Güncelleme Tarihi:
Türkiye’de 75 şehirde 415 mağazamız var. Yurtdışında 27 ülkede 193 mağazamız var. Toplamda 28 ülkede 192 şehirde 608 mağazamız var. Her hafta bir mağaza açıyoruz.
Yurtdışında ağırlıklı nerelerde varsınız?
Yurtdışında Balkanların tamamı, Ukrayna, Belarus, Rusya, Gürcistan, Ermenistan, Kazakistan, Kırgızistan’dayız. Çin’den yeni bir mağaza açtık, Urumçi’de. Bize ihtiyaç olunan bölgelere gidiyoruz. Çok yakında Kenya’da mağaza açacağız. Afrika’ya giriş kapısı olacak bizim için, Afrika’da büyüyeceğiz. 2023 vizyonumuz Avrupa’nın ilk 3 giyim perakendecisinden birisi olmak.
2023’te mağaza hedefiniz nedir?
Türkiye’de 415 mağazamız var, 500’e çıkacağız, ama 500’ün üzerine çıkacağımızı sanmam çünkü Türkiye pazarının büyüklüğü ancak bunu yapabilir gibi görünüyor. Metrekarelerimiz büyüyebilir ama mağaza sayımız 500’de kalır. Bizim için esas büyüme planı yurtdışında büyümek, bugün yurtdışında 193 mağazamız var ama 2023’te temel amacımız bu mağaza sayısını 1.000’e çıkarmak. Türkiye’de 500, dünyada 1.000, toplam 1.500 mağazalık bir organizasyon olacağız, çünkü temelde de bir hedefimiz var, o da 10 milyar dolar ciro barajını aşmak. Tüm bunları yapmamızın temel nedenlerinden biri ‘iyi giyinmek herkesin hakkıdır’ misyonuna inanıyoruz ve bunu gerçekleştirmeye çalışıyoruz bu bölgelerin tamamında... Şirkette herkes bunun için çalışıyor.
30 BİN KİŞİ ÇALIŞIYOR
Şu an kaç çalışanınız var?
Topam 30 bin çalışanımız var. Merkez ofisimizde 3 bin, Türkiye’deki mağazalarda 17 bin, yurtdışı mağazalarda 3.500, lojistik depoda 1.750, yurtdışı tedarik ofislerinde 270 kişi çalışıyor. Biz sektörümüzde yüzde 18 pazar payına sahibiz.
Çalışanların ne kadarı kadın?
Çalışanların yüzde 55’i kadın, tam 16.346 kadın var. Orta kademe yöneticilerin yüzde 40’ı kadın, üst kademe yöneticilerin de yüzde 33’ü kadın. Burası değerlerle yönetilen bir şirket ama en önemlisi de adil olmak, eşit davranmak, en başta fırsat eşitliği, bu çok hassas davranılan bir konu.
2016 yılında kaç mağaza açma hedefiniz var?
Yaklaşık 140 mağaza diyebiliriz. Bunun 100’ü yurtdışında, 30-40’ı Türkiye’de. Toplamda yüzde 20 büyüme öngörüyoruz.
Peki kaç kişiyi işe alacaksınız bu yıl?
LC Waikiki olarak, 2016 yılında merkez ofisimizde 200 kişiyi işe almayı planlıyoruz. Merkez ofis dışında ise, Türkiye’de açılmasını planladığımız yaklaşık 45 yeni mağazamız ile birlikte ortalama 1.800 kişilik alım yapmayı planlanıyoruz. Uluslararası mağazacılık kapsamında, yurtdışında operasyonda bulunduğumuz CEE, CIS, MENA ve Rusya bölgelerinde, 27 ülkede önümüzdeki yıl açacağımız yeni mağazalarla birlikte yaklaşık 2 bin kişi istihdam edeceğiz. Yani 2016 yılında toplamda işe alacağımız kişi sayısı 4 bin.
MAĞAZADA İÇ TERFİ
ORANI YÜZDE 95
Ne tür kariyer olanakları var burada?
Perakende yeni yeni gelişiyor, biz bu işin okulu gibiyiz. 2013 yılında bir akademi kurduk. Kurumsal akademide 48 kişi çalışıyor. 2023 hedefinin bir parçası olarak bu akademinin kurumsal üniversiteye dönüşmesi ve sektöre eleman yetiştirmesi amacımız. Mağazalarımızda part-time, çeyrek part çalışan bir sürü üniversite öğrencisi var. Biz bu kişilere çok kıymet veriyoruz, okullarını bitirdikleri zaman da bizde çalışıyorlar. Mağazanın iç terfi oranı yüzde 95. Neredeyse tüm yönetim kadrolarını içeriden dolduruyoruz. Bölge müdürlerimizin yüzde 100’ü mağaza kökenli. Bizim köklerimizden geliyor bilgimiz. Mağazadaki arkadaşlarımızı merkezde çok ciddi değerlendiriyoruz. Eğer yaptığınız işi bilerek yönetim kademelerine yükselebiliyorsanız bu size bir avantaj sağlıyor.
Size yılda kaç kişi başvuruyor?
Geçen yıl LC Waikiki’ye 300 bin kişi başvurmuş. Satış danışmanı için başvuranların sayısı 150 bin. Bayram dönemlerinde bizim ek desteğe ihtiyacımız oluyor, 10-15 gün çalışmak üzere tam 15 bin kişi alıyoruz. Bu 15 bin arkadaşa müşterinin önüne çıkmadan eğitim veriyoruz. Ayrıca EMEA Bölgesi’nde en çok başvuru alan Türk şirketi olduk Linkedin’de.
MAVİ POŞET ÇÖLDE DE KARŞISINA ÇIKTI
Bizim alametifarika-larımızdan biri mavi poşetlerimizdir, yıllık 300 milyon adet ürün satıyoruz. Her yerde poşetlerimizi görebilirsiniz. Bir gün Fas’taki operasyona giitiğimizde, Kazablanka’da havalimanına indik, Marakeş’e doğru gidiyoruz, her yer çöl, bir süre yol aldıktan sonra ileride mobilet gibi birşey fark ettim, arkadaki kişi bir poşet taşıyor, “yok artık” dedim, yaklaşınca gördüm, gerçekten de LC Waikiki poşeti...İnanılmaz birşey, çok gururlandım, bir Türk markasının ulaştığı yer açısından gurur verici. Biz diğer Türk markaları için de aynısını düşünürüz. Diğer Türk markalarının da yurtdışında büyümesi gurur verici, umarım diğer sektörlerden firmalar da aynı şekilde büyür.”