Güncelleme Tarihi:
20 kişilik İletişim direktörlüğü
Türk Telekom, iç iletişim faaliyetlerinin önemine ve şirket vizyonuna kattığı değere inanarak iç iletişimi ayrı bir direktörlük olarak yöneten Türkiye’deki ilk şirketlerden biri oldu. Türk Telekom İç İletişim Direktörlüğü olarak yaklaşık 10 yıldır insan kaynakları genel müdür yardımcılığına direkt bağlı olarak çalışmalarına sürdürüyorlar.
Çalışmalar 20 kişilik bir iç iletişim ekibi ile yürütülüyor. Tasarımdan metin yazımına, insan kaynakları süreçlerinden organizasyon ve etkinlik yönetimine uzanan geniş bir yelpazede hizmet veriyorlar.
Türk Telekom İç İletişim Direktörü Müge Eryılmaz, “Çalışan iletişimi fonksiyonumuz kapsamında, öncelikle şirket içinde entegrasyon ve bilgi paylaşımının geliştirilmesini, çapraz fonksiyonlu çalışma kültürünün güçlendirilmesini, ekipler arası etkin bir iletişim ağı kurulmasını amaçlıyoruz. Bu amaçla farklı iletişim araçları kullanıyoruz. Dijital dergi, intranet, dijital ekranlar, duyurular, görsel kampanyalar aracılığı çalışanlarımıza ulaşıyoruz.
Çalışan etkinlikleri çatısı altında eğlenceli ve keyifli bir çalışma ortamı yaratmayı amaçlıyoruz. Örneğin ‘Baharat’ ismini verdiğimiz bir kulüp platformumuz var. Ayrıca grup bazlı motivasyonel etkinliklerimiz, özel gün kutlamalarımız, bir araya geldiğimiz özel sohbet organizasyonlarımız da oluyor. Bu sayede çalışanlarımız farklı alanlarda yeteneklerini geliştirme ve iş dışında da çalışma arkadaşlarıyla sosyalleşme fırsatı buluyor.
Çalışanlarımızdan aldığımız geri bildirimler, öneri, fikir ve eleştiriler çalışmalarımıza yön veriyor, ışık tutuyor. Bu nedenle onların sesini duyabileceğimiz pek çok ortam yaratıyor, çalışan bağlılığı, iç hizmet memnuniyeti gibi anketler ışığında aksiyonlarımızı belirliyoruz. Ayrıca onların katılımcı olduğu ortamlar yaratıyor, alınan kararlarda çalışanlarımıza katkılarının bizim için ne kadar önemli ve değerli olduğunu bu vesile ile de aktarmış oluyoruz” diyor.
17 yıldır görevde
Turkcell Global Bilgi’de de iç iletişim departmanı şirketin kuruluşundan beri yani 17 yıldır var. İnsan kaynakları direktörüne bağlı olarak çalışıyorlar. Ekipte iki iç iletişim uzmanı, bir web tasarımı uzmanı ve bir birim yöneticisi olmak üzere 4 kişi görev alıyor. Bu kişilerin kökenleri ajans ve medya.
Turkcell Global Bilgi İç İletişim Birim Yöneticisi Pınar Kazıcıoğlu, nasıl çalıştıklarını şu şekilde anlatıyor: “Haftaya rutin bilgilendirme ve genel değerlendirme toplantısı ile başlıyor ekip. Hem geçmiş hafta aksiyonlarının değerlendirildiği hem de önümüzdeki dönem iş planı ve bilgilendirmelerinin yapıldığı toplantılar sırasında aynı zamanda haftalık ve aylık iş planları da ortaya çıkmış, değerlendirilmiş oluyor.
