Çalışanlarınızı kaçırmayın

Güncelleme Tarihi:

Çalışanlarınızı kaçırmayın
Oluşturulma Tarihi: Ağustos 28, 2015 17:24

Kurumların yatırım yaptıkları, iyi bir eğitim verdikleri, güvendikleri çalışanlarını kaybetmelerinin maliyeti çok yüksektir.

Haberin Devamı

Bir çalışan işten ayrıldığında, o personelin çalışma arkadaşları ve şirket müşterileri ile geliştirdiği ilişkiler, çalışanın ofise getirdiği enerji ve bağlılık da kaybolur. Bunun yanında, o kişinin yeri doldurulana kadar geride kalan çalışanlar normalden fazla çalışırlar.

Çalışanlar, yöneticilerin kontrolü altında olmayan nedenlerle işten ayrılmak zorunda kalabilir. Bu, o şirketin şanssızlığıdır. Ancak, yöneticilerin kontrol edebileceği ayrılık nedenleri de var. İşte onlardan bazıları:

Hayal kırıklığı
Adaylara, kendilerinden ne beklenildiği, nelerle karşılaşacağı net bir şekilde aktarılmalı. Bu, söz konusu adayın işle ve şirketle ilgili daha çok bilgilenmesine ve gelecekte doğabilecek hayal kırıklıklarına engel olur.

Yönetici ile aranın açılması
Yöneticileri ile anlaşamadıkları için işten ayrılanların sayısı çok fazla. Bu, bir çalışanın ne beklediğine de bağlı. Yöneticilerin, çalışanların kendisinden ne beklediğini bilmesi gerekiyor.

İşe uygun olmamak
Bir pozisyona aday ararken, kişinin zeki, yetenekli, tecrübeli olması beklenir. Ancak bunların yanında kişilik özellikleri açısından şirket kültürüne uygun olup olmadığı da çok önemli. Kültür uyuşmazlığı, çalışanların başka bir şirkete kaçmasına neden olabilir.

Maaşın düşük olması
Çalışanlar, kendilerine ödenen ücretin piyasanın altında kaldığını fark ederse farklı şirketlere yönelirler. Bu nedenle şirketler, özellikle yerleri zor doldurulan pozisyonlar için çalışanlarına rekabete uygun bir ücret vermek zorundalar.

Geri bildirim
Çalışanlar, yaptıkları işi iyi yapıp yapamadıklarını, şirketlerinin kendilerinden memnun olup olmadığını merak ederler. Bu nedenle, yöneticilerin beraber çalıştıkları genç mesai arkadaşlarına sürekli geri bildirim vermesi, onların farkında olduklarını hissettirmeleri gerekiyor.

Kendini özel hissetmek
Şirketlerdeki İK politikaları, daha iyi çalışanları ödüllendirme üzerine kurulmalı. Diğerlerinden daha çok çalışıp, daha başarılı olanlar, yöneticilerinden kendilerini özel hissettirecek davranışlar beklerler. Bu çalışanlar, diğerleri ile aynı kefeye konursa zamanla motivasyonları ve şirkete bağlılıkları azalır.

Fırsat eksikliği
Gelecek kaygısı çalışanların ayrılma nedenlerinden biri. Bunu önlemek için yöneticilerin, çalışanlarla görüşüp onlara bir kariyer planı sunmaları faydalı olur.

Yöneticilerin kabiliyeti
Çalışanlar, strateji geliştirebilen, doğru kararlar alabilen yöneticilerin peşinden giderler. Yöneticilerinin şirket yönetme kabiliyetine inanmayan çalışanlar, şirkette kendileri için de bir gelecek göremezler.

Kaynak: humanresources.about.com

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!