Güncelleme Tarihi:
Genç girişimcilerin gözde yatırım alanı olan gıda sektörü, global markalarla büyümeye devam ediyor. Bugün Türkiye’de 12 milyon kişi fast-food restoranlarını (hızlı tüketim) tercih ederken, KFC bu alanda önemli bir atılım yapıyor. Şirket önümüzdeki 5 yılda restoran sayısını 400’e çıkarmayı planlıyor. KFC Türkiye Pazarlamadan Sorumlu Yönetim Kurulu Üyesi Zeliha Şener, yatırım yapacaklara şu tavsiyelerde bulundu:
SEKTÖREL VERİLER NASIL?
- Bugün Türkiye’nin ilk 7 büyük ilinde 90 binin üzerinde ev dışı tüketim noktası var.
- Ev dışı tüketimde cirodan aslan payını alan fast-food restoranları oluyor.
- Önümüzdeki yıllarda sektörde yılda yüzde 2.5 büyüme bekleniyor.
- Türkiye’de hızlı yemek sektöründe 12 milyon tüketici var.
- Yum Brands çatısı altında faaliyet gösteren KFC’nin dünyada 750 bin çalışanı bulunuyor.
- KFC, 2015 yılında 538 restoran açtı. Bu restoranların yüzde 73’ü franchise.
NE ZAMAN KAZANIRIM
- Restoran ve paket servis odaklı iki ayrı konseptte şube açıyoruz.
- KFC markası için başlangıç bedelimiz 48 bin 800 dolar.
- Royalty olarak ciro üzerinden yüzde 6 oranında bedel alıyoruz.
- Yatırımın geri dönüş süresi ise değişkenlik gösterse de 3-5 yıl aralığında gerçekleşiyor.
DOĞRU ADRES NERESİ
- Türkiye’nin dört bir yanında restoranlar açmayı hedefliyoruz.
- Büyüme hedeflerimiz ve gelişme stratejimiz doğrultusunda en uygun losyonlardaki AVM’lere ve en merkezi caddelere öncelik veriyoruz.
- AVM’lerde açılacak şubelerimiz genellikle oturma alanıyla birlikte ortalama 100 metre karelik bir alan gerektiriyor.
- Caddelerde bulunan şubelerimiz ise 75-100 kişinin oturabileceği şekilde, ortalama 250-300 metrekarelik bir alana kuruluyor.