Üniversiteden yetenek avlıyorlar

Güncelleme Tarihi:

Üniversiteden yetenek avlıyorlar
Oluşturulma Tarihi: Eylül 19, 2016 14:42

Persil, Tursil, Vernel, Pril, Gliss, Taft gibi markalarıyla bilinen Henkel, yetenekleri üniversite sıralarındayken keşfedip, kendi içinde yetiştirmek için farklı programlar uyguluyor. Şimdiye kadar Türkiye’den 50’nin üzerinde yeteneğin yurtdışında rotasyonlara katıldığını söyleyen Türk Henkel İK Yöneticisi Ralph Branderhorst sorularımızı yanıtladı.

Haberin Devamı

Üniversiteden yetenek avlıyorlar
Çamaşır, ev bakım, güzellik, yapıştırıcılar gibi farklı alanlarda hizmet veriyorsunuz. Nasıl bir çalışan profiline sahipsiniz?
Türkiye’de 3 üretim tesisi, 8 bölge müdürlüğü ve 1.500 çalışanımızla hizmet veriyoruz. Çalışanlarımızın yüzde 77’si beyaz yakalı, yüzde 23’ü ise mavi yakalı. Henkel’in global satışlarının yarısını yapıştırıcı teknolojileri iş birimi oluşturuyor. Bu nedenle kimya, makine ve inşaat gibi çeşitli mühendislik dallarından mezun, geniş bir mühendislik kadrosu var.

Satış becerisi olan mühendis bulmak zor
Bu yıl yeni alımlarınız olacak mı?
2016 yılında yaklaşık 100 kişi işe alındı, satış, tedarik zinciri, pazarlama, finans, kalite mühendisi, satış mühendisi, lojistik, bilgi işlem alanlarında 15 açık pozisyonumuz var. Bunlara ek olarak her yıl yaklaşık 50-60 stajyer istihdam ediyoruz. Şirket içindeki ihtiyaçlar doğrultusunda yeni mezunlardan deneyimli profesyonellere kadar farklı kademelerde işe alımlar yapıyoruz. En sık alımlar ise satış ve pazarlama alanındaki pozisyonlarda oluyor.

Bulmakta zorlandığınız yetkinlikler oluyor mu?
Özellikle yapıştırıcı teknolojileri iş birimimiz için teknik niteliklere sahip, mühendislik özellikleri ile birlikte satış becerileri de olan adaylar bulmakta zorluk çekiyoruz.

Neler yapıyorsunuz yeteneklere ulaşmak için?
Üniversitelerdeki öğrencilere Henkel’i tanıtabilmek ve onlarla kariyerlerinin çok erken safhalarında tanışabilmek için üniversiteleri ziyaret ediyoruz, öğrenciler kadar akademisyenlerle de iletişim içinde oluyoruz. Akademisyenlerle iletişim içinde olmak, parlak öğrencileri erken safhalarda keşfetmemize fırsat tanıyor.

Ayrıca çalışan öneri programını geliştirdik. Bu program ile çalışanlarımızı işe alım sürecine dahil ediyor, Henkel’e uygun, doğru adayı önermelerini istiyor ve işe alınmaları halinde onları ödüllendiriyoruz.

Tripple 2 programımız, yetenek yönetimi programımızın önemli bir parçası. Bu program kapsamında kariyerleri boyunca çalışanlarımız en az iki farklı rolde, iki farklı ülkede ve iki farklı iş kolunda çalışarak, kendilerini geliştirme fırsatı buluyorlar. Yetenekli çalışanlar başvuruları ya da onlara gelen teklif üzerine bu programa dahil edilirler.

Şu ana kadar yurtışına kaç kişi gönderildi?
Şimdiye kadar Türkiye’den 50’nin üzerinde yetenek, Almanya’dan Japonya’ya, Dubai’den Avusturya’ya kadar farklı ülkelerde uluslararası rotasyonlara katıldı.

Liderlik gelişimine önem veriyoruz

Henkel için Türkiye’nin önemi nedir?
Henkel’in 2016 yılına ilişkin çok iddialı finansal hedefleri bulunuyor. 2016 yılı sonunda 10 milyar Euro’su yükselen pazarlardan olmak üzere, satışlarını 20 milyar Euro’ya artırmayı hedefliyor. Bu hedeflere katkıda bulunan en önemli ülkelerden biri olan Türkiye’de de güçlü liderlik gelişimine önem veriyoruz. Türkiye de özellikle Avrupa, Orta Doğu ve Afrika bölgesi için önemli bir yetenek merkezi bizim için. Bu nedenle bizim için gençlerle kariyerlerinin erken safhalarında buluşup, geleceğin liderlerini şimdiden yetiştirmek büyük önem taşıyor.

Kısa listelerde kadın aday bulunduruyoruz
Kadın çalışan oranınız nedir?
Global olarak 2004’te yüzde 23 olan yönetimdeki kadın oranını, 2015 yılı sonunda global olarak yüzde 33’e çıkardık. Türkiye, bu konuda oldukça başarılı ülkelerden biri ve Türkiye’de yönetimdeki kadın oranı yüzde 34.

Kadın istihdamını artırmak için projeleriniz var mı?
Farklılıkların değer gördüğü ve takdirle karşılandığı bir şirket kültürü yaratmak için çalışıyoruz. Çeşitlilikte 3 konuya odaklanıyoruz; “cinsiyet”, “farklı ülkeler/kültür” ve “kıdem”. Dolayısıyla cinsiyet çeşitliliği kapsamında kadın istihdamını artırmak, önceliklerimiz arasında yer alıyor.

Özellikle kadınların kariyerlerini sistematik olarak yönetiyoruz. Yapılan iş ve staj görüşmelerinde de kısa listede mutlaka kadın adayların da bulunmasına dikkat ediyoruz. Bir birey olarak çalışana saygı duyulan, performansının ve potansiyelinin değerlendirildiği bir şirket kültürü geliştirmek için çalışıyoruz.

Ayrıca başta kadınlar olmak üzere tüm çalışanlarımızın iş yaşam dengelerine katkıda bulunmak amacıyla evden çalışma uygulamasını hayata geçirdik. Bu kapsamda çalışanlar, iki haftada bir gün, yöneticisinin de onayı ile evden çalışabiliyorlar.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!