Güncelleme Tarihi:
FACEBOOK denilince aklınıza ne geliyor? Videolar, fotoğraflar, sosyal oyunlar veya mesajlaşma mı? Genellikle Facebook’u iyi vakit geçirmek ve bilgi sahibi olmak için kullanıyoruz. Bu yüzden de Türkiye’de internete bağlanan hemen hemen herkesin bir Facebook hesabı bulunuyor. Ancak işin arka planında ise Facebook’un markalar tarafından da sevilmesi var. Birçok şirket, Facebook sayfaları üzerinden kitlelerine ulaşıyor ve onlara göre stratejilerini değiştiyor. Bu sektörlerden biri de finans. Her geçen gün daha fazla akıllı telefonlarda kullanılmaya başlanan banka hizmetlerinden sonra Facebook da harekete geçti. Elinde bulundurduğu kitleyle finans sektörünü birleştiren sosyal ağ, bankaların iş hedeflerine etki edecek yaratıcı yöntemlerin peşinde düştü. Bu konu Facebook Global Finansal Servisler Dikeyi Sorumlusu Neil Hiltz ile konuştuk.
MOBİL OLMAZSA OLMAZIMIZ
İnsanların mobil ve bağlantı tercihlerinin, markaların müşterileriyle iletişime geçiş biçimini kökünden değiştirdiğini söyleyen Hiltz, “Günümüzde çoğu insan için mobil cihazlar, dış dünyayla ilk iletişim noktası haline gelmiş durumda. İnsanlar güne onlarla başlayıp günlerini yine onlarla bitiriyorlar. Mobil, iletişim teknolojileri tarihinin en hızlı benimsenen dönüşümü haline geldi ve doğal olarak insanların finansal servis veren kurumlarla olan iletişimlerinde önemli değişimlere sebep oldu. Mobil, özellikle mali durumlarına mobil cihazları üzerinde hâkim olmak isteyen genç nesiller için banka şubelerinin yerini aldı” dedi. Hiltz, finansal servislerin genç nesiller tarafından kullanımı hakkında şu örneği verdi: “Fransa’da gençlerin yüzde 56’sı, finansal servisler ürün ve hizmetlerini keşfetmek ve daha fazla bilgi almak için mobil cihazlarını kullanıyorlar. Bu, dijitalleşmenin finansal servisler sektörünü baştan yarattığı dünyamızda mobilin ‘olsa iyi olur’ bir özellikten ‘olmazsa olmaz’ bir platforma dönüştüğünün bir kez daha altını çiziyor.”
YÜZÜNÜZÜ MOBİLE DÖNÜN
Bu yüzden de finansal kurumlarının artık yüzlerini mobile dönmesi gerektiğini ifade eden Hiltz, “İnsanlar artık önce mobiller ve bu yüzden biz de finansal kurumlarla, işletmelerinde insan öncelikli bir yaklaşım benimsemeleri üzerinde çalışıyoruz. Tüm ölçekteki finansal şirketlerin, insanlara doğru zamanda ve doğru yerde ulaşmalarına yardımcı oluyoruz. Örneğin bankalara, müşterileri ve potansiyel müşterileri ile iş hedeflerine etki edecek yaratıcı yöntemler kullanarak etkin bir biçimde ulaşmalarına imkân tanıyan bir dizi araç sunuyoruz. Bu tabii ki insanların verilerini korurken aynı zamanda onlara değer katan, güvenli yöntemlerle yapılıyor” diye konuştu.
Türkiye çok hızlı adapte oluyor
Facebook Türkiye Finansal Servisler Dikeyi Sorumlusu Gül Yüksel Akkaya ise Türkiye’de finansal servisler sektöründe faaliyet gösteren markaların da dahil olduğu pek çok iş ortaklarını olduğunu söyledi. Akkaya, “Türkiye’deki finansal servis kurumları yeni trendlere ve Facebook’un araç ve çözümlerine çok hızlı adapte oluyorlar. Örneğin QNB Finansbank, Facebook’un insanları telefona yüklenmiş olan mobil bir uygulamadaki kredi başvurusu ekranı gibi belirli bir alana yönlendirmeye imkan tanıyan Mobil Uygulama Etkileşim (Mobile App Engagement) reklamlarını kullanarak mobil uygulamasını kullanan müşterilerinin yüzde 40’ına ulaşmayı başardı. Benzer bir biçimde Akbank, Instagram’ın Hikâye Reklamlarını dünya genelinde test ettiği 30’un üzerinde firma arasında yer aldı. Genç bir bakış açısı benimseyen ve Türkiye’nin kentli ve sosyal insanlarını hedefleyen Akbank, “Kalbinin sesini dinle” sloganı ile marka çağrıştırmasında olağanüstü başarılı sonuçlar elde etti” dedi.