Elif ERGU - eergu@hurriyet.com.tr
Oluşturulma Tarihi: Nisan 07, 2019 10:36
*
Ayşegül Tuncer Topal, ünlü mücevher markası
Topall’ın markalaşma projesinin kahramanlarından. Çok başarılı bir eğitim hayatının ardından eşinin aile işi olan mücevher sektöründe fark yaratan Ayşegül Tuncer Topal aynı zamanda kadın girişimcileri destekliyor, kadın girişimcilerin markalaşma süreçlerine katkıda bulunuyor.
16’ıncı Alaluxa Alıveriş etkinliği düzenleyen Ayşegül Tuncer Topal’ın geçtiğimiz hafta düzenlediği etkinliğe 90 kadın
girişimci katıldı ve 1 günde 2 milyon ciro elde edildi.
Başarılı iş insanı Ayşegül Tuncer Topal’ın ilham verici bir hayat hikayesi var. 1980 yılında İstanbul’da doğan Ayşegül Tuncer, o dönemde TRT’de yayınlanan okuma yazma seferberliği kapsamında 4 yaşında televizyondan okuma yazma öğrendi. Babası diş hekimi, annesi ev hanımı olan Ayşegül Tuncer, Robert Kolej’de okudu. Robert Kolej’in ardından Boğaziçi Üniversitesi’nde İşletme eğitimi aldı, eğitimini Washington’da Georgetown Üniversitesi’nde bir dönem okuyarak taçlandırdı. Dünya Bankası’nda staj yaptı. Harvard Üniversitesi JFK School of Government’tan kabul edildi. Bu başarılı eğitiminin yanısıra Ayşegül Tuncer’in içinde hep başarılı bir iş insanı olma isteği vardı. 8-10 yaşlarındayken İstanbul Borsası’nı takip eden bir kız çocuğuydu. Yaptığı kağıttan uçakları mahalle arkadaşlarına satan, iş dünyasını her zaman hayranlıkla takip eden Ayşegül Tuncer, ABD dönüşü evlendikten sonra mücevher sektörüne girerek eşinin aile işi olan mücevher alanında Topall markası için çalıştı.
“Uzun yıllar lükse ve lüksün matematiği olarak nitelendirdiğim olguya çok kafa yordum. İnsanların ülkemizde ve Orta Doğu coğrafyasında lüks algısını, tüketim alışkanlıklarını, kafa yapılarını ve hislerini analiz etme imkanım oldu. Bu da çok kıymetli bir donanım oldu. Sadece mücevher değil lüksün diğer tüm kolları da ilgi alanımda olduğundan yıllardır dikkatle takip ediyorum” diyen Ayşegül Tuncer Topal, 2012 yılında lüks pazarlama üzerine bir danışmanlık şirketi kurdu.
Projelerini ALALUXA markası üzerinden tasarlamaya ve uygulamaya başladı. Dior, Bvlgari, Mac, Armani, Gucci ve Chanel gibi birçok markayla çalıştı. Topall’ın markalaşma süreci ve yeni markaların yolculuklarında yaşananlar Ayşegül Tuncer Topal’a ilham verdi ve 2014 yılında iş hayatında bir yenilik yaparak, kendisi gibi markalaşma yolunda olan kadınlarla biraraya gelmeye başladı. İlk etkinliğinde sadece 12 marka vardı. Zaman içinde Alaluxa etkinliklerine talep arttı ve 2014 yılından bu yana toplam 16 etkinlik düzenlendi. Alaluxa etkinliklerine katılan kadın girişimci sayısı 90’ı buldu.
Ayşegül Tuncer Topal, “Alaluxa etkinliklerinde iki ana hedef var. Birincisi girişimci kadınların ürünlerini gelir düzeyi yüksek müşterilerle buluşturmak ve ürün ve hizmetlerini tanıtmak ve satmalarını sağlamak dolayısı ile günün sonunda kasalarına para girdiğinden emin olmak. İkincisi ise girişimcilikte bence en önemli faktörlerden biri olan moral ve motivasyona destek olmak” diyerek anlatıyor hedeflerini.
Alaluxa etkinliklerine perakendenin farklı alanlarında üretim yapan, markalaşma vizyonu olan, ihracat yapan ya da yapmak isteyen kadın girişimciler katılıyor.