Güncelleme Tarihi:
İlaç pazarına özel olarak Pfizer tarafından geliştirilen Captain Pharma, bu yıl Türkiye’nin dört bir yanından 71 üniversiteden 460 yarışmacının rekabetine sahne oldu. Oyuncular online olarak ilaç sektöründe Alzheimer pazarındaki ürünleriyle ilgili üretim, İK, pazarlama ve finans stratejileri belirlediler. Üniversiteliler, pazar, rekabet ve ekonomik veriler gibi tüm dış dinamikleri göz önünde bulundurarak birer üretim, pazarlama, satış ve finans yöneticisi gibi stratejik kararlar aldılar.
3 ay part-time çalışacaklar
Captain Pharma’da finalistler 2.5 ay boyunca online takip edilen başarı puanları ve yarışmacılar tarafından İngilizce olarak yazılan raporlar sonucunda en fazla puanı alan katılımcılar arasından seçildi. İki aşamalı olarak kurgulanan yarışmada en başarılı 50 yarışmacı, Pfizer Türkiye genel merkezinde düzenlenen Captain Pharma final turunda yarıştı.
Captain Pharma’da kazanan, Bilkent Üniversitesi İşletme Bölümü öğrencisi Ahmet Kemal Kavillioğlu, Boğaziçi Üniversitesi Yönetim Bilişim Sistemleri öğrencisi Aylin Teke, Marmara Üniversitesi Pazarlama yüksek lisans öğrencisi Alper Şen, Orta Doğu Teknik Üniversitesi Endüstri Mühendisliği Bölümü öğrencisi Betül Çahan ve Kocaeli Üniversitesi Makine Mühendisliği ve Endüstri Mühendisliği öğrencisi Evren Ermiş’ten oluşan takım oldu. Kazanan takımın üyeleri sınav ya da mülakata girmeden, Pfizer’de 3 ay boyunca istedikleri departmanda part-time çalışma hakkı veren Pfifty&Pfifty çekinin de sahibi oldu.
Liderler içeriden yetişiyor
İlaç sektörünü ve Pfizer’i tanımak isteyen gençlere Captain Pharma ile önemli bir deneyim fırsatı sunduklarını belirten Pfizer Türkiye, Kafkaslar ve Orta Asya İK Direktörü Bahar Özen Şansal, “Türkiye’de ve yurtdışı Pfizerler arasında ‘okul şirket’ olarak haklı bir üne sahibiz. Bu ünümüzü içimizden yetiştirip ihraç etiğimiz lider yöneticilere borçluyuz” diyor.