Güncelleme Tarihi:
DIŞARIDA yeme-içme sektörünün son yıllardaki en önemli oyuncularından börekçiler, markalaşma çalışmalarını hızlandırdı. Her yıl yüzde 10 ile 20 arasında büyüyen zincir markalar arasında öne çıkan Göçmen Börekçisi, 2020’ye kadar 60 yeni franchise arıyor. 130 bin TL’den başlayan yatırım maliyetlerinin 1 yıl içinde geri döndürebildiklerini anlatan Göçmen Börekçisi Genel Müdürü Tanju Taner Dönmez, “Ürün ve hizmet kapsamını genişletildiği için klasik mahalle börekçisi geleneği yıkıldı. Hijyen ve ürün çeşitliliği öne çıktı” dedi. Türkiye’de sektörün gelişmeye devam ettiğini belirten Dönmez, yatırımcılara şu bilgileri verdi:
SEKTÖR NASIL BÜYÜDÜ
- Unlu mamuller franchise sektörü her geçen gün büyüyor. Markalar yurtdışına açılıyor ve Türkiye’yi önemli şekilde temsil ediyorlar.
- Özellikle börekçiler Türkiye genelinde yeni şubeler açıyor.
- Türkiye’de bu alanda hizmet veren ve markalaşmaya yatırım yapan 10’a yakın şirket bulunuyor.
- Ürün çeşitliliğinde börek, unlu mamullerin yanı sıra kahvaltı çeşitleri de sunuluyor.
- Son 15 yılda ciddi büyüyen sektörde yıllık büyüme yüzde 10 ile 20 arasında.
- Bu alanda Almanya, Hollanda ve Belçika gibi ülkelerde yeni restoranlar açılıyor.
NE KADAR YATIRIM YAPMALI
- Göçmen Börekçisi’ne yatırım yapmak için 30 bin lira franchise bedeli ödemek gerekiyor.
- İnşaat ve dekorasyon maliyetleriyle bu rakam 130 bin lirayı bulabiliyor.
- Metrekare ve dükkanın bulunduğu bölgeye göre yatırım tutarı maksimum 270 bin lira oluyor.
- Franchise giriş bedeli ödedikten sonra ciro üzerinden pay ya da reklam payı talep edilmiyor.
- Tüm bu yatırımların geri dönüşü ise 1 ile 2 yıl içerisinde gerçekleşiyor.
- Bugün Türkiye genelinde 61 franchise şubemiz var, hedefimiz 2020’ye kadar her yıl 20 yeni girişimciye ulaşmak.
Yatırımcıda hangi özellikler aranıyor
BU alana yatırım yapacak girişimcilerde aranan özellikleri de anlatan Göçmen Börekçisi Genel Müdürü Tanju Taner Dönmez, şu değerlendirmeyi yaptı: “İlk önce markayı benimsemeleri, bir aile olmaları gerekiyor. Yapılan işin ikinci iş olarak görülmemesi gerekiyor. Ürün, konsept, her şey çok güzel olsa da işletmeyle beraber bir bütünlük sağlanıyor. Eğitim ve hijyen bu alanda vazgeçilmezlerimiz arasında. Göçmen Börekçisi markasına yatırım yapmak isteyen bir girişimci tüm bunları benimsemeli. Ayrıca franchise alacakları markayı iyi araştırmalarını öneriyoruz, sözleşmeyi ve şartları iyi okusunlar. Aceleci davranmasınlar.”
Doğru lokasyon neresi?
- Türkiye’deki börek restoranları il ve ilçe merkezlerinde ortalama 100 metrekarelik dükkanları tercih ediyor.
- Restoranlar için en önemli konu ise dükkanın dış kullanım alanına sahip olması.
- Yaya ve araç trafiğinin de yoğun olduğu caddeler yatırım yapılacak restoran için çok önemli.
- Özellikle iş yerleri ve üniversitelerin bulunduğu caddeler öne çıkıyor.