Yazılım ekibini büyütüyor

Güncelleme Tarihi:

Yazılım ekibini büyütüyor
Oluşturulma Tarihi: Kasım 25, 2018 20:55

Geliştirdiği üyelik modeliyle kullanıcıların istedikleri sinema salonundan istedikleri seansa bilet almalarını sağlayan Sinemia, artık bu modelin yazılım altyapısını farklı ülkelerdeki sinema salonu zincirleri için de kuruyor. Sinemia kurucusu Rıfat Oğuz, bu nedenle çoğu yazılım-ürün alanı olmak üzere yılsonuna kadar 30 kişi daha alacaklarını belirtiyor.

Haberin Devamı

Yazılım ekibini büyütüyor
İnternet üzerinden film izleme platformlarının yayılmasıyla birlikte insanların sinema salonlarından uzaklaşacağı düşünülüyordu. Ancak, veriler bunun tersini gösteriyor. Box Office Türkiye verilerine göre Türkiye’de 2016’da 49 milyon 300 bin kişi sinema salonlarına giderken bu rakam 2017’de 60 milyona çıkmış. 2018’de ise toplam seyirci bugüne kadar 59 milyonu aşmış. Ayrıca, 2016’da 585 milyon TL olan hasılat, 2017’de 733 milyon 532 bin TL’ye ulaşmış. 2018’de ise henüz yıl kapanmadan 748 milyon 233 bine ulaşmış durumda. Öte yandan, Türkiye’de kişi başı yıllık sinemaya gitme ortalaması halen çok düşük. Bu oran Türkiye’de kişi başı 0,8 iken, Avrupa’da 2.4 ve ABD’de 6.

Sinema sektörüne yönelik ilginin artması girişimcilerin de ilgisini çekiyor. Sinemia bu girişimlerden biri. Rıfat Oğuz tarafından 2014’te Türkiye’de kurulan ve aldığı yatırımların ardından bugün ABD, Kanada, Avustralya ve İngiltere’de de faaliyet gösteren Sinemia, kullanıcıların üyelik modeliyle sinema bileti almalarını sağlayan bir model sunuyor. Bu sistemde kendilerine sunulan paketlerden birini seçen üyeler, aylık olarak yaptıkları ödeme karşılığında Türkiye’deki tüm sinema salonlarından istedikleri zaman faydalanabiliyorlar. Sinemia, bugün artık bir pazarlama şirketinden yazılım hizmetleri de veren bir şirkete dönüşüyor. Öyle ki, firma artık sadece sinema salonlarına abonelik sistemi sunmuyor. Bunu yanında, dünyanın her tarafında kendi abonelik modellerini geliştirmek isteyen zincir sinema salonları için yazılım altyapısını oluşturuyorlar.

30 KİŞİ ALINACAK
Rıfat Oğuz, Güney Kore, Avustralya, Suudi Arabistan, Dubai, Meksika gibi farklı ülkelerdeki sinema salonlarından üyelik altyapısı oluşturmak için taleplerin geldiğini belirtiyor. Oğuz, bu nedenle personel sayısını arttırmayı planladıklarını aktarıyor. Sinemia’da şuan Türkiye’de 60, ABD’de ise 10 kişi istihdam ediliyor. Yılsonuna kadar ise Türkiye’deki kadroya 30 kişinin daha alınması düşünülüyor. Firma yazılım alanına yöneldiği için çoğunlukla yazılım-ürün alanına istihdam yapılacak. Ürün ekibi kritik. Çünkü, sinema salonlarıyla toplantıya giden ve onların ne istediklerini öğrenip yazılımcıya anlatanlar bu kişiler. Bu alanda çalışanlara iş analisti de deniliyor. Bunun yanında, üyelerin kaç kere sinemaya gittiği, en çok ne zaman gittikleri, hangi tür filmlere gittikleri gibi verileri sinema salonları çok önemsiyor. Bu verilerin analizini ise iş zekası ekibi yapıyor.

ÇALIŞANLARA HİSSE AYIRDI
Silikon Vadisi’ndeki büyük firmaların yazılımcıları kendilerine çekmek için büyük teklifler verdiğini aktaran Oğuz, Türkiye’deki şirketlerin de yetenekleri yurtdışına kaptırmamak için kullandıkları yollardan birinin hisse dağıtımı olduğunu belirtiyor. Rıfat Oğuz, “Sinemia’da da şirket çalışanları için ayrılmış bir hisse havuzu var” diye konuşurken, bu hisse havuzunu 2016’da Aslonoba Capital’den aldıkları yatırımın sonrasında kendi hissesinden şirket çalışanlarının payına ayırdığını söylüyor.

Sinemia’yı bugünlere getirenlerin çalışanlar olduğunu ve burada faydayı sağlayacak kişilerin de bu ekiplerin olması gerektiğini düşünen Oğuz, “Eğer bir gün şirketin satışı (exit) söz konusu olursa satış zamanında bizimle birlikte olan herkes bir pay alacak” diyor. Oğuz, ayrıca bu yıl şirketi satın almak için ABD’den 3 teklif geldiğini, hatta bunların birinde son anda vazgeçtikleri bilgisini de paylaşıyor.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!