Global PR Trendleri Zirvesi başlıyor

Güncelleme Tarihi:

Global PR Trendleri Zirvesi başlıyor
Oluşturulma Tarihi: Şubat 21, 2015 12:34

26-27 Şubat’ta düzenlenecek Global PR Trendleri Zirvesi’nde itibarinşa etmek, yöneticiler için halkla ilişkilerin önemi, iletişim fonksiyonlarının evrimleşmesi, dijital iletişimde zorluklar ve fırsatlar, medya ile daha iyi ilişki kurmak için özgün modeller gibi konulara değinilecek.

Haberin Devamı

Global PR Trendleri Zirvesi 26-27 Şubat tarihlerinde Pera Palace Otel’de yapılacak. Bu yıl Excel İletişim Yönetimi’nin resmi iş ortaklığını üstlendiği zirvede, 34 ülkeden önemli markanın iletişimcisi bir araya gelecek. Etkinlikte Linkedin, Microsoft, Cisco, HSBC, Roche, Lenovo, BBC, Fleishman-Hillard, Mubadala Development, Airbus Group, Greenwich Üniversitesi, Visit Britain gibi kuruluşlar deneyimlerini paylaşacak. Ele alınacak konulardan bazıları ise itibar inşa etmek, yöneticiler için halkla ilişkilerin önemi, iletişim fonksiyonlarının evrimleşmesi, dijital iletişimde zorluklar ve fırsatlar, medya ile daha iyi ilişki kurmak için özgün modeller olacak.

Tüm dünyada olduğu gibi Türkiye’de de halkla ilişkiler sektörünün medya çıktılarına indirgenmesi zihniyetinin devam ettiğini belirten Excel İletişim Yönetimi CEO’su Figen İşbir, sektörün Türkiye’de 50. yılını tamamladığını ancak fiyatlandırma ve ölçümlenme konusunda halen eski dönem alışkanlıklarının devam ettiğini söylüyor ve ölçümleme konusu çözüldüğü ve PR sektörünün medya çıktılarına indirgenmesi zihniyetinden vazgeçildiği takdirde, Türkiye’de PR sektörünün parmak ısırtacak yaratıcılıkta çalışmalara imza atacağını düşünüyor.

Her tüketici medya mensubu
Dijitalleşen dünyada ihtiyaçların da çeşitlenmeye başladığına değinen İşbir, dijital devrimin her tüketicinin kendi başına birer “medya mensubu” olmasına neden olduğunu, markaların tüketicilerini daha çok dinlemeye ve projelerine dahil etmeye başladıklarını söylüyor: “Marka/kurum tarafı, zaman içerisinde PR’ın algı yönetiminde üstlendiği rolün önemini fark etmeye başladı. Bununla birlikte, bütünleşik iletişim de önem kazandı.”

Dijital değişime ayak uydurulmalı
Dijital iletişim, halkla ilişkiler alanını da etkiledi. Dijital dünyanın iletişim açısından birçok fırsatı ve zorlukları beraberinde getirdiğini belirten İşbir, konvansiyonel medya ve dijital dünya arasındaki sınırların kalkmaya başladığını söylüyor: “PR ajanslarının bu değişime ayak uyduramadıkları takdirde başarılı olmaları beklenemez. Çağımızda dijital alana hakim olmayan bir iletişimci nasıl yetersiz kalırsa, iletişime hakim olmayan bir dijitalci de saatli bombaya dönüşebilir.” LinkedIn EMEA Bölgesi Üst Düzey Kurumsal İletişim Müdürü Anoek Eckhardt, sosyal medya çalışmalarının doğru yapıldığında her kampanyanın önemli bir parçası olacağını söylüyor: “Bu alandaki trendleri takip ederken son derece titiz davranıyoruz ve kampanyalar yaratırken sosyal medyanın etkisini gözden kaçırmadığımıza emin oluyoruz.”

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!