Güncelleme Tarihi:
KENDİ MARKALARINI YARATIYORLAR
Zoella’nın başarısı sadece online video ile sınırlı değil. Genç internet yıldızı, takipçi kitlesinin talepleri karşısında kendi makyaj markasını yaratma kararı aldı ve Zoella Cosmetics adıyla parfümden bakım kremlerine kadar farklı kategorilerde ürünlerinin satışına başladı. Zoella, vlogger dünyasının sadece bir örneği. Kitap yazarı olan da var, tekstil markası yaratan da var. Kısacası internet yıldızları yepyeni bir ekonomi yaratıyor. Hatta bu yeni ekonominin boyutu öyle bir boyuta ulaştı ki, genç yıldızlar multi milyoner oldu. Örneğin, günlük yaşantısını çeken Michelle Phan’in 2017 yılı itibariyle serveti 50 milyon dolara ulaştı. Diğer bir başarılı örnek ise ABD’li internet yıldızı Casey Neistat. Vlogger olduktan sonra bir video uygulaması geliştiren Neistat, bu uygulamayı 25 milyon dolara CNN’e sattı.
KİTLE DEĞİŞTİ
Peki ne oldu da artık pop starlardan daha çok vloggerlar konuşuluyor. Bunun en büyük sebebi izleyici kitlesinin değişerek, yeni bir kuşağın gelmesi. Eskiden birçok kişi pop yıldızlarından imza alıp onların tarzını tercih ederdi. Ancak, internet üzerinden istenildiği zamanda izlenebilen videolar bu yeni kitleyi peşinde sürükledi. Özellikle akıllı telefonlarla yaşanan mobil devrim de bu değişimin en büyük parçası oldu. Şimdi ise online video dünyasındaki yıldızlar takip ediliyor ve onların ürünleri tercih edilmeye başlanıyor.
Peki Türkiye’de durum nasıl? Türkiye’de de başarılı birçok başarılı vlogger bulunuyor. Hatta bu vloggerların içerikleri birçok pop yıldızından çok daha fazla izlenmeye başladı. Örneğin, ilginç konularla kendi günlük hayatını çeken Enes Batur bunlardan biri. Batur’un video platformlarında 4 milyon takipçisi bulunuyor. Makyaj yapanlardan oyun oynayanlara kadar daha birçok Türk video yıldızı bulunuyor. Önümüzdeki dönemlerde yerli video yıldızlarının yeni bir ekonomi yaratması sürpriz olmayacak.
Kendi markalarını ürünle desteklediler
Uygulamasını CNN’e sattı
Vlog dünyasının en ünlü isimleri arasında Casey Neistat geliyor. Aynı zamanda bir yapımcı olan Neistat, kurduğu şirketle geliştirdiği video uygulaması ‘BeMe’yi ABD’li TV grubu CNN’e satarak dikkatleri üzerine çekti. Paylaşılan bilgilere göre satış anlaşması 25 milyon dolarla tamamlandı.
Kitap yazdı
Kanadalı video yıldızı Matthew Santoro, şu anda dünyanın en çok izlenen 50 hesabından birine sahip. 5.7 milyon takipçiye sahip olan Santoro’nun videoları şu ana kadar 1 milyara yakın izlendi. Videodaki bu başarını ticarete döken Santoro, ‘MIND=BLOWN’ adında bir kitap yazdı.
Ses sanatçısı oldu
‘Muhteşem Phil’ ismiyle sanal alemde tanınan İngiliz Phil Lester, günlük olarak kendi hayatından videolar paylaşıyor. Seslendirmesiyle dikkat çeken Lester, Walt Disney’den iş teklifi olarak animasyon stüdyolarında seslendirme işine başladı. Ayrıca Lester, BBC 1’de radyo programı yapıyor.
Giyim markası kurdu
1994 doğumlu olan Caspar Lee, online video dünyasında ‘Caspar’ adıyla biliniyor. Video çekimlerinde giydiği giysilerin dikkat çekmesi üzerine harekete geçen Caspar Lee, bunu potansiyeli değerlendirmek için harekete geçti. Caspar Lee Clothing adında bir marka kuran genç yıldızın tişörtleri 23 dolardan satılıyor.
Makyaj çantası bile üretiyor
Güzellik kategorisine yönelik videolar çeken Zoella, makyajdan modaya kadar farklı alanlarda ürün tavsiyelerinde bulunuyor. Online video dünyasında hızla büyüyen Zoella, bunu kazanca çevirmek için kendi kozmetik markasını kurdu. Parfümden kremlere, makyaj malzemelerinden çantalara kadar birçok farklı ürün Zoella markası altında üretiliyor.
Kozmetik işine girdi
İngiliz Tanya Burr, online video dünyasının başarılı isimleri arasında yer alıyor. Güzellik alanında çektiği videolarla milyonlarca takipçiye ulaşan Tanya Burr, kendi kozmetik markasını kurdu. ‘Tanya Burr Cosmetics’ adındaki markada, rujdan bakım kremlerine kadar birçok farklı ürün bulunuyor.