Mutluluk departmanı ve Gülen Abla ödül getirdi

Güncelleme Tarihi:

Mutluluk departmanı ve Gülen Abla ödül getirdi
Oluşturulma Tarihi: Kasım 15, 2011 12:08

Perakende Günleri kapsamında verilen Perakende Güneşi 2011 Ödülleri’nde DeFacto, En Başarılı İnsan Kaynakları Uygulaması Ödülü’nü aldı. Mutluluk yönetimi projeleri ile bu ödüle layık görülen DeFacto, 5 kişiden oluşanmutluluk departmanı, Gülen Abla’sı, ‘mutluluk ölçer’i ve anlık vitaminleri ile çalışanlarının mutluluğu için çalışıyor.

Haberin Devamı

Burcu ÖZÇELİK SÖZER

Hazır giyim perakendeciliği alanında faaliyet gösteren DeFacto’nun 129 mağazası, 3.361 çalışanı var. Geçtiğimiz yıl 1.250 kişiye istihdam
sağlayan, önümüzdeki yıl da 30 mağaza açıp yine 1.250 kişiyi işe alacak olan DeFacto, Perakende Güneşi Ödülleri’nde En
Başarılı İnsan Kaynakları Uygulaması Ödülü’ne layık görüldü. Mutluluk yönetimi projeleri ile ödül alan DeFacto’nun sıradışı uygulamaları var.
Örneğin şirkette Nisan 2011’de 5 kişilik bir mutluluk departmanı kurulmuş. Bu departmanın görevi çalışanlarının mutluluğunu
sa ğlamak. DeFacto İnsan Kaynakları Direktörü Oğuz Erdoğan, “Biz şirketlerin hedeflerine, yüksek performans gösteren çalışanlarla
ulaşacağını düşünüyoruz. Yüksek performans da ancak mutlu çalışanlarla sağlanabiliyor. Biz sabah işe geldiğinde ilk işi çalışanın mutluluğu
olan bir departman kurmak istedik” diyor. Öncelikle içinde televizyonun, rahat koltukların, gazete ve dergilerin olduğu çalışanların dinlenme saatlerinde
kullanabilecekleri bir mutluluk odası oluşturulmuş. Bu odada çarşamba günleri 3 ile 5 arası sıkıntıları atma saati olarak belirlenmiş. Bu satte çalışanlar, Gülen Abla
yani mutluluk departmanının başında bulunan Gülbeniz Akduman ile birebir görüşüp, her türlü sıkıntılarını, dertlerini aktarabiliyorlar.
Mağaza çalışanları da telefonla ya da e-posta ile şikayet ve önerilerini belirtiyorlar. Mutluluk departmanı bu sorunları değerlendiriyor, gerekli
gördüğünde ilgili departman yöneticisi ya da üst yönetime çıkarak bu problemlere çözüm bulmaya çalışıyor.

Haberin Devamı

Gülen Abla’ya 7 ayda 102 başvuru
Gülen Abla’ya 7 aylık süreçte 102 kişi başvurmuş ve bu başvuruların yüzde 80’ine çözüm bulunmuş. Mutluluk departmanına sıklıkla gelen konular; çalışma saatleri, mesai düzeni,
departman içinde yaşanan sıkıntılarla alakalı. Departmana gelen sorunlardan bazıları şöyle:
? Avcılar-Beylikdüzü istikametindeki metrobüs çalışmasının yarattığı trafik sorunundan dolayı çalışanlar Gülen Abla’ya başvurmuş. Bunun üzerin çalışma saatleri,
servis saatleri yeniden düzenlenmiş.
? Çalışanların en sık şikayet ettiği konulardan birinin de beslenme alışkanlığı olduğunu söyleyen Erdoğan, “Çalışanlar sağlıklı
beslenemedikleri, kilo aldıkları şikayetinde bulundular. Biz de bu konuda bir kaliteli yaşam uzmanı getirdik. Hem çalışanlara seminer
verdi hem de yemek menümüzü gözden geçirip yeniden düzenledi” diyor.
? Adaletsiz iş yükünden şikayet eden çalışanlar olmuş. Daha adil bir iş yükü paylaşımı konusunda insan kaynakları çalışma başlatmış.
? Çalışma saatleri ve günleri ile alakalı düzenlemelere gidilmiş. Erdoğan, “Örneğin bir dönem ihtiyaç olmuş, çalışanların çalışma
saatini düzenlerken cumartesi gününü de içine almışız. Ama şartlar değişmiş, onların cumartesi günü gelmesi artık mantıklı değil.
Öyle bir şikayet aldık, durumu inceledik, o ekibin cumartesi günü çalışmasını kaldırdık” diyor.
Gülen Abla’ya bireysel sıkıntılar da sıklıkla dile getiriliyormuş. Örneğin evlilik kararı alan iki çalışanın, işyerinde evliliğin etik olup
olmayacağına dair soruları gibi

Haberin Devamı

Mutluluk ölçer
DeFacto, mutluluk uygulamaları kapsamında sanal ortamda da çalışanların mutluluğunu ölçüyor. Çalışanlar şu anda mutluyum, mutsuzum şıklarını
işaretliyorlar. Mutsuzlarsa neden mutsuz olduklarını belirtiyorlar. Bu sayede çalışanların ne kadarı mutlu, ne kadarı mutsuz ortaya çıkıyor, raporlanıyor.
Hatta gidişata göre anlık aksiyonlar bile alınabiliyor. Örneğin hiç beklemedikleri bir anda içeriye bir kemancı giriyor ve masalara
çikolata, karanfil, pamukşeker dağıtıyor. Oğuz Erdoğan, “Bunlar çalışanları çok şaşırtan, mutlu eden çalışmalar oldu. Spontane yaptığımız şeyler de var, hedefini
baştan koyup verdiğimiz ödüller de var. Örneğin geçen yıl başarılı çalışanları Paris’e gönderdik, bu yıl İtalya’ya göndereceğiz” diyor. Erdoğan, mutluluk departmanının
hayata geçirdiği bu uygulamaların aslında insan kaynaklarının yapması gereken işler olduğunu söylüyor: “Perakende sektörü öyle bir iş yükü getiriyor ki,
önceliğimizi kaybetmeyelim diye böyle bir departman kurduk. Sabah işe geldiklerinde, gündemlerinde tamamen bu olsun istedik. Biz mutlulukla verimliliğin çok paralel
olduğunu düşünüyoruz, çalışan mutsuzsa bu işe de çok olumsuz bir şekilde yansıyor.”

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!