Güncelleme Tarihi:
Danışmanlık şirketi Accenture, sosyal sorumluluk projesi olarak kadın girişimcilere eğitim veriyor ve onların iş almasını sağlıyor. Globalde 3 yıldır devam eden, Türkiye’de ise ekim ayında çalışmaları başlayan projenin amacı sosyal sorumluluğu sadece maddi yardımlar olarak değil, çalışanların tecrübesiyle, birikimleriyle yapmak. Projeye her ülke farklı bir açıdan yaklaşıyor. Brezilya’da sokak çocuklarına meslek edindirme üzerine bir uygulama var. Bu çocuklara satış eğitimi verilerek perakende sektörüne kazandırıyorlar. Arjantin’de çocuklara bilgisayarda programlama eğitimi verilerek ileride programcı olarak iş bulmaları sağlanıyor. Bulgaristan’da ise girişimini geliştirip bir yerde tıkanıp ileri gidemeyen girişimcilere yönlendirmeler yapılıyor.
76 kadın girişimci seçildi
Türkiye’deki hedef ise kadın girişimcilerin işlerini büyütmesi ve kadınların iş hayatında daha çok yer alması. Bu bağlamda Kadın Girişimciler Derneği’nden (KAGİDER) destek alan Accenture, KAGİDER tarafından yönlendirilen 76 kadın girişimciye çeşitli eğitimler verdi. Şirket içinde kurulan yaklaşık 20 kişilik ekiple kadınlara temel iş idaresi eğitimi verdiler. Bu eğitimin içinde teklif nasıl yazılır, ihaleye nasıl hazırlanılır, sunum nasıl yapılır, kendini ifade etme yöntemleri gibi çeşitli konular yer alıyor. 1 ay süren bu eğitimden sonra girişimciye göre daha spesifik eğitimler de verilebiliyor.
Şirketler kendilerini tanıttı
Bunun dışında Accenture müşterilerinden projeye destek veren şirketler de yardım sağlıyor. Şimdiye kadar iki büyük toplantı düzenlediklerini belirten Accenture Türkiye Genel Müdürü Tolga Ulutaş, bu toplantılarda girişimcilere şirketlerin satın alma ve diğer konularda kendilerinden neler beklediklerini anlattıklarını söylüyor: “Kadın girişimcilere sunum yaptılar, kendilerini, departmanlarını tanıttılar. Mesela bir kadın girişimci bardak üretiyor, bunu büyük şirketlere nasıl satar? O büyük şirketler bardak alımı yapacaksa bunu kadın girişimcilere şu tarihte şu kadar, şu kalitede şu özelliklerde bardak alacağım diyor. İçeriden bilgi veriyor aslında. Girişimci de kendini, ürününü bu bilgiler doğrultusunda hazırlıyor. İhale zamanı geldiğinde girişimci bu ihaleler için hazırlanıyor, ihaleyi kazanamazsa neden kazanamadığı konusunda da geribildirim veriliyor. Böylece bir dahaki sefere daha iyi hazırlanabiliyorlar.”
Eğitim yetmez iş de bulunmalı
Kadın girişimcileri sadece eğitmekle kalmak istemediklerini belirten Ulutaş, bir adım daha ileri giderek onlara iş sağlamayı amaçladıklarını anlatıyor: “Küçük girişimcilerin büyük şirketlere ürünlerini göstermesi çok da kolay olmuyor. Biz onlara bu konuda kolaylık sağlıyoruz. Müşterilerimizle görüştük ve kadın girişimcilere fırsat vermeleri konusunda anlaştık. Müşterimiz olan büyük şirketlerin satın alma departmanlarından yetkili kişiler geldi ve nasıl satın alma yaptıklarını, nelerin önemli olduğunu anlattı. Önerilerde bulundular.“
76 girişimci kadından yaklaşık 30’u iş almış. Bunun dışında verilen teklifler ve devam eden süreçler de bulunuyor. Örneğin tercümanlık bürosu olan bir kadın girişimci, Accenture için çalışmaya başlamış. Kendi işleriyle ilgili teknik terimleri, bu konulardaki çevirilerin nasıl olması gerektiği konusunda eğitim vermişler. Şimdi tercümeleri bu girişimci kadının bürosu yapıyor.