Güncelleme Tarihi:
2008 yılına gelindiğinde ise Turkcell Türkiye’nin dört bir yanına yayılmış bayii ağına, ki bugün bayii ağı ile 60 bin çalışana sahip, hızlıca ve ortak bir eğitim vermek için eğitimleri online’a taşıdı. 60 bin kişi cep telefonundan, bilgisayarından, ipad’inden internete bağlanarak eğitim almaya başladı.
2014 yılında ise üst yönetimin talebiyle eğitimlerin dışarı açılmasına karar verildi. Şirket bu eğitimleri paylaşmayı bir sosyal sorumluluk projesi olarak gördü ve sadece Turkcell müşterilerine değil internet bağlantısı olan herkese açtı. Bugün Turkcell Akademi’nin online portalında 2.500’den fazla eğitim var. Toplam üye sayısı 3.5 milyon. Bugüne kadar tıklanan 15 milyon sayfa görüntülendi, 3.3 milyon video izlendi.
34 ŞİRKETTEN 87 BİN ÇALIŞAN
2015 yılında ise Turkcell Akademi Kurumsal devreye girdi ve Turkcell’in herkese sunduğu ücretsiz eğitimlerden farklı olarak kurumlara özel eğitim içerekleri oluşturuldu. Bugün Samsung, Boyner gibi 34 şirket toplam 87 bin çalışanına Turkcell Akademi üzerinden eğitim içeriği sağlıyor. Turkcell Kurumsal’da 1.700’ün üzerinde özel içerik bulunuyor, bunun haricinde kurumlar da istedikleri eğitimleri girebiliyorlar.
Turkcell Akademi Grup Başkanı Banu İşçi Sezen, “Müşterilerimizin ekstra bir kurulum yapmalarına gerek olmuyor. Biz zaten bunu Turkcell olarak yaptık, cloud üzerinden kiralama modeliyle sistemimizi açıyoruz. Aslında çok basit, biz şirketle anlaştığımız anda sistemden bir kanal açıyoruz, şirket oraya dahil oluyor. Hem maliyetten kurtuluyorlar hem de uğraşmıyorlar” diyor. Kurumsal akademiden en çok satış ve perakende eğitimleri alınıyor. Ardından liderlik eğitimleri geliyor. Bireysel eğitimlerde ise İngilizce, hafıza teknikleri, diksiyon, CV hazırlama, CEO mesajları en çok izlenenler.
BOYNER BİR SENEDE 250 İÇERİK ÜRETTİ
Turkcell Akademi’yi kullanan şirketlerden biri de Boyner Grup. Halihazırda sınıf içi eğitimleri verdikleri BANG adında bir akademileri olduğunu, Turkcell Akademi işbirliğinin de BANG’ın e-learning tarafını oluşturduğunu söyleyen Boyner Grup İK, Kurumsal Sorumluluk ve Sürdürülebilirlik’ten Sorumlu Başkan Yardımcısı İdil Türkmenoğlu, “Bir senede 250’den fazla iç eğitim yarattık. Biz ayrıca bunu iç iletişim için de kullanıyoruz. Mesela Cem Boyner’in mesajlarını da çekip yolluyoruz. En çok CEO mesajları seyrediliyor. Genel olarak izlenme oranları yüzde 70’in üzerinde” diyor.