Deniz TÜRSEN - dtursen@hurriyet.com.tr
Oluşturulma Tarihi: Temmuz 31, 2015 17:09
Üniversiteden yeni mezun olmuş bir kişi çalışma hayatına en alt seviyeden başlar. Adecco’nun gençlere yönelik projesinde ise seçilen bir kişi kariyerine 1 aylığına CEO olarak başlıyor.
Okulu bitirip
yeni mezun sıfatını hak ettikten sonra bir şirkette işe başlayan gençler, özellikle
CEO ve diğer yöneticileri dikkatle izlemeye başlarlar. Ne yaptıklarını neyle ilgilendiklerini hangi durumda nasıl davrandıklarını izlerler. Kısaca onları tanımaya çalışırlar. CEO’lar ve diğer yöneticiler genellikle çok yoğun oldukları için onlarla iki dakika konuşma fırsatı bulabilmek bile şanstır.
İnsan kaynakları ve danışmanlık şirketi
Adecco’nun gençlerin iş arama süreçlerine destek vermek için başlattığı ‘Way to work’ programı kapsamında geçen yıl başlayan CEO for 1Month (1 aylığına CEO) projesi ise seçilen bir kişiye, programa katılan Adecco şirketinin CEO’su ile 1 ay boyunca vakit geçirme imkânı yaratılıyor. Seçilen kişi 1 ay boyunca CEO ile aynı odayı paylaşıyor, toplantılara giriyor, bir yandan da şirketin departmanları hakkında bilgi sahibi oluyor.
CEO ile aynı odayı paylaştıCEO for 1Month programına katılan ülkelerden biri olan Adecco Türkiye’nin CEO’su Tibet Eğrioğlu da Temmuz ayını, 159 kişi arasından seçilen Kerim Çalapverdi ile birlikte geçirdi. Seçildiğini öğrendiği anı ‘gözlerim doldu’ diye anlatan ve bu haberi süratle ailesi ile paylaşan Çalapverdi, ayrıca Adecco Group Global CEO’su ile Zürih’te 1 ay çalışma şansı için de yarışacak.
Çoğu yeni mezunun aksine, kariyerine 1 aylığına da olsa en üstten başlayan Kerim Çalapverdi, işe başladığı ilk gün itibariyle tüm şirket işleyişi hakkında bilgi sahibi olabileceği ve gözlem yapabileceği bir oryantasyon programına dâhil olmuş. Bu kapsamda, finans, muhasebe, satış, işe alım ve operasyon departmanlarında temel konuları öğrenmiş.
Çalapverdi, Adecco CEO’su Eğrioğlu’nun diğer görevleri nedeniyle yurtdışında olmadığı her iş gününü onunla beraber geçirmiş. CEO ile aynı odayı paylaşarak, hem günlük yönetim konularını takip etmiş hem de yönetim kararlarının alındığı strateji toplantılarına katılmış.
Mülakatlarda, yönetim kurulu toplantılarında, yurtdışı ile yapılan telekonferanslarda, çalışanların görevleri, raporlamalarını deneyimlediğini anlatan Çalapverdi, Türkiye dışında dört ülkenin daha sorumluluğunun Eğrioğlu’nda olmasının, kendisine de geniş bir organizasyonun nasıl yönetildiğini gözlemleme fırsatı verdiğini söylüyor.
Y kuşağını yakından tanıdımEğrioğlu ise, bu deneyimin kendisi açısından da Y jenerasyonunu yakından tanıma adına çok önemli olduğunu vurguluyor. Hem sosyal sorumluluk için, hem de işleri gereği daha önce Y jenerasyonu hakkında araştırma yaptığını belirten Eğrioğlu, genel olarak bu kuşağın çok yaratıcı olduğunu, bunun yanında özel hayat dengesini kurmaya daha çok özen gösterdikleri için daha az sorumluluk almak istediklerini ve daha az hırslı olduklarını söylüyor.
Tibet Eğrioğlu, çalışanların iş hayatına başladıklarında nasıl davrandıkları, takım çalışmasına yatkınlıkları, içinde bulunduğu sektöre ne kadar uygun oldukları ve işlerini ne kadar sevdiklerinin başarılarında önemli bir etken olduğunu söylüyor.