Oluşturulma Tarihi: Şubat 13, 2012 11:21
HÜRRİYET KAMPÜS gazetesini tanıtmıştık. O gün sözü, gazeteyi yapan ve hazırlayan ekibe vermiştik. Bu kez de sözü Hürriyet Kampüs’ü satanlara veriyoruz.
Artık gazetelerin telefondan okunduğu, gündemin Twitter’dan takip edildiği, akla gelen sorunun anında Google’dan araştırıldığı bir dünyada, yeni bir gazetenin gençlerin yaşam alanında kendine bir yer açması hiç de kolay değil. Bunu bile bile, 1 Mart 2010’da, HÜRRİYET KAMPÜS projesini başlattık.
Aslında, her şeyin bal gibi farkında ve acımasızca eleştiren bir kitlenin karşısında epey gözükara bir karardı bu.
Öncelikle bu kadar dijital ve hızlı bir dünyada “Ben bildiğimi okurum” sloganıyla “öğrenci yaşamının ayrıcalığı” olmayı misyon edinen Hürriyet Kampüs’ün başarısının tek sırrı, dürüst, içten ve gençlerin dilinden konuşan iletişimimiz olduğunu düşünüyoruz.
Bu yüzden Hürriyet Kampüs, hafta içi hergün sadece üniversite kampüslerinde satılan gazetesiyle, 1.630.000 erişime ulaşan internet sitesi, Facebook ve Twitter sayfalarıyla desteklenen sosyal ağlarıyla tüm üniversite gençliğini çatısı altında toplamaya devam ediyor.
Bugün Türkiye’nin 30 ilinde, 50 üniversitedeki 60 kampüste hergün 160.000 üniversite öğrencisine erişimimizi, 162 kişilik üniversiteli marka temsilcilerimizle yani gene üniversiteli gençlerle sağladık. Satış ve pazarlama faaliyetlerinin yanı sıra gazete içeriğini geliştirme ve zenginleştirme, üniversite gençliğinin sesi olma yolunda tüm üniversite öğrencilerinin kendi okullarındaki
haber, yazı ve fotoğraflarını bizimle paylaşıp “gönüllü muhabir” olarak kendi gazetelerini yaratma imkânı tanıdık.
Üniversiteli yazar, satar ve okur!
Yüzlerce öğrenci Hürriyet Kampüs’te kendi gazetesi için çalışıyor ve kendi yaşamını kazanıyor.
Hürriyet Kampüs’ün muhabir ve satış ağında çalışan kimi gençler, HÜRRİYET ailesine katılarak profesyonel hayata atıldılar bile.
2011-2012 eğitim dönemi için Hürriyet Kampüs satış ve pazarlama stratejilerimizi belirlerken öncelikle Türkiye’nin en büyük üniversiteleri, çevre yurt ve öğrenci yerleşim bölgeleri, rektörlük, idari birim ve öğrenci işleri yetkilileri, öğrenci kulüpleri temsilcileri, üniversite içi kantin, kafe ve fotokopicileri, yakın çevre lokal büfe, kafe, kitabevi gibi buluşma noktaları birinci öncelikli hedef kitlemiz olarak seçildi. Satış ağımızı bu hedef kitleye ulaşacak şekilde organize ederken stratejimizin diğer iki bacağından biri öğrenci kulüpleri ile işbirlikleri yapmak ve kulüplere destek olmak, diğer bacağı ise öğrencilerin hayatlarına her alanda dokunabilmek için yarattığımız indirim, fırsat ve hediyeler oldu.
2 faces sitcom
Pazarlama faaliyetleri çerçevesinde hem açık havada hem de kapalı alanlarda markalama çalışmaları yaptık; raket, amerikan servis, poster, sticker vb uygulamaları gerçekleştirdik. Öğrencilerin gelişimlerine katkıda bulunmak amacıyla çeşitli yarışmalar düzenledik. “Hürriyet Kampüs 2 faces sitcom” yarışması ile belirlenen konularda öğrencilerin 2 dakikalık video çekerek
www.hurriyetkampus.com web sitesine yüklemelerini istedik. 4 etaptan oluşan yarışmada ara ödül olarak verilen
www.hepsiburada.com hediye çeklerinin yanı sıra büyük ödülü Orlando’daki Universal Studios’ta 1 hafta boyunca tatil olarak belirledik. İkinci olan ekip Samsung 3D Led TV kazanırken, üçüncü olan ekibin hediyesi ise IPAD 2...Üstelik hediyeler tüm ekibe (3 kişi) veriliyor.
