Güncelleme Tarihi:
Türkiye Sigorta Birliği adına, IPSOS tarafından yapılan “Sigorta/Bireysel Emeklilik Sigortası (BES) Segmentasyon Araştırması 2015” tamamlandı. Araştırmada sigorta ve BES ürünleri satın alırken hangi eğilimlerle hareket edildiği, satın alma sürecinde hangi motivasyonların etkili olduğunu belirlendi.
Araştırma 12 ilde ve 12 fokus grup çalışması ile BES için 917 ve sigorta için 844 ürün sahibi veya satın almayı reddetmeyen görüşmeciyle yapıldı. Sigortada ‘kendini ve sevdiklerini olası kayıplardan koruma’ ve BES’te de ‘geleceğini güvence altına alma’ ortak ve en güçlü motivasyonlar olarak ortaya çıktı. Sigorta ve BES’te ortaya çıkan 5’er segmentin tümünde ‘aile’ ilk sırada çıkmasa da önem verilen bir konu oldu.
Güvende hissetmek için
Sigorta yaptıranların belirttikleri en önemli sebep güvende hissetmek ve mağdur olmamak. Sigorta yaptırmayanların çoğunda ise maddi durum yetersizliği ve önlem almanın gerekli olmadığını düşünmek gerekçe olarak sunuluyor. Bırakanların, bırakma nedeni en çok maddi durumun elvermemesi ve prim ödemelerinin artması.
Kazanç anca yetiyor
BES’i reddetmeyenlerin yarıya yakını yeterince veya hiç birikim yapamıyor. Yatırım yapamayanların temel sebebi ise kazançlarının tüketimlerine ancak yettiğini söylemeleri. Şu an BES sahibi olanların yüzde 48’i emeklilik birikimini aylık maaş olarak almayı isterken, yüzde 52’si toplu olarak almayı planlıyor.