Ceyhun KUBURLU - ckuburlu@hurriyet.com.tr
Oluşturulma Tarihi: Aralık 02, 2018 00:00
Türkiye’de 2 milyar TL’yi aşan pizza sektörü, 2019’da rekor şube açmayı hedefliyor. Yerli markaların ağırlıkta olduğu sektörde 250’den fazla yeni şube açılacak. Markaların franchise giriş bedelleri ise 50 bin TL ile 100 bin dolar aralığında değişiyor.
DÜNYADA 40 milyar dolarlık büyüklüğe ulaşan
pizza sektörü, Türkiye’de de yerli markaların
franchise sistemine dahil olmasıyla şube sayısını arttırıyor. Son 5 yılda bu alanda yapılan yatırımlar ve kurumsallaşma çabaları markaları 2019’de rekor şube açılışına yöneltti. Ağırlığını yerel markaların oluşturduğu pizza sektöründe 2019 yılında 250’den fazla yeni şube açılışı bekleniyor. Bu alanda franchise giriş bedelleri ise 50 bin TL ile 100 bin
dolar aralığında değişiyor. Markalar sadece büyükşehirleri değil, Türkiye’nin dört bir yanında yeni şube açılışları hesaplıyor.
ÖNE ÇIKAN MARKALARSektörün Türkiye’de 2 milyar liralık ciroya ulaştığını anlatan sektör temsilcileri şu bilgileri verdi: “Son dönemlerde yerel oyuncuların sayısı hızla arttı. Anadolu’da kurulan ve daha çok butik hizmet veren markalar, kurumsallaşarak büyüyor. Bu da pizzaya olan talebin artmasından kaynaklanıyor. daha çok üniversitelerin yoğun olduğu toplu konut projelerinin içerisinde yer alan pizza markaları girişimciler için de büyük fırsatlar sunuyorlar. Yıl boyunca yatırımcılarına birçok fırsat sunan markalar, personel eğitimleri ve finansal desteklerle girişimci avına çıktı. Bugün Dominos, Pasaport Pizza, Pizza Bulls, Pizza Lazza, Pizza Taxi gibi markalar 2019 yılı boyunca yeni şube açılışlarıyla gündemde olacak markaların başında geliyor. Bu markaların hedef bölgesinde ise İstanbul başta olmak üzere, Akdeniz ve Karadeniz illeri bulunuyor.”
Pizza sektörünün Avrupa başta olmak üzere dünyanın birçok ülkesinde büyüme trendi içerisine girdiğini belirten yetkililer şöyle konuştu: “Bugün markalara yapılan doğru bir yatırım kısa sürede geri dönebiliyor. Lezzet ve doğru lokasyon bu noktada çok önemli. Bu kriterlere uygun ve eğitimli personeli bulunan bir şube 24 ayda yatırımını geri döndürebilir. Ayrıca bu işletmeler daha çok paket servis ile çalışmakta bu da yatırımcılar için çok önemli. Türkiye pazarında önümüzdeki dönemde yeni markalar görmek de mümkün olacak” dedi.
GIDA SEKTÖRÜNDE UZMAN KİŞİLER ÖNE ÇIKIYORMARKALARA daha çok genç yatırımcılardan talep olduğunu dile getiren şirket yetkilileri şunları söyledi: “Yatırımcılarımızda aradığımız en önemli özellik işletmenin başında durması. Hijyene özen gösteren ve gıda alanında uzmanlığı bulunan yatırımcılar tercihte ilk sırada yer alıyorlar. Marka için uygunluk, finansal güç, marka standartlarına yönelik operasyon gerçekleştirecek yönetim becerisi, şirket vizyonu ve misyonu yaratma becerisi de aranan özellikler arasında. Bu özelliklere sahip yatırımcılar kısa sürede şube açılışı için kolları sıvayabiliyor. Markalar yatırımcılara birçok destek veriyor.”