Güncelleme Tarihi:
Sosyal medya platformu Facebook’un işe alım uzmanlarından Ambra Benjamin, Independent’da çıkan makalesinde CV’lere farklı bir açıdan yaklaşmış. Benjamin, yazısında, bir CV’ye baktığı ilk 30 saniyede en çok hangi bilgilere baktığını paylaşıyor.
MEVCUT DURUMU
Bir adayın, mevcut durumda nerede, hangi pozisyonda ve ne kadar zamandır çalıştığı çok önemli. İK uzmanları adayın açık bir pozisyon ile ilgilenme nedenini bu bilgilerle anlamaya çalışıyor. Örneğin, mevcut işyerinde sadece 3 aydır çalışıyorsa ve iş bakıyorsa orada ters giden bir şeyler olduğu kesin.
NEREDE ÇALIŞTIĞI
Bir adayın daha önce hangi şirketlerde çalıştığı genellikle İK’cıların en çok ilgisini çeken konulardan biridir. Çünkü, her şirketten farklı bir şeyler öğreniliyor. Aday, daha önce büyük bir şirkette çalıştıysa proje bazlı çalışmayı öğrenmiştir. Eğer, bir startup’da çalıştıysa kendi görevi dışında farklı işlerle de ilgilenmiştir.
TECRÜBE
Daha önce terfi edip etmediği, üstlendiği görevlerin artıp artmadığı ilgi çekici konular. İK’cılar, adayın daha önce üstlendiği işlere bakarak kendi aradıkları role uygun olup olmadığını karşılaştırıyorlar.
BOŞLUKLAR
Bir adayın CV’sinde en çok dikkat çeken alanlardan biri kariyeri sırasında araya giren boşluklar. Örneğin, adayın bir işyerinde çalışırken buradan ayrılmasının, arada 3 yıl hiçbir yerde çalışmayıp sonra tekrar iş aramaya başlamasının geçerli bir sebebi olmalı. Bu sebep, çocuğunu büyütmek ya da kendi şirketini kurup başarısız olması olabilir. Ama kariyerdeki büyük bir boşluğun sebebi, eğer çok özel bir durum değilse, belirtilmeli.
YAŞADIĞI KONUM
Adayın yaşadığı yer, ulaşımın zor olduğu büyük şehirlerde ön plana çıkabiliyor. Şirkete yakın oturması, bir aday için avantaj haline gelebiliyor.