Moto-kuryeden işletme sahipliğine

Güncelleme Tarihi:

Moto-kuryeden işletme sahipliğine
Oluşturulma Tarihi: Ocak 14, 2014 10:43

2006’da Pizzabulls’ta moto-kurye olarak işe başlayan Yakup Çay 2011’de işletme sahibi oldu. Kuryecilikten sonra vardiya, restoran ve bölge müdürü olan Çay, işletmecilik de yapmak isteyince birikmiş parasını kullanarak Altunizade şubesinin sahibi oldu.

Haberin Devamı

2006 yılında kurulan Pizzabulls’un 25 şubesi ve yaklaşık 400 çalışanı bulunuyor. 2014’te şube sayısını 40’a çıkarmayı hedefliyorlar. Markanın adı, basketbol takımı olan Chicago Bulls’dan geliyor. Amerika’da uzun yıllar yaşayan Pizzabulls markasının sahibi, Boğa Gıda Sanayi ve Ticaret Ltd.’in CEO’su Cavit Kılbey sıkı bir Chicago Bulls taraftarıymış ve maçları hiç kaçırmazmış. Şirketi kurarken de bu isimden esinlenmiş.

Çalışanlarını içeriden yetiştirdiklerini belirten Kılbey, 7 yıl içinde bütün müdürlerinin alt kademelerden yetiştiğini söylüyor. İşe moto-kurye olarak başlayıp işletme sahibi olanlardan biri de Yakup Çay. 2006 yılında motokurye olarak işe başlayan 30 yaşındaki Çay, 2011’de Altunizade’deki Pizzabulls’un sahibi olmuş. 2006 yılının Aralık ayında moto-kurye, 2007’de vardiya müdürü olan Çay, 2008’de Ümraniye’deki restoranın müdürü, 2009 yılının sonunda bölge müdürü olmuş. Biraz birikmiş parası olan Çay, işletmecilik de yapmak isteyince Altunizade şubesinin sahibi olmuş.

Haberin Devamı


Çay, pizza servisi de yapmış, mutfakta hamur da açmış ama işletme sahibi olduğunda bocaladığını itiraf ediyor. “Burada 5-6 yıllık bir emeğim, düzenim vardı. İşletme sahibi olunca şartlar değişti. İlk ay çok zorlandım, alışmak zor oldu. Artık her şeyin sorumluluğu sizin üzerinizde. Evimden çok burada vakit geçiriyorum ve evimden çok burayı düşünüyorum. Ay sonu geliyor, ödemem gereken maaşları düşünüyorum. Ama yaptığım işi de seviyorum, geliştiğimi düşünüyorum. Bundan sonraki hedefim ikinci mağazamı açmak.”

Aç insan tehlikelidir

Pizzabulls’ta çalışmaya başladığından beri çeşitli eğitimler aldığını belirten Çay, müşteriyle olan ilişkilerin önemli olduğuna dikkat çekiyor: “Müşteri memnuniyeti, vardiya nasıl yönetilir, kontroller nasıl olur, zaman yönetimi, planlı çalışma gibi birçok eğitim aldım. Bana göre aç insan tehlikeli insandır. Sipariş birkaç dakika geç gelse bile müşteriler bağırıp çağırabiliyor. Pizzayı götüren arkadaşın böyle durumlarda daha sakin olması gerekir.”

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!