Tablet takipte!

Güncelleme Tarihi:

Tablet takipte
Oluşturulma Tarihi: Ocak 04, 2016 10:44

Bir perakende kongresinde Alman milli takımının futbolu istatistiğe döktüğünü, teknik direktörün elinde ipad ile takımı yönettiğini gören Aydınlı Grup Genel Müdürü Osman Şentürk, aynı sistemi mağaza personeli için kurmuş.

Haberin Devamı

Tablet takipte
PIERRE Cardin, Cacharel, U.S. Polo Assn. markalarını bünyesinde bulunduran Aydınlı Grup’ta yöneticiler ve mağaza müdürleri tabletlerine girip, tüm mağaza çalışanlarının performanslarını anında karşılaştırmalı bir şekilde görebiliyorlar. ‘Mağaza karne’ adı verilen uygulama ile şirketteki üst düzey yöneticiler, bölge müdürleri ve mağaza müdürleri, ellerindeki tabletlerinden istedikleri mağazaya ve satış danışmanının bilgisine anında ulaşıp, ne kadar ciro yaptığını, mağazada, bölgede, Türkiye’de ciroda kaçıncı olduğunu, kaç ürün sattığını, o mağazada kaç yıldır çalıştığını, hedeflerini bir tıkla görebiliyorlar. Bu sayede yüksek performans gösteren çalışanlar da yöneticiler tarafından hemen fark edilebiliyor. Orta ve üst düzey yöneticileri ile satış noktalarındaki personel arasında daha yakın bir iletişim de oluşuyor. Aydınlı Grubu bu dijital uygulama ile bu yıl CIO Dergisi tarafından düzenlenen CIO (Chief Information Officer-IT Direktörü) Ödülü’ne layık görüldü.

Futbol gibi kurguladılar
Projenin çıkış noktası Alman milli takımı. Aydınlı Grup Genel Müdürü Osman Şentürk ve Bilgi İşlem Direktörü Hakan Duran, geçen sene Ocak ayında ABD’deki Ulusal Perakende Kongresi’nde (NRF) SAP’nin standını ziyaret ettiler. Ve SAP ile Alman milli takımının ortak bir projesini gördüler. Alman milli takımı, futbolu istatistiğe dökmüştü, teknik direktör takımı tabletiyle yönetiyordu, kim ne kadar koşmuş, ne kadar şut kaçırmış vs. tüm sahadaki futbolcuların istatistiklerini görüyordu. Almanya Futbol Milli Takımının Genel Koordinatörü Oliver Bierhoff, nasıl matematikle sahayı yönettiklerini anlatınca Osman Şentürk, bunu kendi mağazalarında uygulamaya karar verdi: “Dedik ki, takımsa bizim mağazalarımız da takım, teknik direktörse bizim mağaza müdürlerimiz de teknik direktör, maç desen biz de her sabah 10’dan akşam 10’a maça çıkıyoruz. Biz de maçımızı futbol oyunu gibi kurgulayabilir, tüm takım oyuncularımızın KPI’larını ölçeriz, teknik direktörümüze raporlarız, sonuçları ölçeriz.”

Toplam 471 mağazası olan Aydınlı Grubu’nun 3.772 çalışanı var. Mağazacılık kadrosu 2.000’e yakın ve mağaza personeli bu sistemde yer alıyor. Osman Şentürk, amaçlarının personeli motive ederek satışları arttırmak olduğunu, yakın zamanda bu uygulamayı cep telefonlarına da uyarlayarak çalışanların da kendi performanslarını görmelerini sağlayacaklarını söylüyor: “En büyük özelliği insanların bilgiye hızlı ulaşabilmesi. Bir mağaza müdürü yanında çalışana geri bildirim verecekse somut verilere bakarak geri bildirim versin, hedef koyarken somut hedefler koysun istiyoruz. Çalışanlar da birilerinin onların gayretlerini gördüğünü biliyorlar” diyor. 

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!