Rehberlikten plaza hayatına

Güncelleme Tarihi:

Rehberlikten plaza hayatına
Oluşturulma Tarihi: Ekim 11, 2014 11:18

Teknosa Genel Müdürü Mehmet Necil Oyman, birçok şirkette çeşitli görevlerde bulundu. Fakat tecrübesinin önemli bir kısmını turist rehberliği yaparken kazandı. 1988-1999 yılları arasında hem tur organize eden hem de gruplarla turlara katılan Oyman, yönetimsel becerilerini bu şekilde kazandığını söylüyor.

Haberin Devamı

Rehberlikten plaza hayatına
Teknosa Genel Müdürü Mehmet Necil Oyman, İstanbul Üniversitesi İktisat Fakültesi, Ekonometri Bölümü mezunu. Sabancı Üniversitesi’nde Yönetici İşletme Yüksek Lisansı programını tamamladı. Meslek hayatına rehber olarak başladı. Rehberlik yaparken Ericsson Türkiye’de Satış Müdürü olarak işe başladı, daha sonra aynı şirkette Yurt Dışı Pazarlar Müdürü olarak görev yaptı. Ardından DanoneSA’da Ulusal Satış Müdürü, GıdaSA’da Satış Direktörü olarak sorumluluk üstlendi. Teknosa bünyesine 2007’de katıldı. Satış Grup Müdürü, Satış Direktörü ve Satış Genel Müdür Yardımcısı pozisyonlarında görev aldı. 2013 yılında da Teknosa’nın genel müdürü oldu.

Fakat Oyman’ın edindiğin tecrübelerin önemli bir kısmı rehber olarak çalıştığı yıllardan geliyor. 1988-1999 yılları arasında turizm sektöründe hem organizasyon işinde hem de rehber olarak çalışan Oyman, bu süre boyunca dünyada birçok yere gitmiş. Turları hem kendisi planlamış hem de gruplarla birlikte yurtdışına çıkmış.

Yılın 250 günü dışarıda
Senede 10 bin kişi gezdirdiğini belirten Oyman, yılın 200-250 gününü yurtdışında geçirdiğini anlatıyor: “90’lı yılların ikinci yarısında şirketler çalışanlarını, bayilerini gezdirmeye başladı. Ben de kurumsal şirketlerle bu işi yapmaya başladım. Ericssonla birlikte çalışıyorduk. Maslak’taki binalarına kartlarla giriyorsunuz, herkesin masası, bilgisayarı interneti var. O dönem bunlardan çok etkilendim. İktisat mezunuyum ama turizme yönlenmiştim. Ericsson’la Stockholm’deki fabrikalarına gittik 200-250 kişi. Birkaç gün geçirdik bu gezide ve iyice kaynaştık. Dönüşte Ericsson’da işe başladım. 2 sene orada çalıştım ve kurumsal yapıyı öğrendim. Bir şirket nasıl karar verir, bütçe nasıl yapar, mal nasıl tedarik edilir, bayilik organizasyonu nedir... hepsini burada öğrendim. Turizmdeki hayattan buraya geçiş yaptım ama tüm yetkinliklerimi de turizmden kazandım. Özellikle de yönetsel açıdan. Mesela bir grubu götürüyorsunuz, gezide genel müdürler, CEO’lar, ev kadınları, öğrenciler var. Hepsini bir potada eritiyorsunuz. Çok hızlı karar almayı insanları yönetmeyi, kriz yönetmeyi bu işte öğrendim. Uçaktan inersiniz otelde yer olmaz, telefonla halletmeye çalışırsınız, bi taraftan insanları mutlu etmeye çalışırsınız... Bugün iş hayatımdaki tecrübelerimin önemli bir kısmını turizmde edindiğimi düşünüyorum.”

Önce çalışan sonra müşteri
Turizm işinden sonra kurumsal hayata geçen ve çeşitli şirketlerde çalışan Oyman, 2007’de Teknosa’ya katılmış. Teknosa Akademi’de 3 hafta eğitim almış. Perakende nedir, ürünler nedir, müşteri ne bekler gibi birçok konuda eğitim almış. Suadiye mağazasında 3 ay çalışmış. Müşteri memnuniyetine odaklanmak gerektiğini belirten Oyman, müşteriyi memun etmek için önce çalışanların memnun edilmesi gerektiğini söylüyor: “Çalışanların bağlılığının sağlanması lazım. O nedenle odağımıza önce çalışanları sonra müşterileri aldık. Binaya bir bahçe yaptık, bostan kurduk. yedikleri salatalıklar, biberler bahçede yetişiyor. Çalışanlar oyun oynayabileceği odalar var. Çalışanların erken saatte çıkan çocukları servisle bizim merkezimize geliyor ve burada onlar için ayrılan yerde vakit geçiriyor. Bunlar küçük dokunuşlar ama etkili oldu.”

Gelişim programları var
Çalışanların kendilerini geliştirmeleri için çeşitli imkanlar sunuluyor. Oyman, ULead TeknoSA Liderlik Gelişim Programı’nı hayata geçirdiklerini söylüyor. 10 ay sürecek ULead programına katılan yöneticiler, Middlesex University’den program sertifikasını alabilecek. Harvard Business School ile 2014-2015 eğitim ve öğrenim yılı içerisinde de ortak bir proje düzenleyecekler. Bu proje ile Harvard Business School öğrencileri TeknoSA ile ilgili bir projede yer alarak ilgili TeknoSA çalışanları ile beraber çalışacak.

Her yaşta oyun
İşinin kendisine yeni bir hobi kazandırdığını belirten Oyman, bu hobisinin büyük oyuncaklar olduğunu anlatıyor: “Çocuklar doğduğunda oyun istiyorlar, büyüyorlar oyun istiyorlar, dersten bıkıp oyun istiyorlar. 20 yaşlarında kağıt oynuyorlar, bilardo oynuyorlar, 30 yaşına geliyorlar playstation oynuyorlar, 45-50 yaşlarında da kahvede oyun oynanıyor. Bu büyük oyuncaklar, uçaklar, robotlar insana yaptığı işi unutturuyor.”

Yaş ortalaması 29
Teknosa 81 ilde 64 ilçede hizmet veriyor. Çalışan sayısı 4 bin. 3.500’ü mağazalarda, 500’ü de merkezde. Yaş ortalaması 29. Teknosa Akademi’de şu ana kadar 10 binden fazla kişiye eğitim verildi. Akademi kapsamındaki Mağazacılıkta Kariyer Yolu programı bu sene American Society for Talent&Development’ta (ASTD) BEST ödülüne layık görüldü. Aynı programla Brandon Hall Group Excellence Awards’te, En İyi Karma Öğrenme Uygulaması kategorisinde de Altın Ödül sahibi oldular.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!