Bu şirkette doktora yapan 40 bin TL kazanıyor

Güncelleme Tarihi:

Bu şirkette doktora yapan 40 bin TL kazanıyor
Oluşturulma Tarihi: Eylül 05, 2016 12:09

Otomobil sektörüne yönelik Ar-Ge çalışmaları yapan AVL Türkiye’de çalışan 112 kişinin 106’sı mühendis. Eğitime çok önem veren firma lisansüstü programına katılanların maliyetinin yarısını karşılıyor. Doktoraya başlayıp bitiren 40 bin TL kazanıyor.

Haberin Devamı

Bu şirkette doktora yapan 40 bin TL kazanıyor
Globalde 30 ülkede faaliyet gösteren ve toplamda 8 bin çalışanı bulunan AVL, Avusturya merkezli bir firma. Binek otomobiller, kamyonlar ve büyük araçlara yönelik içten yanmalı motorlar, şanzıman, elektrik motoru, batarya gibi güç aktarım sistemlerinin geliştirilmesi, simülasyonu ve test teknolojileri alanında faaliyet gösteriyor. Globalde, çalışanların yüzde 60’dan fazlasını mühendisler oluşturuyor. AVL’nin İngiltere’deki merkezinde çalışırken 2008’de AVL Türkiye’yi kurmakla görevlendirilen AVL Türkiye Genel Müdürü Dr. Umut Genç, 2015 ve 2016’da iki Ar-Ge merkezi kurduklarını ve bugün 106’sı mühendis olmak üzere toplam 112 çalışanları olduğunu söylüyor. Şirkette en çok makine, elektrik-elektronik ve mekatronik mühendislerine ihtiyaç duyuluyor.

İNGİLİZCE BİLEN MÜHENDİS BULMAK ZOR
Türkiye’de yürütülen Ar-Ge projelerinin yaklaşık yüzde 60’ı yurtdışına yapılıyor. Projeler sırasında mühendisler sürekli yurtdışı ile bağlantıda oluyorlar ve zaman zaman proje için yurtdışına seyahat ediyorlar. Bu nedenle mühendislerin İngilizce bilmeleri şart. Umut Genç de en çok bu konuda zorlandıklarını, Türkiye’de İngilizce konuşabilen mühendis sayısının çok az olduğunu söylüyor.
AVL Türkiye çalışanları, yetkin mühendisleri şirkete çekebilmek ve şirketi tanıtabilmek için üniversitelerde derslere giriyor. Özellikle son sınıfların proje derslerine katılıp, Ar-Ge’yi, elektrikli araçları anlatıyorlar. Son sınıflara proje veriliyor. Ödüllü proje yarışmaları yapılıyor. Bunun yanında, yaz aylarında şirkete stajyer alınıyor ve staj en az üç ay sürüyor. Stajları biten öğrencilerden mümkünse haftada bir gelmeye devam etmeleri isteniyor. Staj süresince ve staj bittikten sonra gelmeye devam edenlere belli bir maaş ödeniyor. Staj sırasında kendini gösterebilen öğrencilere, okullarını bitirdikten sonra iş teklif edilebiliyor. Bu yıl iki kişi bu şekilde istihdam edilmiş.
Şirkette çalışan kadın mühendislerin oranı yüzde 20 civarında. Bu sayıyı arttırmak için bazı çalışmalar yapılıyor. Geçen yıl düzenlenen ‘Geleceğin Kadın Mühendisleri’ etkinliğinde 21 kadın mühendis öğrencisi şirkete davet edilmiş. Çalışan kadın mühendisler bu öğrencilere sunum yapmış ve öğrencilerden verilen bir proje üzerinde çalışmaları istenmiş. Projede başarılı olanlar stajyer olarak alınmış. Bu öğrencilerden ikisi bugün şirket bünyesinde çalışmaya başlamış.
Bu programın her yıl devam etmesi hedefleniyor.

MASTER’A EVET MBA’E HAYIR
AVL Türkiye’de çalışanların eğitimine devam etmesi çok önemli bir İK politikası. Bunun için önemli teşvikler var. Mühendislerin master yapması zorunlu. Dünya ile rekabet edebilmeleri için mühendislerin eğitimlerinin en az lisansüstü seviyede olması gerektiği düşünülüyor. Master konularına beraber karar veriyorlar. Bu konunun mutlaka mühendislikle ilgili olması gerekiyor. Örneğin, MBA programları desteklenmiyor. Umut Genç’e göre zaten aklında MBA master’ı yapmak olmak birinin mühendisliğe konsantre olması zor. Master’a başlayanların maliyeti, program bitiminden itibaren iki yıl daha şirkette kalmaları şartıyla yarı yarıya paylaşılıyor.

Haberin Devamı

DOKTORA YAPAN YAŞADI
Mühendislerin doktora yapması da şirketin İK politikaları çerçevesinde çok önemli bir konu. Çünkü, teknik konularda uzmanlaşan, teoriyi pratiğe dönüştürebilen mühendislere çok ihtiyaç var. Bunun için çok önemli teşvikler var. Bu yıl alınan bir kararla başarılı olunan ders başına belli bir ücret veriliyor. Çalışan, doktora savunmasını geçerse 10 bin TL ödül alıyor. Doktora bittiğinde ise 20 bin TL veriliyor. Yani, başarılı bir şekilde doktorasını veren bir çalışan, karşılıksız olarak şirketten toplamda neredeyse 40 bin TL ödül kazanmış oluyor.
Bir diğer konu da İngilizce ile ilgili. Şirkete girenlerde zaten belli bir düzey İngilizce aranıyor ancak, eğer teknik konularda İngilizce veya Almanca kurslarına gitme ihtiyacı duyan olursa bu kursların maliyetinin üçte ikisi karşılanıyor.

Haberin Devamı

YURTDIŞI POLİTİKASI
AVL’nin global bir firma olması, yurtdışında çalışma olanaklarını da beraberinde getiriyor. Yurtdışı ile yapılan projelerde çalışanlar, mutlaka yurtdışına gidip geliyorlar. Bunun yanında, şirketin farklı ülkelerdeki şubelerinin kadrolarına girip temelli olarak orada çalışma fırsatı da var. Ancak, bunun yapabilmek için en az üç yıl AVL Türkiye’de çalışma şartı bulunuyor.

KİMİ ARIYORLAR?
Umut Genç, beraber çalışmak istedikleri kişilerde öncelikle mühendislik tutkusu aradıklarını belirtiyor. Matematik, fizik ve bilimi seven, otomobile ilgili kişileri seçiyorlar. Üniversiteyi bitirme derecesinin yüksek olması pozitif etkiliyor. Mülakatlarda sorulan teknik sorularını bilmek zorunda değil ancak, bu soruları çözerken heyecan duyması, farklı yollar denemesi önemli. Şirket kültürüne uygun olması bir yana, yabancı kültürlere de açık olması gerekiyor. Çünkü, yurtdışındaki projelerde farklı kültürlerden kişilerle bir arada çalışılıyor.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!