret tarafından yürütülmekte. IKEA dış ticaret, IKEA’nın faaliyette bulunduğu coğrafyalarda 55 ülkede 1700’ü aşkın büyük ve orta ölçekli üretici ve 20 bin alt tedarikçi ile
çalışmakta, yatırım yaptığı ülkelerde sektörel gelişmelere ve istihdam yaratılmasına büyük katkılar sağlamakta. IKEA Dış Ticaret’in Türkiye’den yaptığı ihracat hacmi 2010 yılı itibarıyle iki katından fazla artarak 500 milyon doları buldu. Önümüzdeki 5 yıl içerisinde Türkiye’den alımlarını 2 katına yakın artırmayı da hedeflemekte.
En çok ne tercih ediliyor
IKEA tüketicileri mobilya kategorisinde en çok LACK sehpaları, POANG koltukları ve EKTORP kanepeleri, kitaplıklar arasından da en çok BILLY kitaplık ünitesini tercih etmektedir. Aksesuarlar arasından da POLARVIDE diz üstü battaniyesi, POKAL 6 lı bardak seti, RATIONELL poşet saklama çözümü, MELODI aydınlatma en çok ilgi görenler arasında.
Alışveriş araçları
• IKEA mağaza konseptine uygun olarak tüm dünyada olduğu gibi Türkiye’de bulunan IKEA mağazalarında da; girişte ve mağaza içerisinde sunulan kalem, not kağıdı, mezura, mağaza planı, mağaza içi katalog ve sarı torba gibi alışveriş araçları bulunmaktadır.
• Verilen bu hizmet ile alışveriş yaparken tüketicilere satın almak istedikleri ürünü evlerine göre ölçüp seçmeleri ve gerekli bilgileri not alma imkanı sunulmakta.
• Tüketicilerin mağazada gezerken rahatlıkla dokunup deneyebileceği mobilya ve ev aksesuarlarının, ürün bilgisinden fiyatına kadar tüm detayları, üzerlerindeki fiyat etiketlerinde yer almaktadır.
• Tüketiciler, çoğu yassı kolilerde paketlenmiş olan IKEA ürünlerinden beğendikleri ürünleri hemen kendileri alıp evlerine götürerek, montajını kolayca yapabilmekte.
• Böylece satın aldıkları ürünü aynı gün kullanabilmenin kolaylığını yaşayabilirler.
• Tercih edildiği takdirde düşük bir ücret karşılığında nakliye ve montaj hizmeti alma imkanı da IKEA mağazalarında sunulmakta.
IKEA’nın 6. kataloğu tüketiciyle buluştu IKEA’nın en önemli iletişim aracı olan IKEA katalogları her yıl Ağustos-Eylül ayında tüketici ile buluşmakta. Kapıdan kapıya ücretsiz olarak dağıtılan IKEA Kataloğu, bu yıl 6. kez tüketicilerle buluştu. IKEA katalogları bir yandan IKEA mağazasını müşterilerinin evlerine taşıyarak ürün gamını tüketiciye tanıtırken bir yandan da küçük alanlara yönelik akıllı çözüm önerileri ile ilham kaynağı olmakta. Biz
IKEA müşterilerinin mağazalarımızda ellerinde kataloglarıyla gezdiğini hatta çoğu zaman kataloglar içindeki ya bir ürünün ya da yaşam alanlarından birinin işaretlenmiş olduğunu gözlemliyoruz.
IKEA 5. mağazasını Ankara Anatolium Alışveriş Parkı’nda açıyor
BİR Maya Grubu şirketi olan IKEA Türkiye dört mağaza ile hizmet veriyor. IKEA Türkiye’nin ilk mağazası 2005 yılında İstanbul Ümraniye’de hizmete girdi. İkinci mağaza İzmir Bornova’da açıldı. İstanbul’un ikinci, Türkiye’nin üçüncü mağazası İstanbul Bayrampaşa’da hizmete girdi. IKEA Bursa mağazası IKEA Türkiye’nin dördüncü mağazası oldu. IKEA beşinci mağazasını Anatolium Ankara Alışveriş Parkı’nda Haziran 2011
tarihinde açmaya hazırlanıyor. IKEA Ankara mağazası Türkiye’de ilk defa alışveriş merkezine entegre bir konsept ile yer alacak ve Türkiye’deki en büyük IKEA mağazası olacak.
Dönemsel kampanyalar
• Güzel tasarımlı, kullanışlı, kaliteli ev için gereken binlerce çeşit mobilya ve ev aksesuarını tek bir çatı altında düşük fiyatlarla sunan IKEA mağazalarında farklı dönemlerde farklı ürünler bulmakta mümkün.
• Her yıl üçte biri yenilenen ürün gamının yanı sıra, yeni yıl döneminde yeni yıla özel ürün gamı, yaz döneminde ise bahçe, balkon, dış mekan ürün gamı tüketicilere sunulmakta.
• IKEA mağazaları, “Ayın Fırsat Ürünü” kampanyası ile her aya özel, bir ürününde özel indirim uygulayarak ziyaretçilerine farklı fırsatlar sunuyor.
• IKEA’da sadece ayın fırsat ürünü değil, aynı zamanda her hafta birbirinden farklı haftaiçi fırsatları da yer alıyor.
• IKEA mağazaları, hem her aya özel indirimli ürün fırsatı ile hem de her hafta Salı günleri “Oturma Odası”, Çarşamba günleri “Yatak Odası”, Perşembe günleri ise “Mutfak” bölümünden seçilen belli ürünlerde yaptığı indirim fırsatları ile tüketicilerine 365 gün bitmeyen fırsatlar sunuyor.
• Bu dönemde IKEA mağazalarında “Evlilik Kampanyası” ve “Mutfak Kampanyası” devam ediyor.
• Bir çok fırsatı içeren bu kampanyalardan yararlanmak isteyen ziyaretçilerimiz en yakın IKEA mağazasındaki Aile Kart başvuru noktalarına gelmeleri yeterli.