Gençler online staj yapıp bankacılık oynuyor

Güncelleme Tarihi:

Gençler online staj yapıp bankacılık oynuyor
Oluşturulma Tarihi: Mart 20, 2017 13:55

740 şubesi ve 14.750 çalışanı olan DenizBank, İK uygulamalarında dijitali en etkin kullanan şirketlerden biri. Bugün Facebook’ta 105 bin, LinkedIn’de 60 bin, Twitter’da 27 bin, Instagram’da 11 bin takipçisi olan banka online staj programları, online deneme sınavları ve online bankacılık oyunlarıyla gençlere hem mesleği anlatıyor hem de aday havuzunu güçlendiriyor. DenizBank İK ve Akademi Grubu’ndan sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Yavuz Elkin, “Gençler online sınav ve oyunlardaki başarılarını gördükçe staja geliyorlar. Aslında ileride başta genel müdürlük olmak üzere birçok pozisyonu bu yolculuğun sonunda tamamlayacak şekilde planlıyoruz. Belki birkaç yıl sonra DenizBank ilanlarını hiç görmeyeceksiniz, öğrencilik dönemlerinde etkileşimde olduğumuz arkadaşlarla Deniz ailesi içerisinde buluşuyor olacağız” diyor.

Haberin Devamı

Gençler online staj yapıp bankacılık oynuyor
NASIL bir çalışan profiliniz var?
Yurtiçinde 700, yurtdışı ile 740 şubemiz var. Viyana merkezli Avusturya ve Almanya’da şubelerimizin bulunduğu bir DenizBank AG’miz bulunuyor. Şu anda toplam 14.750 çalışanımız var.  Kadın dostu şirketiz, çalışanların yüzde 52’si kadın, yöneticilerimizin yüzde 40’ı kadın. Diğer bankalardan bir farkımız Deniz’de lise mezunlarının oranı yüzde 40. İletişim merkezi, satışta, gişelerde, güvenlik görevlileri lise mezunu veya yüksekokulu mezunu olabiliyor. Bir takım etiketlerle ayrımcı yaklaşımlarımız bulunmuyor.

2017’de şube açılışı planlıyor musunuz?
Bu seviyede kalacağız, metropollerde bazı şubeleri birleştirsek dahi, tarımsal ağırlıklı yörelerde şube açmaya devam ediyoruz. En son Göle şubesini açtık. Anadolu’da şube açmaya devam edeceğiz.

Yıllık sirkülasyon?
İşin doğası gereği direkt satış gibi, çağrı merkezi gibi yerlerde turnover oluyor tabii ama sektörün en düşük oranına sahibiz.

2.000 YENİ MEZUN ALINACAK
Sirkülasyon kaynaklı kaç kişi alıyorsunuz?
Ağırlıklı bu bölümlere 2.000’in üzerinde yeni mezun alırız. Bu da aylara yayılır, ayda 200 gibi yeni alım olur. Bir taraftan da DenizBank Finansal Hizmetler Grubu iştiraki Intertech’te çoğu yazılımcı 1.000’i aşkın kişi çalışıyor. Şu an Intertech tarafında büyüme planımız var, bir iki ay içinde 200’e yakın alım olacak burada. Ağırlıklı mühendis olacak.

Bir finans kuruluşu olarak insan kaynaklarında dijitali oldukça etkin kullanıyorsunuz. Ne zaman, nasıl başladı dijitalleşme süreciniz?
2011’de İK 2.0 diye başlattığımızı bir süreç vardı ama 2013’ten itibaren ciddi anlamda bu konuya eğildik. Geçen sene işveren markası tarafında bir lansman yapmıştık, işveren markamızı Deniz’de başlığı altında toparladık. Deniz’de çocuklarımızın da çalışmak isteyecekleri bankayı ifade ediyor. Dolayısıyla dijital çalışmaları o başlık altında toparladık.

13.500 mülakatın yarısı video mülakat
İşe alımlarda ne kadar etkin kullanıyorsunuz sosyal medyayı?
Facebook’ta 100 bin üzeri, LinkedIn’de 60 bin üzeri, Instagram’da 11 binin üzeri, Twitter’da 27 binin üzeri takipçimiz var. Oradan Y kuşağının yönelimini görüyoruz. Facebook’ta Alesta diye bir uygulamamız var, bankaların yaptığı sınavlar nasıldır diye merak eden o uygulamayla çok rahat görebilir işleyişi. Alesta, 2012 yılından bugüne toplamda 60.000 kullanıcı tarafından kullanıldı.

Haberin Devamı

Onun yanı sıra ‘game of bankers’ diye bir uygulama var, oyunun içinde level atlayarak gişede, KOBİ bankacılığında çalışabiliyor, şube müdürü olabiliyorlar. Game of Bankers’ı 2016 yılında 6 bin kişi oynamış. 200’e yakın da şube müdürümüz olmuş.