Facebook sayfamızdaki sekmelerden birinde Profesör Dr. Chamelon isimli bir karakter yarattık. Profesör son zamanlarda çok popüler oldu, yakında pek çok ünlü ile yapılmış röportajlarını Facebook sayfamızda ve daha pek çok sitede izleyebileceksiniz.
Şubat tatili döneminde gazetemizde ufak bir tatil yaparken web sitemiz en haraketli günlerini yaşadı. “Hürriyet Kampüs Bilgi Yarışması” ile hergün öğrenciler farklı ödüller kazandılar; Mavi Jeans, Migros,
www.yenicarsim.com, Sevil Parfümeri, konser bileti, vb...Web sitemizde ve Facebook sayfamızdaki sürprizler devam edecek...
Yaklaşık 3 aylık hazırlık dönemimizin (ve öğrencilerin yaz tatilinin) ardından 10 Ekim 2011’de 38 üniversitede Hürriyet Kampüs satışımızı başlattık. Ekim ve Kasım aylarında İstanbul, Ankara ve İzmir’de gerçekleştirdiğimiz hedef ve vizyonumuzdan oluşan oryantasyon programımızda marka temsilcilerimiz ile ekip liderlerimizden oluşan satış ekibimizle tanıştık ve Hürriyet marka kimliğine ve gücüne uygun stratejilerimizi yine gençlerle birlikte şekillendirdik. Satış ekibimizin sorumlu olduğu kampüslerdeki öğrenci sayılarına göre hesapladığımız satış performans sistemi ile her üniversitenin kota ve prim tutarlarını belirledik. Hürriyet gazetesi ile birlikte 50 kuruşa satılan Hürriyet Kampüs günlük satış hedefimiz olan 20.000 rakamına yaptığımız satış geliştirme çalışmalarıyla Kasım ayında ulaştık. Hürriyet Kampüs ile öğrencilere sözlük, DVD vb hediyeler, sınav dönemlerinde fotokopi ve kitap evlerinden indirim ve fırsatlarlar sunduk. Ayrıca kantinlerin kağıt bardak, Amerikan servisi, branda/ tente ihtiyaçlarını karşılamamız bu satışa ulaşmamızda önemli bir etken oldu.
Yer sofrası
Hemen hemen tüm üniversiteleri ve marka temsilcilerimizi tek tek ziyaret ettik, onların sorunlarını ve önerilerini dinledik, öğrenci evlerinde yer sofralarında birlikte yemekler yedik. Satış ekiplerimizin koordinasyonuyla üniversite içinde öğrenci kulüplerinin gerçekleştirdiği birçok konser, etkinlik ve kariyer günlerine destek olduk ve kulüp etkinliklerinde önemli sayılarda Hürriyet Kampüs satışı gerçekleşti. Tüm bunların sonucunda gençlerin yaşam alanında dürüst ve samimi bir şekilde aynı dili konuşarak markamızı her yerde savunan ve değer katan bir kitle kazandık. Şu anda birçok üniversite yönetiminden ve öğrencilerden Hürriyet Kampüs satış ekibi kurmamız için aldığımız telefonlar ve e-postalar, projemizin başarısının yanında kocaman bir kitleyle edindiğimiz dostluğun keyfini erişilmez kılıyor.
2012 eğitim yılında, büyük markalarla ortak projeler geliştirerek günlük satış hedefimiz olan 40.000 Kampüs gazetesi ile 320.000 okura erişim hedefliyoruz ve tüm Hürriyet Kampüs ekibi olarak bu hedefin şimdiden çok yakınında olduğumuza inancımız büyük…