Her hafta rutin takip gerektiren işlerimizi; aylık iç iletişim dergimizin içerik ve tasarım çalışmaları, farklı bölümlerden gelen bilgilendirme ve haberlerin duyurulması, LCD, sosyal medya vb iletişim kanallarının takibi ve bilgilerin revize edilmesi, Social Club (eğlence ve aktivite kulübü) etkinliklerimizin organizasyonu olarak sıralayabiliriz. Kulüp sayesinde çalışanlara özel eğlenceli yarışmalar, ikramlar, konserler, turnuvalar, özel indirim anlaşmaları ve tiyatro gibi etkinlikler organize ediliyor.”
Üst yönetimle çalışıyorlar
Turkcell iç iletişim bölümü, farkı yaratan en önemli faktörün insan kaynağı olduğu inancıyla, 2004 yılında kuruldu.
Bölüm altı kişiden oluşuyor. Takım üyeleri etkinlik yönetiminden pazarlamaya, görsel tasarımdan radyo televizyon sinemaya kadar farklı alanlarda yetkinliklere sahip.
Turkcell İç İletişim Müdürü Alper Taylan, sorumluluklarını şöyle anlatıyor: “Turkcell iç iletişim ekibi, şirketin üst yönetimiyle ve tüm bölümleriyle yakın şekilde çalışıyor. Şirket öncelikleri, iş hedefleri, lansman ve kampanyalar gibi önemli bilgilerin en etkin şekilde bilinirliğini sağlamak için içerikleri oluşturuyor, en uygun kanalları ve frekansı seçerek iletişimini gerçekleştiriyor. Ofise girdiğinizde yerlere yazılmış dikkat çekici bir mesajdan, logolu balonlara kadar pek çok renkli aktivite Turkcell’de olağandır. Turkcell Sosyal Aktivite Grubu, gönüllü üyeleriyle iç iletişim bölümü ile koordineli şekilde pek çok etkinlik gerçekleştiriyor. Bu etkinliklerin içinde yurtiçi ve dışı gezilerinden dans, tiyatro ya da yemek pişirme kursuna, salep ya da yazın dondurma gibi katlarda yapılan ikramlardan, konser organizasyonlarına pek çok organizasyon yer alıyor.”
Mutluluk müdürü var
Defacto’da iç iletişim çalışmaları mutluluk müdürlüğü altında yürütülüyor. Departmanda eğitim ve etkinlik yönetimi alanında tecrübeli 7 kişi çalışıyor. Defacto Mutluluk Müdürü Yeşim Çokeker Yurtsever, mevcut ve planlanan uygulamalardan bazılarını şöyle anlatıyor:
- Mutluluk odası, spor salonu, hobi salonu, mini golf ve dans stüdyosu kuruldu.
- Fitness eğitmeni istihdam edildi.
- Ücretsiz masaj ve manikür hizmeti sağlandı.
- 2 gün gönüllülük izni tanımlandı.
- 'Sağlıklı Yaşam Programı’ başlatıldı ve DeFacto çalışanları bu program ile 1 ton hafifledi.
- 7/24 hizmet veren ‘Özel Çalışan Destek Hattı’ oluşturuldu.
- Esnek çalışma saatleri sağlandı.
- Açık büfe kahvaltı, 5 çayı ikramları sunulmaya başlandı.
- Özel günlerde konsept ikramlar hazırlanıyor.
- Yeni proje olarak saha çalışanları için de “Mutluluk Bize Yakışır” adı verilen Mutluluk Odaları oluşturuluyor. İçerisinde kutu oyunları, ayak masaj aleti, iPad ve kütüphane yer alıyor.
- ‘Mutlu Kadın Hareketi’ ile kadına yönelik pozitif ayrımcılık destekleniyor. Bu kapsamda ilk olarak çalışan anneler için okulların açılış ve kapanış günlerinde çocuklarının bu özel anlarında yanında olabilecekleri yarım günlük izin desteği sağlanıyor.
Tüm bu uygulamalar çalışan bağlığı anketi sonuçlarına göre yapıldı. 2014 yılı anketinde yüzde 20 oranında çalışan memnuniyeti arttı.