2016 yılında DenizAşırı diye bir online staj programı inşa ettik. Denizbank’ta staj yapmak isteyenleri önce DenizAşırı’ya davet ediyoruz. Orada video mülakatlara giriyorlar, Alesta ve game of bankers’daki başarılarını gördükçe staja geliyorlar. Aslında ileride başta genel müdürlük olmak üzere birçok pozisyonu bu yolculuğun sonunda tamamlayacak şekilde planlıyoruz. Belki birkaç yıl sonra DenizBank ilanlarını hiç görmeyeceksiniz, öğrencilik dönemlerinde etkileşimde olduğumuz arkadaşlarla Deniz ailesi içerisinde buluşuyor olacağız.

Online staj nasıl bir şey?
Bir takım eğitimleri yapıyor, aynı zamanda tüm sınavlara giriyor, bankacılıkta kendisini nelerin bekleyeceğini mobil ortamda görüyorlar. Bir takım ödevler de isteyeceğiz. Böylelikle gerçekten bankacılığa ilgisi tutkusu olan arkadaşları bu süreçte görüp Denizbank’a katacağız.

Çalışan eğitimlerinin ne kadarı online?
Yüzde 40’ı online.

Tüm bunlar ne kadar maliyet avantajı sağlıyor?
Bugün stajyerlerin tüm onboarding süreçleri mobilde yürüyor. Video mülakatlara ilk başlayan bankalardan biriyiz. Çoğu pozisyonda önce video mülakat üzerinden eleme yapıyoruz. 2016 yılında yaptığımız 13.500 mülakatın yüzde 50’si online ve video mülakat idi.

Facebook’ta chat bot uygulamamız var, bugün Denizbank’ın İK facebook sayfasına girip bir soru sorunca karşınızda bir akıllı robot var, siz girip bir soru sorduğunuzda sizi ya bir ilana yönlendiriyor ya da ilgili arkadaşa otomatik olarak yönlendiriyor.

İK dashboard’u geliştirdik, işe aldığımız arkadaşların performansını da takip edip, tüm işe alım süresindeki envanteri sınav gibi değerlendirme araçlarıyla olan ilişkileri kurguladıktan sonra ciddi her pozisyon için bir profilleme yapacağız ve bunun üzerinde işe alımlarımız daha akıllı hale gelecek. Tüm işe alım sürecini analitik dashboard sayesinde takip edebiliyoruz.

Ne kattı size dijital?
İşlerimizin daha optimize olmasını sağlıyor, aynı zamanda veriyi daha verimli kullanıp, karar destek süreçlerinde daha etkin olmanızı sağlıyor. Bir taraftan da artık yeni kuşakların mobilde yaşadığını görüyoruz.

Haberin Devamı

İK, pazarlama ve mühendisliğe göz kırpıyor
2008’de DenizBank insan kaynaklarının sorumluluğunu alan Yavuz Elkin, o günden bugüne İK’nın geçirdiği değişimi şöyle anlatıyor: “Bugün bakınca İK’da işveren markası için çalışan arkadaşlar var, sadece sosyal medyayı yöneten arkadaşlar var, analitik tarafı yöneten arkadaşlar var, mühendislik, pazarlama ve analitik disiplinden gelen arkadaşlar var. İnsan kaynaklarının çehresinin çok değiştiğini düşünüyorum. İK eskiye nazaran çok daha fazla pazarlamaya ve mühendisliğe göz kırıyor. ‘Hedefimiz kaptanların (yöneticilerin) İK lensleriyle bakmalarını sağlamak.”

Z kuşağına hazırlanıyorlar
Çalışanların ne kadarı Y kuşağı?
Çalışan yüzde 70’i Y kuşağı. Lise mezunlarını da aldığımız için önümüzdeki yıldan itibaren Z kuşağını da almaya başlayacağız.

Hazır mısınız Z kuşağına?
Hazırlanmaya çalışıyoruz. Ben aynı zamanda 3 çocuk babasıyım, evde Z ve Alfa kuşağı var, o açıdan onlardan çok şey öğreniyorum. Onların ihtiyaç ve beklentilerini çok önemsiyoruz. Arama toplantısı yaptık ve daha çevik bir İK olmalıyıza getirdik. Analitik araçları çok daha sıkı kullanmaya çalışıyoruz. İK analitiği diye bir bölümümüz var, profillemelerden tutun bölüm bazında ayrılan çalışanlara dair tahminlemeye kadar birçok çalışma yapıyorlar. Hangi pozisyonda hangi öğrenciler daha iyi gibi… İK analitiğinde 7 kişi çalışıyor, performans, ücret sistemlerini de onlar yapıyor.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!